| کد خبر: 261698 |

اجرای ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اجرای ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان گیلان خبر داد و گفت: برای ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان این استان زمین تامین شده است.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اجرای ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان گیلان خبر داد و گفت: برای ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان این استان زمین تامین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یک روزه به استان گیلان و در نشست شورای مسکن که در محل استانداری و با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، گفت: حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در این استان در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی موقعیت توپوگرافی منطقه و وجود زمین های کشاورزی درجه یک و دو در این استان را از جمله مشکلات تامین زمین در استان های شمالی برشمرد و افزود: قانون جهش تولید مسکن ظرفیت های زیادی برای چالش های تامین زمین پیش بینی کرده که یکی از آنها توافق با مالکان بخش خصوصی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در توافق با مالکان بخش خصوصی می توانیم اراضی داخل حریم را به محدوده شهر الحاق کرده و از این طریق، هم برای اراضی این مالکان ایجاد ارزش افزوده کنیم و هم این زمین ها را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهیم.

وی تعداد کل متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان گیلان را ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر دانست و اضافه کرد: از این تعداد برای ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر زمین تامین شده است.

مالکی تصریح کرد: اگر از همه ظرفیت های قانون جهش تولید مسکن استفاده کنیم مشکل کسری زمین در این استان حل خواهد شد.

این مدیر ارشد دولتی در حوزه مسکن با تاکید بر تکلیف ادارات کل راه و شهرسازی در اتمام پروژه های نیمه تمام مسکن مهر، گفت: در تفاهمی که با وزارت نیرو و اتاق تعاون داشته ایم، مقرر شد این دستگاه ها در اتمام پروژه های نیمه تمام به ما کمک کنند.

وی اضافه کرد: همچنین برای تکمیل پروژه ها از صندوق ملی مسکن کمک می گیریم تا هرچه سریع تر این واحدها به دست مردم برسد.

مالکی در پایان با اشاره به اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: به تمام افرادی که مشمول این قانون هستند، زمین واگذار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.