| کد خبر: 41597 |

سهم فرودگاه‌ها از تعداد پرواز‌ها در ۹ ماهه امسال / دو فرودگاهی که هیچ پروازی نداشتند

تین نیوز | فرودگاه امام خمینی(ره) در ۹ ماه ابتدایی امسال ۲۸۹ هزار و ۶۲ نشست و برخاست از ۵۳ فرودگاه کشور صورت گرفت که نسبت به تعداد ۲۷۲ هزار و ۶۲۸ پرواز در مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
طی ۹ ماهه ابتدایی امسال ۲۸۹ هزار و ۶۲ نشست و برخاست‌ (پروازهای ورودی و خروجی) از ۵۳ فرودگاه کشور انجام شد که فرودگاه مهرآباد با ۸۳ هزار و ۷۹۲ نشست و برخاست بیشترین سهم از پروازهای کشور را به خود اختصاص داد.  
 
فرودگاه مهرآباد همچنین ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۸۰ هزارو ۷۵۰ نشست و برخاست داشت که امسال این میزان ۴ درصد رشد داشته است.  
 
فرودگاه‌ مشهد با ۴۳ هزار و ۴۸۰ نشست و برخاست و افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته بعد از فرودگاه مهرآباد دومین فرودگاه از نظر تعداد نشست و برخاست بود.  
 
تعداد نشست و برخاست‌های فرودگاه امام خمینی (ره) نیز نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است به طوری که این میزان از ۲۷ هزار و ۶۱۱ پرواز طی ۹ ماهه سال گذشته به ۳۳ هزار و ۸۴۶ نشست و برخاست در ۹ ماهه امسال افزایش یافت.  
 
اما علی رغم اینکه فرودگاه شیراز با ۱۸ هزار و ۲۰۸ نشست و برخاست در رده چهارم بیشترین پرواز‌ها طی ۹ ماهه ابتدایی امسال قرار دارد اما تعداد نشست و برخاست‌های این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است به طوری که تعداد پروازهای ورودی و خروجی از این فرودگاه در ۹ ماهه سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۱۴ پرواز بود.  
 
تعداد نشست و برخاست‌های فرودگاه بین المللی اهواز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد؛ تعداد پروزارهای ورودی و خروجی این فرودگاه در حالی که طی ۹ ماهه سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۵۷ پرواز بود اما این میزان در سال جاری به ۱۴ هزار و ۵۱۷ پرواز افزایش یافت و این فرودگاه را در رده پنجم بیشترین نشست و برخاست‌ها در بین ۵۳ فرودگاه کشور قرار داد.  
 
بر اساس این گزارش میزان نشست و برخاست‌های فرودگاه بین‌المللی اصفهان در ۹ ماهه امسال با رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۳ هزار و ۹۰۷ پرواز رسید در حالی که این میزان در ۹ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۴۱ پرواز بود.  
 
فرودگاه تبریز که در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۷ هزار و ۳۳۵ پرواز ورودی و خروجی را پذیرا بود در ۹ ماهه ابتدایی امسال با افزایش ۱۲ درصدی ۸ هزار و ۱۸۶ نشست و برخاست را تجربه کرد.  
اما فرودگاه بندرعباس نیز از فرودگاه‌هایی بود که تعداد پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است؛ در حالی که تعداد نشست و برخاست‌های فرودگاه بین المللی بندرعباس در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۷ هزار و ۵۲۳ پرواز بود اما این میزان در ۹ ماهه ابتدایی امسال به ۶ هزار و ۹۱۳ کاهش یافت.  
 
بر اساس این گزارش تعداد نشست و برخاست‌های فرودگاه بین المللی کرمان نیز با رشد ۲۰ درصدی در ۹ ماهه امسال به ۳ هزار و ۶۲۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت، این در حالی است که تعداد پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه در مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و ۱۵ پرواز بود.  
 
همچنین فرودگاه یزد که اخیرا به لیست فرودگاه‌های بین المللی کشور اضافه شده است در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۳ هزار و ۶۰۹ پرواز ورودی و خروجی داشت که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است زیرا تعداد نشست وبرخاست‌های این فرودگاه در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۳ هزار و ۶۶۱ پرواز بود.  
 
