| کد خبر: 28006 |

برچسب‌های هوشمند مشکل ترافیک آلمان را حل می‌کند + عکس

تین نیوز | محققان آلمانی به تازگی نوعی برچسب هوشمند ساخته اند که بر روی شیشه جلوی اتومبیل کاربران قرار می گیرد و به آنها اجازه می دهد تا با ماموران راهنمایی و رانندگی در ارتباط باشند.

تا کنون برای بسیاری از رانندگان پیش آمده است که برای مدت زمان کوتاهی اتومبیل خود را پارک کرده و به دلیل انبوه خودروها قادر به خارج کردن آن از پارک نیستند و یا به دلیل پارک کردن در جای نامناسب ملزم به پرداخت جریمه می شوند. این در حالی است که محققان آلمانی به تازگی نوعی برچسب هوشمند ساخته اند که بر روی شیشه جلوی اتومبیل کاربران قرار می گیرد و به آنها اجازه می دهد تا با ماموران راهنمایی و رانندگی در ارتباط باشند. برچسب ابداعی در وقت و انرژی کاربران صرفه جویی کرده و به رانندگان اجازه می دهد قبل از اقدام ماموران راهنمایی و رانندگی نسبت به جا به جایی خودروی خود اقدام کنند.

برچسب هوشمند به حسگر ویژه ای مجهز است و در صورتی که ماموران ترافیک با آن تماس پیدا کنند، روشن شده و یک پیام متنی مبنی بر جابه جایی خودرو به راننده ارسال می کند. همچنین این برچسب می تواند پیام متنی که کاربر توسط گوشی هوشمند خود تایپ کرده است را نیز به مامور راهنمایی و رانندگی منتقل کند و برای مثال به او بگوید:" من در راه هستم، تا دو دقیقه دیگر خودم را می رسانم." برچسب ابداعی توسط کابل یو اس بی شارژ می شود و برای وضعیت ترافیک آلمان طراحی شده است، زیرا در این کشور ماموران راهنمایی و رانندگی باید ارزان ترین و سریع ترین راه را برای حرکت دادن خودروهایی که در مکان نامناسب پارک شده است پیدا کنند.

گفتنی است رانندگان کشور آلمان پس از خریداری برچسب های مزبور باید آن را از سمت داخل بر روی شیشه جلوی اتومبیل خود نصب کرده و اطلاعات ضروری نظیر شماره تلفن خود را نیز بر روی آن ثبت کنند.



خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.