| کد خبر: 43733 |

◄ طرح " هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید " از سوی کانون جهانگردی

تین نیوز |  طرح "هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید"  از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راهور ناجا در هفتم اسفند ماه 93، با برگزاری نخستین دوره آموزشی توجیهی برای رانندگان اتوبوس های مسافربری آغاز می شود.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این پروژه، در راستای تحقق اهداف سازمان ملل متحد، برای اجرای برنامه "دهه تلاش برای ایمنی راه‌ها و کاهش حوادث ناشی از سوانح جاده‌ای" و بنا بر ابلاغ فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، طراحی شده است.
 
بر اساس این گزارش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پی تشکیل "کمیته ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن"، اواخر سال گذشته میلادی، طرح‌هایی را به فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی ارائه کرد که تعدادی از آنها مورد تایید و حمایت این فدراسیون قرار گرفت تا جایی که اعلام کرد بخشی از هزینه‌های آنها را متقبل خواهد شد.
 
از میان این طرح‌ها، پروژه"هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید"، از طریق تعامل و همکاری با دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل و پایانه‌های وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور ناجا، همزمان با هفته نخست اسفند ماه به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
در راستای اجرایی شدن پروژه یاد شده، نخستین دوره آموزشی و توجیهی مدرسان پروژه "هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید"، برای 30 نفر از متخصصان حوزه ترافیک و ایمنی راه، پزشکی، خواب و ... برگزار خواهد شد، که این متخصصان، پس از فراگیری پیام‌ها و آموزه‌های مورد نظر، برای آموزش‌ها رانندگان اتوبوس‌های برون شهری، اقدام خواهند کرد.
 
بنا بر این گزارش در پایان هر دوره، گواهینامه‌هایی با نشان فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران  (TACI)به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.
 
گفتنی است پروژه "هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید"، هفتم اسفند ماه 1393 با برگزاری نخستین دوره آموزشی در محل ساختمان مرکزی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، آغاز به کار خواهد کرد.
 
یادآور می‌شود که در طول اجرای این پروژه با تولید و توزیع اقلام و محصولات فرهنگی به منظور ترویج هر چه بیشتر و بهتر فرهنگ "هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید" و تحقق نام این پروژه، در میان رانندگان اتوبوس های برون شهری اقداماتی از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صورت خواهد گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.