فرودگاه کرمانشاه نیز در رده یازدهم از نظر تعداد نشست و برخاست در مدت ۹ ماهه ابتدایی امسال قرار گرفته است. تعداد پروازهای این فرودگاه با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳ هزار و ۱۳۵ پرواز به ۳ هزار و ۵۰۵ پرواز در ۹ ماهه امسال رسید.  
 
بر اساس این گزارش پروازهای فرودگاه زاهدان کاهش ۷ درصدی را در مدت ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد به طوری که پروازهای این فرودگاه از ۳ هزار و ۳۹۰ پرواز در ۹ ماهه سال گذشته به ۳ هزار و ۱۶۸ پرواز در مدت مشابه امسال کاهش یافته است.  
 
فرودگاه آبادان در رده سیزده تعداد پروازهای ورودی و خروجی در بین ۵۳ فرودگاه کشور قرار دارد. تعداد نشست و برخاست‌های این فرودگاه از ۲ هزار و ۵۱۹ پرواز در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته با افزایش ۲۰ درصدی به ۳ هزار ۲۱ پرواز در سال جاری افزایش یافت.  
 
بر اساس این گزارش فرودگاه رشت با ۲ هزار و ۷۲۰ پرواز در ۹ ماهه ابتدایی امسال با یک درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رده چهاردهم فرودگاه‌های کشور از نظر حجم نشست و برخاست‌ها قرار گرفت.  
 
فرودگاه ساری با ۲ هزار و ۵۲۳ پرواز و افزایش ۲۴ درصدی، فرودگاه بوشهر با ۲ هزار و ۳۶۴ و کاهش ۱۴ درصدی، فرودگاه ارومیه با هزار و ۸۹۳ پرواز و کاهش ۱۴ درصدی، فرودگاه گرگان با هزار و ۷۵۲ پرواز و کاهش ۱۳ درصدی، فرودگاه لارستان با هزار و ۳۱۲ پرواز و افزایش ۱۰ درصدی، فرودگاه اردبیل با هزار و ۲۸۶ نشست و برخاست و کاهش ۱۳ درصدی و فرودگاه ایلام با هزار ۲۰۳ پرواز و افزایش ۱۴ درصدی میزان پروازهای ورودی و خروجی طی ۹ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رده‌های ۱۵ تا ۲۱ قرار گرفتند.  
 
همچنین فرودگاه‌های بیرجند با ۸۸۶ پرواز در ۹ ماهه ابتدای امسال و کاهش ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، فرودگاه خرم آباد با ۸۳۴ پرواز و افزایش ۷۵ درصدی، فرودگاه سیرجان با ۶۹۸ پرواز و افزایش ۸ درصدی، فرودگاه سنندج با ۶۰۵ پرواز و کاهش ۲۳ درصدی، فرودگاه لامرد با ۴۳۰ نشست و برخاست و کاهش ۱۵ درصدی، فرودگاه بندر لنگه با ۳۸۸ پرواز و افزایش ۱ درصدی، فرودگاه رامسر با ۳۸۸ پرواز و کاهش ۳۷ درصدی، فرودگاه بجنورد با ۳۵۳ پرواز و کاهش ۳۱ درصدی و فرودگاه ابوموسی با ۲۸۱ پرواز و کاهش ۱۸ درصدی در رده بیست و دوم تا سی‌ام تعداد نشست و برخاست‌ها قرار دارند.  
 
فرودگاه نوشهر با ۲۴۹ پرواز و کاهش ۱۶ درصدی پرواز، فرودگاه سبزوار با ۲۴۸ نشست و برخاست و کاهش ۶ درصدی، فرودگاه همدان با ۲۴۳ پرواز و افزایش ۷۲ درصدی، فرودگاه زابل با ۲۳۰ پرواز و کاهش ۱۴ درصد، فرودگاه رفسنجان با ۲۲۷ پرواز و افزایش ۴۶ درصدی، فرودگاه ایرانشهر با ۲۲۶ پرواز و کاهش ۲ درصدی، فرودگاه شهر کرد با ۲۲۵ پرواز و افزایش ۱۰۰ درصدی، فرودگاه زنجان با ۲۰۳ نشست و برخاست با افزایش ۲۵ درصدی، فرودگاه یاسوج با ۱۷۹ پرواز و کاهش ۵۰ درصدی و فرودگاه بم با ۱۶۰ پرواز و افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد نشست و برخاست‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در رده‌های سی‌ویکم تا چهلم از نظر حجم پرواز‌ها قرار دارند.  
 
