نظرها و خبرها◄ دولت و مجلس فهرست پروژههای مصوب را بازبینی کنند / دادن قیر رایگان به راههای روستایی یعنی کاهش بهرهوری
تین نیوز | یکی از مشکلات موجود در اجرای پروژههای عمرانی در کشور، عدم توجیه اقتصادی آنهاست پروژههایی که در بسیاری مواقع بنا به دلایل و در شرایط خاص مصوب شدهاند. این درحالی است که برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند دولت و مجلس میتوانند با بازبینی پروژههای مصوب، پروژههای بی فایده یا کم فایده را حدف کنند.
1- متوسط اجرای پروژه در ایران؛ 10 سال/ برخی پروژههای راهسازی توجیه ندارد
تین نیوز | شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...دبیر انجمن شرکتهای راهسازی عمر متوسط ساخت پروژهها در ایران را 10 سال عنوان کرد و گفت: ساخت برخی از پروژههای راهسازی توجیه اقتصادی ندارد و ساخت آنها بیفایده است.
علی آزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر عمر متوسط ساخت پروژهها در ایران 10 سال است در صورتیکه روز اول پیش بینی 2 ساله میشود، اظهار داشت: دولت پروژه ای را به پیمانکار می دهد که پول کافی برای اجرای آن ندارد بنابراین پس ازمدتی پروژه نیمه کاره می ماند و تنها پیمانکار نابود می شود.
مطلب کامل
نظر |دولت و مجلس فهرست پروژههای مصوب را بازبینی كنند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۳در مورد این مطلب:
متاسفانه برخی از پروژهها هیچگونه توجیهی ندارند و به دلایل غیر اقتصادی تصویب شده اند و از دولت و مجلس انتظار می رود در اقدامی متهورانه و شجاعانه فهرست پروژه های مصوب را بازبینی كنند و پروژه های بی فایده یا كم فایده را كه پیبشرفت اندكی دارند، حذف نمایند. این گونه اقدامات با روحیه مدیریت جهادی و برای حصول به حماسه اقتصادی در بخش حمل و نقل واقعا ضرورت دارد. دو پروژه فوق مثالهای خوبی هستند.
2- توافق ۲ وزارتخانه و معاونت برنامهریزی رئیسجمهور برای تسریع آسفالت راه روستایی
تین نیوز | شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
خلاصه مطلب: ...معاون ساخت راه روستایی گفت: در سال ۹۳ برنامه داریم طی توافق با وزارت نفت و معاونت برنامهریزی رئیسجمهور، در قالب اجرای پروژه بدون نقدینگی اما با اعتبار این معاونت، بهسازی و آسفالت راههای روستایی با سرعت بیشتری انجام شود.
سیدحسین میرشفیع درباره بهسازی راههای روستایی و اولویتهای معاونت راه روستایی پس از اختصاص قیر به این معاونت، اظهار داشت: با توجه به محدودیت بودجه تلاش کردیم از ابتدای سال 92 بدون آنکه نقدینگی دراختیار داشته باشیم، حدود 900 هزار تن قیر در طول سال گرفته و عملیات راهسازی و راهداری را انجام دادیم و در پایان سال با وزارت نفت تسویه حساب کردیم...
مطلب کامل
نظر |دادن قیر رایگان به راههای روستایی یعنی كاهش بهرهوری
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۳در مورد این مطلب:
دادن قیر رایگان به راههای روستایی یعنی كاهش بهرهوری. قیر باید ارزش خودش را داشته باشد و اگر لازم باشد اعتبار راه های روستایی را افزایش دهند.
