| کد خبر: 31219 |

طلسم آزادراه تهران –شمال با حضور پیمانکار داخلی شکسته می شود

تین نیوز | عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضرتکمیل آزادراه تهران- شمال به یک سناریوی پیچیده تبدیل شده است، گفت: حضور پیمانکار داخلی می تواند نقش مهمی در شکستن طلسم آزادراه تهران- شمال داشته باشد.
 
 علی نعمت چهار دولی گفت: باید اعتراف کرد که تاکنون برای تکمیل و بهره برداری از پروژه آزاد راه تهران – شمال عزمی جدی دیده نشده و اگر هم در یک مقاطع زمانی به صورت ناقص پیشرفت های فیزیکی دربرخی قطعات آن رخ داده به دلیل فشار اذهان عمومی بر مسئولان وقت بوده است.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حضور وزیر سابق راه و ترابری را در مدیریت بنیاد مستضعفان مثبت ارزیابی کرد و گفت: سعیدی کیا زمانی وزیرراه و ترابری بوده اند و تجارب ارزشمندی در این بخش نیز دارد. از طرف دیگر هماهنگی وتعامل مطلوبی با وزیر فعلی راه وشهرسازی یعنی آقای آخوندی دارد وحضور این دو را برای تکمیل آزاد راه تهران- شمال باید به فال نیک گرفت.
 
چهاردولی ضمن انتقاد از عملکرد مقطعی و بی نتیجه مسئولان گذشته در ساخت پروژه مذکور، خاطرنشان کرد: در این چندسال اخیر این پروژه ملی به دست کسانی که شایستگی و توان انجام آن را نداشتند واگذار شد. از سوی دیگر اعتبار مورد نیاز نیز برای تکمیل این پروژه تخصیص نیافته است.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر پیمانکاران پروژه حمایت و اعتبارات لازم به آن پرداخت نشود، ادامه کار باز هم با مشکل مواجه خواهد شد، یاد آور شد: بنیاد مستضعفان نقشی کلیدی در روند تکمیل پروژه دارد و تجربه کافی در این حوزه را نیز دارد بنابراین باید با تزریق به موقع سرمایه از بلاتکلیفی و راکد شدن این پروژه عمرانی ملی جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهناز 0 0

    جناب نماینده تا زمانى که نوابغى همچون آقایان خاورى بابک زنجانى در کشور به وفور پیدامیشه معلومه باید ١٢٠کیلومتر ٣٥سال زمان ببره!؟

  • عجله 0 0

    اگه حضرات خجالتشون نشه پیشنهادمیکنم بابت این ۳۵سال تاخیر بیان یه ۳۵ سال دیگه تمدیدش کنن ولی اینباربجای بهانه جویی های مختلف یه بسیج عمومی اعلام کنن ومردم هرهفته یک روز بیان وبا بیل وکلنگ این آزادراه رو بسازن. مطمئنم ظرف۳۵سال آینده افتتاح میشه. خدارحمت کنه باعثوبانی جاده چالوس سابق رو. مگه غیرازاینکارو کرد؟؟؟؟

  • صادق 0 0

    اگه مشکل مالیه وهزینه گزاف ساخت این آزادراه خارج ازتوان بودجه سنواتی دولتی هست واگه اراده ای برای ساخت واتمام این پروژه ملی وجود داره پس چرا از توان مالی بخش خصوصی استفاده نمیکنید. شماکه درهرصورت باید جبران این هزینه رو از دریافت عوارض پوشش بدید، خب فروش اوراق قرضه ومشارکت مردم که خیلی ها علاقه مندند این کارو انجام بدید. مگراینکه قضیه ای باشه یا کاسه ای زیر نیم کاسه ای باشه که ملت آزآن بی خبرند. امروزه هیچ دولتی درهیچ کجای دنیا نمیاد پروژه ای بااین عظمت رو با بودجه اندک سنواتی دولتی انجام بده. این فقط ازراه بکارگیری شرکتهای خصوصی توانمند وبا پشتوانه مالی فروش اوراق قرضه به مردم امکان پذیراست. پس از راه اندازی ووصول عوارض میتوان سود اوراق قرضه رو تامین کرد. کارشناسان ومسئولین فرصت کنن بشینن محاسبه کنن. قطعا به همین نتیجه خواهندرسید.

  • امیرحسام 0 0

    واقعا به قول اقای صادق چرا اوراق قرضه برای صرفا این پروژه فروخته نمیشه؟! مگه سود حاصل از دریافت عوارض از این ازادراه کمه که اینکار رو انجام نمیدن؟

  • علی 0 0

    میگن قطعه ۱ ۱۰۰۰ میلیارد تا پایان کار هزینه داره خبر میرسه ۱۲۰۰۰ هزار میلیارد اختلاس کشف شده اقایون چیکار میکنن…؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