همچنین فرودگاه طبس با ۱۱۸ پرواز و و افزایش ۱۱ درصدی، فرودگاه‌های اراک و جیرفت به ترتیب با ۹۲ پرواز و ۶۱ پرواز و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته، فرودگاه شاهرود با ۴۷ پرواز و افزایش ۱۰۰ درصدی و فرودگاه سهند با ۲۸ پرواز و افزایش ۱۰۰ درصدی در رتبه‌های ۴۱ تا ۴۵ فرودگاه‌های کشور از نظر تعداد نشست و برخاست در مدت ۹ ماهه ابتدایی امسال قرار گرفته‌اند.  
 
ثبت صفر پرواز برای دو فرگاه کلاله و پارس‌آباد
 نکته جالب تعداد پروازهای سه فرودگاه کشور است که در بین فرودگاه‌های تحت نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور در سه رده انتهایی جدول تعداد نشست و برخاست‌ها قرار دارند؛ فرودگاه خوی که در ۹ ماهه ابتدایی امسال تنها ۴ پرواز داشت در حالی که در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته و نکته جالب‌تر اینکه دو فرودگاه پارس‌آباد مغان و کلاله در ۹ ماهه امسال هیچ پروازی نداشته‌اند در حالی که فرودگاه پارس‌آباد مغان در مدت مشابه سال گذشته ۸ پرواز و فرودگاه کلاله نیز ۲۶ پرواز داشته است.  
 
در مجموع در بین ۴۸ فرودگاه بررسی شده از نظر تعداد نشست و برخاست ۲۶۲ هزار و ۲۱۵ پرواز ورودی و خروجی در ۹ ماهه ابتدایی امسال انجام شده که نسبت به ۲۴۶ هزار و ۶۱۲ پرواز انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، پرواز‌ها ۶ درصد افزایش داشته است. 
 
افزایش ۳ درصدی پروازهای پنج فرودگاه اختصاصی سازمان‌ها
 اما برخی فرودگاه‌های کشور از فرودگاه‌های اختصاصی سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها هستند؛ در این بین فرودگاه کیش که مالکیت آن برعهده منطقه آزاد کیش است در بین فرودگاه‌های اختصاصی بیشترین پرواز را دارد به طوری که در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱۶ هزار و ۹۴۷ پرواز داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش پرواز داشته است؛ همچنین در فرودگاه عسلویه با مالکیت وزارت نفت در ۹ ماهه امسال ۴ هزارو ۷۶ نشست و برخاست انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش پرواز داشته است.  
 
فرودگاه چابهار که مالکیت آن با نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است در رده سوم فرودگاه‌های اختصاص سازمان‌ها از نظر تعداد نشست و برخاست‌ها قراردارد به طوری که با ۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته هزار و ۱۷۸ نشست و برخاست در ۹ ماهه ابتدایی امسال در این فرودگاه صورت گرفته است.  
 
فرودگاه قشم با مالکیت منطقه آزاد قشم و فرودگاه ماهشهر نیز با مالکیت وزارت نفت در رده‌های چهارم و پنجم فرودگاه‌های اختصاصی سازمان‌ها از نظر تعداد پروازهای ورودی و خروجی در مدت زمان ۹ ماهه ابتدایی امسال قرار دارد؛ فرودگاه قشم ۳ هزار و ۳۱۱ پرواز در این مدت انجام داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است؛ همچنین فرودگاه ماهشهر با ۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ۹ ماهه امسال هزار و ۳۳۵ پرواز داشته است.  
 
در ۵ فرودگاه اختصاصی سازمان‌ها در مجموع در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۲۶ هزار و ۸۴۷ پرواز صورت گرفته که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ هزار و ۱۶ پرواز ورودی و خروجی بوده است که باید گفت تعداد نشست و برخاست‌های این ۵ فرودگاه در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.  
 
رشد ۶ درصدی تعداد پرواز‌ها نسبت به سال گذشته 

بر اساس این گزارش تعداد مجموع پروازهای در ۴۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور و همچنین ۵ فرودگاه اختصاصی سازمان‌ها و ارگان‌ها طی ۹ ماهه ابتدایی امسال ۲۸۹ هزار و ۶۲ نشست و برخاست صورت گرفته که نسبت به تعداد ۲۷۲ هزار و ۶۲۸ پرواز در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۶ درصد رشد داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.