| کد خبر: 46235 |

بهره برداری و به آب اندازی ۲ فروند شناور ناجی در آب های جنوب کشور

تین نیوز | با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، 2 فروند شناور تجسس و نجات دریایی ( ناجی) در جزیره کیش به آب اندازی شد.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این شناورها به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور طی مدت 18 ماه در شرکت بوت سرویس ایران واقع در جزیره کیش ساخته شده است.
در مراسم بهره برداری و به آب اندازی این شناورها، علاوه بر "محمد سعید نژاد" مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، "سید مهدی هاشمی" رییس کمیسیون عمران مجلس، "هادی حق شناس" معاون امور دریایی سازمان بنادر و " ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان حضور داشتند.
شناورهای ناجی 17 و 18 با قابلیت امداد رسانی در شرایط طوفانی، با سرعت 45 گره دریایی( 82 کیلومتر بر ساعت) برای خدمات رسانی به کشتی ها و مسافران سانحه دیده، به ناوگان دریایی استان های خوزستان و بوشهر اضافه می شوند.
قدرت مانور بالا، امداد رسانی در شب، دارا بودن تجهیزات نجات دریایی، پزشکی و اطفای حریق این شناورها در نوع خود در منطقه بی نظیر است.
این شناورها با 2 موتور با قدرت 1080 و 2160 KW، دارای 19.5 متر طول، 5.1 متر عرض و 1.25 متر آبخور هستند.
گفتنی است، تمام مراحل ساخت اعم از طراحی، نظارت و مونتاژ این شناورها با همت و تلاش 30 نفر از نیروهای متخصص ایرانی انجام شده و هم اکنون دانش ساخت چنین شناورهایی در کشور بومی سازی شده است.
یادآور می شود، در حال حاضر، 4 فروند شناور ناجی دیگر نیز برای الحاق به ناوگان دریایی جنوب کشور در حال ساخت است.
لازم به ذکر است، سفارش ساخت شناورهای جمع آوری آلودگی نفتی در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو)، شناورهای مسافری در شرکت مدکندالوی قشم و شناورهای ناجی در شرکت بوت سرویس کیش از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از صنعت دریانوردی با تکیه بر توان نیروهای داخلی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.