| کد خبر: 36018 |

نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران افتتاح شد

تین نیوز | با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران در پایگاه کردان شرکت هلیکوپتری ایران افتتاح شد.

طی مراسمی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران در پایگاه کردان شرکت هلیکوپتری ایران افتتاح شد.
 
پیش تر مدیرعامل هلیکوپتری ایران از راه اندازی اولین آموزشگاه خلبانی غیرنظامی در کشور با استفاده از بالگردهای آمریکایی در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود ایران 4 فروند بالگرد آر 44 آمریکایی را خریداری کرده است.
 
سید محمود آذین با بیان این که بالگرد آر 44 را برای آموزش انتخاب کردیم، گفت: این بالگرد بزرگ نیست که مانع دید شود و یکی از بالگردهای مناسب برای آموزش است.
 
مدیرعامل شرکت هلیکوپتری ایران خاطرنشان کرد: این بالگردها آمریکایی است و با وجود همه محدودیت ها وارد ایران شد.
 
آذین با بیان این که ورود 4 فروند بالگرد آمریکایی به ایران یک شاهکار بود، اظهار کرد: این بالگردها نو بوده که با دور زدن تحریم ها توانسته ایم آنها را از طریق دلالان خریداری کنیم.
 
وی در پاسخ به پرسشی گفت: هزینه ترانسفورت بالگردها زیاد بود و اگر آنها را به صورت مستقیم وارد می کردیم حدود 2 میلیون دلار هزینه در بر داشت.
 
آذین ادامه داد: هم اکنون 400 خلبان هواپیما داریم که نمی توانند جذب شرکت های هواپیمایی شوند. کسانی را استخدام می کنیم که اعتماد به نفس دارند و تجربه 200 ساعت پرواز را باید داشته باشند.
 
وی با بیان این که ظرف 6 ماه تا یکسال 20 خلبان هلی کوپتر را آموزش خواهیم داد، تصریح کرد:تمام مجوزهای ما از معاونت استاندارد پرواز و ایمنی سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده و تاییدیه های لازم را از آنها دریافت می کنیم.
 
آذین با بیان این که هزینه دوره های آموزشی 250 میلیون تومان برای هر نفر است، بیان کرد: قیمت هر لیتر سوخت بالگرد حدود 7000 هزار تومان است که یکی از مباحثی که با شرکت فراورده های نفتی داریم همین مسئله است. در این زمینه به ریاست جمهوری نامه نوشته ایم که در حال پیگیری آنها هستیم.
 
به گفته وی، در گام اول آموزش 20 نفر را استخدام کرده و هزینه های آموزش آنها را شرکت هلیکوپتری تقبل  خواهد کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.