| کد خبر: 43013 |

جاده بیجار همدان در سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد

تین نیوز | نماینده مردم بیجار در مجلس گفت: جاده همدان ـ بیجار سال 94 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
سیدمحمد بیاتیان با اشاره به اهمیت توسعه راه‌های مواصلاتی، این مهم را از اساسی‌ترین عوامل توسعه هر منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از راه بیجار ـ همدان به‌عنوان یک میسر استراتژیک، پیشرفت بیجار را در تمامی حوزه‌ها در پی خواهد داشت.
 
وی به موقعیت شهرستان بیجار اشاره کرد و افزود: این شهرستان با توجه به موقعیت ویژه و قرار گرفتن در مسیر تردد 3 استان کشور، از اهمیت به‌سزایی برخوردار بوده و توسعه راه‌ها می‌تواند به توسعه و پیشرفت این شهرستان کمک زیادی کند.
 
بیاتیان همچنین افزود: با بهبود وضعیت راه‌های موجود بیجار که به‌عنوان شاهراه منطقه مطرح است، می‌توان بسیاری از مشکلات حمل و نقل استان‌های کردستان، همدان، آذربایجان غربی و زنجان را حل کند.
 
نماینده مردم بیجار در مجلس در ادامه از پیشرفت 90 درصدی جاده همدان ـ بیجار خبر داد و گفت: به زودی و در سال آینده این جاده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی در ادامه از آسفالت 23 کیلومتر راه بین شهری در بیجار اشاره کرد و افزود: بخش اعظم این پروژه مربوط به جاده بیجار ـ همدان و پل سد تالوار است.
 
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت جاده بیجار ـ همدان اشاره کرد و گفت: جاده بیجار ـ همدان به‌دلیل دارا بودن استانداردهای لازم و عدم وجود نقاط حادثه‌خیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
بیاتیان با بیان این مطلب که راه‌های روستایی زمینه‌ساز پیشرفت هر منطقه و مانع مهاجرت روستاییان است، گفت: امسال 23 کیلومتر راه روستایی هم آسفالت شده و 21 کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.
 
وی همچنین از پیشرفت 65 درصدی پل سد تالوار و ظرفیت گردشگری آن اشاره کرد و گفت: سد تالوار بهترین ظرفیت برای رونق گردشگری منطقه است.
 
بیاتیان در ادامه گفت: بیکاری و مشکلات اشتغال از عمده دلایل مهاجرت مردم این شهرستان به دیگر استان‌های کشور است که طی 5 سال گذشته بیش از 4 هزار نیروی تحصیل‌کرده به‌دلیل بیکاری به دیگر نقاط کشور مهاجرت کرده‌اند.
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر پر خیر و برکتشان در اردیبهشت معطر سال 88 به شهرستان بیجار مبنی بر اینکه «اینکه شنیده می‌شود مردم بعضاً از این شهرستان به نقاط دوردست مهاجرت می‌کنند، این مخالف حضور است، حضور داشته باشید و منطقه را آباد نمایید»، مبتنی بر معانی، مفاهیم و دستورالعمل برای مسئولان کشور و استان و مردم است اما تاکنون آنگونه که باید، مورد توجه و نگاه ویژه قرار نگرفته است.
 
بیاتیان در پایان گفت: نگاه ویژه مسئولان ارشد استان می‌تواند در کاهش مهاجرت و ایجاد اشتغال در این شهرستان موثر باشد و این نیاز به همت آنان دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.