دادن قیر رایگان باعث می شود به میزان مصرف قیر و روشهای تكنلوژیك جایگزین و اقتصاد دانش بنیان در این زمینه توجه نشود و این موضوعات نشان دهنده انحراف از اقتصاد مقاومتی در این حوزه است
برخی از راه های روستایی و فرعی را میتوان با مصالح ارزان نظیر شفته آهكی تثبیت نمود و الزام به آسفات راه های روستایی صحیح به نظر نمی رسد و ممكن است روشهای تكنولوژی دیگری برای جایگزینی قیر و یا كاهش مصرف آن مطرح باشد كه به این ترتیب مغفول خواهند ماند.
3- هشدار رییس سازمان استاندارد نسبت به آتشسوزی اتوبوسهای اسکانیا: تولیدتان را متوقف میکنیم!
تین نیوز | سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره آتشسوزی اتوبوسهای اسکانیا گفت که اگر علل حوادث به وقوع پیوسته برای اتوبوسهای اسکانیا مشخص نشود و شرکت تولیدی این اتوبوس، اقداماتی برای رفع مشکل انجام ندهد با هماهنگی وزارت صنعت قصد داریم تا مدتی تولید این اتوبوس را متوقف کنیم.
مطلب کامل
نظر |سازمان استاندارد در مورد اسکانیا به طور مستقل تحقیق کند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۶ در مورد این مطلب: علل حادثه را كه نباید از خود شركت جویا شوند. كارشناسان سازمان استاندارد باید تحقیقات مستقلی داشته باشند و سپس موارد لازم برای اصلاح را مشخص نمایند.
ضمنا باید مشخص شود این خودرو چگونه قبلا مجوز استاندارد گرفته است و روند بررسی سازمان ملی استاندارد چگونه بوده است؟ آیا آن زمان هم از خود شركت استعلام كرده اند كه محصولت استاندارد است؟
4- جای خالی نظارت در جادهها احساس میشود
تین نیوز | شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...براساس آمار ارائه شده از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجانشرقی در ایام آماده باش نوروزی از 26 اسفند لغایت 15 فروردین، 19 نفر در سوانح رانندگی قربانی شدند که این آمار در 8 روز بعد از اتمام آماده باش نوروزی، 9 نفر گزارش شده است.
مطلب کامل
نظر |تنها نظارت پلیس كافى نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۳در مورد این مطلب:
تنها نظارت پلیس كافى نیست با عنایت به اینكه در تعطیلات نوروز كامیونها محدودیت تردد در جادهها داشتند و اكثر تردد جادهها دست خودروهاى سوارى بود كاهش تلفات داشتیم لذا انتظار از سازمان حمل و نقل و پایانههاى استان این هست كه نظارت خود را در همه زمینهها حتى من جمله سطح خدمات رفاهى شركتهاى حمل و نقل به راننده ها را كنترل كند لذا در این زمینه با توجه به تغییر مدیریت سازمان پایانه استان كه از مدیران توانمند میباشند كاهش تلفات و تصادفات دور از انتظار نیست.
5- اجرای 12 کیلومتر جادهی کمربندی برای کاهش ترافیک داخل شهر میانه
تین نیوز | چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی از اجرای کمربندی میانه به طول 12 کیلومتر برای کاهش ترافیک داخل این شهر خبر داد و گفت: با اتمام این طرح میزان ترافیک و تصادفات داخل شهر به حداقل میرسد.
محمدصادق پورمهدی در حاشیهی بازدید از پروژههای راه سازی شهرستان میانه، افزود: چهار کیلومتر از این پروژه اجرا شده و با آزادسازی مسیر، هشت کیلومتر دیگر نیز به مرحله اجرا میرسد...
مطلب کامل
نظر |گله رانندگان کامیون از بازرسیهای چندباره مدارک
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۸در مورد این مطلب:
در محور میانه زنجان یکبار در پلیس راه میانه، کامیونها را متوقف و مدارک و بار آنها را بررسی میکنند و یکبار هم 20 کیلومتر آن طرف ماشین پلیس همه کامیونها را متوقف و دوباره مدارک آنها را بررسی میکند و این موجب اذیت رانندگان کامیونها میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.