| کد خبر: 261135 |

تدوین سند مدیریت مصرف انرژی در بخش حمل‌ و نقل کشور

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از انجام اقدامات لازم برای تدوین سند مدیریت مصرف انرژی در بخش حمل ونقل کشور با هدف تعریف سبد انرژی در این بخش، رعایت الگوی مصرف، ارتقاء استانداردها و کاهش آلاینده های زیست محیطی خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از انجام اقدامات لازم برای تدوین سند مدیریت مصرف انرژی در بخش حمل ونقل کشور با هدف تعریف سبد انرژی در این بخش، رعایت الگوی مصرف، ارتقاء استانداردها و کاهش آلاینده های زیست محیطی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به میزان مصرف انرژی گفت: نظر به افزایش مصرف انرژی در همه بخش های اقتصادی و امکان وجود ناترازی بین تولید و مصرف، تدوین سندی در این خصوص برای بهره برداران انرژی بخش حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر ضرورت رعایت مصرف انرژی در این حوزه افزود: بخش حمل و نقل بعد از بخش خانگی، عمومی و تجاری، در رتبه دوم مصرف انرژی قرار دارد و حدود یک چهارم مصرف کل انرژی را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: فرآورده های اصلی مورد استفاده در بخش حمل و نقل شامل بنزین، گازوئیل، گاز طبیعی و سوخت جت است و روند دهه های گذشته، حاکی از افزایش مداوم مصرف این فرآورده ها است.

افندی زاده در ادامه تصریح کرد: طبق بررسی های صورت گرفته، حدود ۶۰ درصد گازوئیل در بخش حمل ونقل مصرف می شود و مجموع یارانه پنهان در این بخش حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

افندی زاده در ادامه با تاکید بر نقش موثر نوسازی ناوگان حمل و نقل در کاهش مصرف سوخت گفت: مطابق پیگیری های انجام شده توسط دفتر تخصصی، این موضوع در معاونت حمل و نقل (دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل) مقرر شده است تا با مشارکت سازمان ها و شرکت های وابسته این وزارتخانه در خصوص نیازها، برنامه ریزی ها و برآوردهای آتی مصرف انرژی در شیوه های مختلف حمل ونقل، مطالعات و بررسی های لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در ادامه سناریوهای آتی استفاده از انواع انرژی ها در بخش حمل و نقل با رویکرد تلفیقی، تجمیع و نسبت به هماهنگی با دستگاه های اجرایی فعال در بخش تولید انرژی اقدام خواهد شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی در پایان اظهار امیدواری کرد با نگارش و تدوین سند مدیریت مصرف انرژی کشور در بخش حمل و نقل، گامی موثر در ارتقا سطح خدمات، هماهنگی سازمان های خدمات رسان در این بخش، همگام با ارتقا استانداردهای مصرف انرژی و کاهش آلاینده های زیست محیطی برداشته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین خمجانی 0 0

    اگر در زمینه سوخت جایگاهها اطلاعات خواستید هستم