| کد خبر: 37494 |

بررسی و اصلاح قیمت تمام شده نرخ بلیت هواپیما با همکاری ایرلاین‌ها

وبلاگ تین نیوز، علیرضا جهانگیریان | انتظار ایکائو از سازمان هواپیمایی کشورها این است که ضوابط و دستورالعمل‌های لازم را برای عملکرد ایمن و بهره‌وری صنعت تدوین و اجرا کند. در این راستا سازمان هواپیمایی کشوری 37 مورد دستورالعمل و مقررات را یا اصلاح کرد یا برای اولین بار تدوین و ابلاغ کرد. این دستورالعمل‌ها شامل متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما و خدمات، دستورالعمل جدید تاسیس ایرلاین‌ها، دستورالعمل تاسیس ایرتاکسی، دستورالعمل حقوق مسافر، دستورالعمل خدمات به معلولان و از این قبیل است. 
دستورالعمل حقوق مسافر با کمک انجمن شرکت‌های هواپیمایی تدوین شده است. 

با وجود آنکه در خرید و ورود هواپیما تسهیلاتی ایجاد کرده‌ایم، تأکید داشته‌ایم که ورود هواپیما با استانداردهای بیشتری باشد. 
از دیگر وظایف ما در حوزه مسئولیتهای فنی - عملیاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی است که در این راستا کارگاه آموزشی طراحی دستورالعمل‌های فرود و پرواز برای کشورهای V8 دوره آموزش متخصصان رادار کشور سوریه است.

متنوع‌سازی نرخ بلیت پروازهای داخلی با هماهنگی شرکت‌ها از اواخر مرداد امسال عملیاتی شد و در حال حاضر بین کمتر از 30 درصد و بیشتر از 30 درصد نرخ‌ها در شرایط و روزهای خاص به فروش می‌رسند. البته بی‌نظمی‌هایی در مرحله فروش بلیط وجود دارد که مردم را نگران و ناراحت کرده است، در این راستا با هماهنگی ایرلاین‌ها به زودی این مشکلات رفع خواهد شد.
جدول تعرفه‌های خدمات سازمان هواپیمایی نیز بعد از 4 سال اصلاح شد، در 8 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بر تعداد پروازها با رشد 6 درصدی، در حمل بار و پست با رشد 16 درصدی، در جابجایی مسافر با رشد 11 درصدی و در پروازهای عبوری با رشد 43 درصدی مواجه بوده‌ایم.

با وجود فشارها، شرایط صنعت را مطلوب نگه داشته‌ایم اما فشارهای جدیدی خصوصاً در سال جدید از سوی آمریکا و کشورهای غربی درباره انتقال پول و ارز و خرید قطعات وارد شده است که سالهای قبل چنین محدودیتی نداشتیم. 
از ابتدای سال تاکنون 10 فروند هواپیما وارد کشور شده و 10 فروند هواپیما نیز زمین‌گیر شده است. 
رعایت حقوق مسافر از مهمترین دغدغه‌های سازمان هواپیمایی است، ‌آئین نامه حقوق مسافر در سه بعد حقوق مسافر هنگام پذیرش در فرودگاه، نرخ بلیت و حقوق مسافر در حین و بعد از پرواز است. 

هم اکنون صنعت از محیط اقتصادی مناسبی برخوردار نیست، قیمت سوخت، بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بلیت، حقوق مسافر همه زنجیره اقتصادی و متصل به یکدیگر است که نباید فراموش شود. درباره قیمت بلیط در شورای عالی هواپیمایی مباحث مفیدی انجام شد و در نهایت افزایش 30 درصدی سقف قیمت بلیت در خردادماه امسال مصوب شد.
در طول سال 91 تا 93 افزایش قیمتی در مورد بلیت هواپیما اعمال نشد با وجود آنکه در این دو سال نرخ تورم بالا و افزایش نرخ ارز را تجربه کردیم. با همکاری ایرلاین‌ها قیمت تمام شده نرخ بلیت هواپیما بررسی و اصلاح می‌شود تا طبق روال پیش‌بینی شده مشکلات اقتصادی ایرلاین‌ها رفع شود.

برگرفته از خبر فارس

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.