| کد خبر: 29616 |

خراسان شمالی تنها استان فاقد مرکز تحقیقات هواشناسی

تین نیوز | رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: تمامی استان‌ها به‌جز استان خراسان شمالی، دارای مرکز تحقیقات هواشناسی هستند که به‌زودی این مرکز در این استان راه‌اندازی خواهد شد.
 دکتر داود پرهیزکار، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی كشور در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: باید برای رسیدن هواشناسی به جایگاه واقعی خود تمام تلاش و همت خود را به كار گیریم. وی اظهار کرد: اهمیت ویژه به مقوله هواشناسی موجب اطلاع‌رسانی دقیق به مردم و مسوولان خواهد شد، چرا كه هواشناسی اساس توسعه پایدار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به موضوع مركز تحقیقات هواشناسی اشاره کرد و افزود: تمامی استان‌های كشور به‌جز خراسان شمالی، دارای مركز تحقیقات است كه این مراكز اهمیت بسیاری دارد كه البته به زودی در خراسان شمالی نیز ایجاد خواهد شد. وی خاطرنشان كرد: سیستم‌های هواشناسی كشور به‌طور كامل مطابق استانداردهای جهانی است و چون ایران تحت‌تاثیر سازمان جهانی هواشناسی كار می‌كند، باید با معیارهایی نظیر باد، رطوبت، فشار هوا و برخی از موارد دیگر، مطابق استانداردهای سازمان یادشده، گزارش دهند. پرهیزكار بیان كرد: اطلاعات لحظه به‌لحظه هواشناسی برای مردم اهمیت بسیاری دارد؛ از این رو امیدواریم تجهیزات هواشناسی بیشتر شود. سیدعلی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار اظهار کرد: اطلاع‌رسانی دقیق وضعیت آب و هوایی مخصوصا برای افراد مرتبط به‌ویژه كشاورزان بسیار مهم است. وی با بیان اینكه باید روز به روز موضوع هواشناسی را رونق دهیم، ابراز امیدواری كرد: با اختصاص زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع در سایت اركان به سازمان هواشناسی به زودی مركز تحقیقات هواشناسی در این استان احداث می‌شود.
پرویزی تصریح كرد: باید اطلاعات هواشناسی را برای مردم، مروجان كشاورزی، كارشناسان، كشاورزان و بخشداران به موقع منتقل كنیم تا بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.