| کد خبر: 259132 |

ظرفیت ساخت و بهره برداری سالانه ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در استان اصفهان

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مشروط به تامین اعتبار، این اداره‌ کل از ظرفیت لازم برخوردار است تا سالانه در استان، ۱۵۰ کیلومتر مسیر را به صورت بزرگراهی به بهره برداری برساند.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مشروط به تامین اعتبار، این اداره کل از ظرفیت لازم برخوردار است تا سالانه در استان، ۱۵۰ کیلومتر مسیر را به صورت بزرگراهی به بهره برداری برساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان  در خصوص موقعیت و وضعیت راههای استان اصفهان اظهار کرد: این استان در حال حاضر دارای قریب به ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر راه است که این راهها ۴۸۰ کیلومتر آزاد راه، ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۱ هزار و ۸۵ کیلومتر راه فرعی و پنج هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را شامل می شود.  

وی افزود: در سطح استان اصفهان تعداد ۴۱۶ پل با دهانه ۶ متر به بالا شامل تقاطع های غیر همسطح و زیر گذر و تعداد ۱۵ هزار و ۵۹۳ پل و ابروهای با دهانه کمتر از ۶ متر کار شده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت ساخت و ارتقاء راههای استان، بیان کرد: استان اصفهان با حدود ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع مساحت و همجواری با ۹ استان کشور، کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است و بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از این استان می گذرد.  

وی خاطرنشان کرد: حدود ۸۵ درصد راههای برون استانی به صورت بزرگراهی و آزاد راهی ساخته شده اند و در مجموع می توان گفت استان اصفهان بین پنج استان شاخص در حوزه راهسازی کشور قرار دارد.    

شاهسوندی گفت: افق سالانه برای راهسازی در استان اصفهان به تامین منابع مالی بستگی دارد اما به طور کلی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان این ظرفیت را دارد که سالانه در استان ۱۵۰ کیلومتر مسیر را به صورت بزرگراهی به بهره برداری برساند مشروط بر آنکه منابع مالی مکفی برای اجرای پروژه ها در نظر گرفته شود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.