| کد خبر: 258508 |

پیش شرط افزایش عملکرد راه آهن رعایت ایمنی است

مدیرعامل راه آهن پیش شرط افزایش عملکرد راه آهن در بخش باری و مسافری را رعایت ایمنی دانست و گفت: راه آهن دولت سیزدهم در مسیر گفتمان پیشرفت و عدالت حرکت می کند.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن پیش شرط افزایش عملکرد راه آهن در بخش باری و مسافری را رعایت ایمنی دانست و گفت: راه آهن دولت سیزدهم در مسیر گفتمان پیشرفت و عدالت حرکت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، در جشن عید غدیر که روز چهارشنبه در آمفی تئاتر ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد با بیان اینکه هر کدام از ما در بزنگاه های تاریخی عمر، در زندگی شخصی و شغلی خود، باید تصمیم های مهمی بگیریم افزود: هر کدام از ما می توانیم در جامعه ای که قرار داریم ایفای نقش کنیم و در پیروی از مکتب حضرت علی علیه السلام، اسوه و الگویی برای دیگران باشیم. 

مدیرعامل راه آهن در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن یاد جانفشانی همکار لکوموتیوران راه آهن هرمزگان در سانحه قطار باری گفت: باید با توجه بیشتر به موضوع ایمنی که در جلسات مختلف، مکرر آن را تذکر داده ام، شاهد مسائل این چنینی نباشیم. به بیان دیگر، پیش شرط افزایش عملکرد راه آهن در بخش باری و مسافری، رعایت ایمنی است. 

صالحی خاطرنشان کرد: شرکت راه آهن با توجه به قدمت زیاد خود، نیاز به فناوری و تغییر رویکرد کاری از فضای سنتی به نوین در حوزه عملیات دارد و لازمه این تغییر بزرگ، حرکت تدریجی و گام به گام است تا بتوان در مسیری نوین حرکت کرد. 

وی با اشاره به برخی از ناکارآمدی های مسئولین قبلی این مجموعه گفت: متاسفانه روالی پایه ریزی شده بود که با ادامه مسیر گذشته، منجر به نابودی راه آهن می شد.

مدیرعامل راه آهن گفت: ما در تقابل سنگین برای اصلاح مسیر هستیم و برای اصلاح این مسیر، نیاز به تعامل با تمام دستگاه ها داریم که ماه هاست این کار در حال انجام است و به حول و قوه الهی نتیجه نیز خواهیم گرفت. 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه، اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه باید فقط در بند الف برنامه ششم توسعه به شرکت راه آهن پرداخت می کرد مجموعا بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است که یک ریال آن پرداخت نشده و این، حق تمام شبکه ریلی است.

به گفته مدیرعامل راه آهن، مسیری که طی می کنیم جراحی و اصلاحی بزرگ است.

وی با یادآوری این مطلب که از خصوصی سازی درست حمایت می کنیم اما مقابل اختصاصی سازی می ایستیم، تاکید کرد: ما در راه آهن دولت سیزدهم در راستای گفتمان پیشرفت و عدالت حرکت می کنیم و هر کس که در این مسیر نباشد مقابل او می ایستیم و طبیعی است که صدای منفعت طلبان دربیاید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در راه آهن در راستای نزدیک شدن به گفتمان پیشرفت و عدالت گفت: ثبت رکورد صدساله در حوزه مسافری، افتتاح دپوهای جدید، جذب چشمه های جدید بار، تعریف فرایندهای جدید، طرح ساماندهی منازل سازمانی، برکناری مدیران ناکارامد، احیای ردیف های شغلی و انجام اقداماتی برای افزایش رفاه کارکنان راه آهن با جدیت در دست اجراست.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرایندها نیاز به بروزرسانی و اصلاح داشته و باید دست به دست هم دهیم و آنها را یک به یک حل کنیم تاکید کرد: برای برپایی تمدن نوین ایرانی اسلامی، نیاز به جهش اقتصادی داریم که یکی از پایه های جهش حوزه اقتصادی، حوزه حمل و نقل و بصورت ویژه حوزه ریلی است که رهبر معظم انقلاب نیز به صورت شفاف به آن اشاره فرمودند. 

مدیرعامل راه آهن گفت: برای به اهتزاز درآوردن پرچم انقلاب اسلامی که برآمده از مکتب امیرالمومنین علی(ع) و امام حسین(ع) است تلاش خواهیم کرد تا یک حوزه ریلی قوی بسازیم و با کمک همدیگر بر قله افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه ریلی خواهیم ایستاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 70 12

    با سلام
    جناب آقای دکتر سید میعاد صالحی که به واسطه نامتان از تیره سادات و به واسطه سابقه تان قاری قرآن هستید در کجای این رویه ها که شما به آن منتسب هستید نوشته شده که شما می توانید به دیگران نسبت ناروا وارد کرده ودیگران را قضاوت کنید در زمانی که حضور ندارند برای پاسخ دهی به شما ؟؟
    اینکه شما کلی صحبت می کنید وهمه مشکلات را به گردن دیگران می تندازید راحترین راه مدیریت است که به نظر می رسد در کشور خاصه این دولت بسیار نهادینه شده است اما آیا بهتر نیست شما با مستند صحبت کنید بطور مثال بفرمائید در دولت قبل میزان لوکوموتیو گرم این تعداد بوده وحالا این تعداد است یا کیلومتر بازسازی . بهسازی خط این کیلومتر بوده وحالا این است یا ایستگاههای مجهز به سیستم های سیگنالینگ این بوده وحالا اینست
    یا بفرمائید رویه های قبلی این بوده وما رویه های جدید را به شرح... در حال پیاده کردن هستیم به شرح ...
    برادر عزیز که خود را در تمام ملاقات ها نحبه معرفی می کنی ودیگران را پخمه می پنداری
    شما به جرات یکی از بی برنامه ترین وبی ادب ترین مدیران عامل راه آهن در سی سال اخیر در راه آهن هستید شما خوشبختانه در نا کار آمدی کاری کردید که راه آهن برای دوره آقای دکتر زیاری که بسیار وحشتناک بود درود بفرستد
    شما آیا توجهی به آمار سوانح خود دارید متوجه هستید چه سرمایه های مادی وانسانی را در حال نابود کردن هستید
    شما ادعا می کنید که در حال تغییر رویه ها و اصلاح مسیر هستید برادر من با چه کسانی این کار را می خواهید به سر انجام برسانید؟
    معاونین واعضای هیئت مدیره شما که همانهائی هستند که به ایشان هر بار به عنوان گذشتگان می تازید !!!
    نفراتی هم که با خود به مجموعه آورده اید هم نه تخصص ریلی دارند ونه سن کافی برای تجربه داشتند چند جوان بی تجربه که حتی اگر همین حالا یک آزمون راه آهن شناسی از ایشان بگیریم به زور نمره قبولی خواهند گرفت
    ونتیجه آن این می شود که راه آهن بعد از سالها فاقد کمسیون عالی سوانح تائید شده است ،وبودجه های راه آهن صرف اموری می شود که نه تنها برای بهره وری راه آهن مفید نیست که باعث خراب شدن همین موجوی ضعیف راه آهن است
    برادر عزیز شما که مدعی انقلاب در راه آهن هستید چرا مناظره ای یا جلسه ای با حضور همین هائی که به ایشان انتقاد دارید نمی گذارید تا رو درو پاسخ های آنها را هم بشنوید اینکه تریبون را تنهائی به دست بگیرید وبه همه بتازید راحت است اما اگر توانستید پاسخ ایشان را رودرو دهید آن زمان می توانید مدعی باشید.
    به نظر می رسد وقت آن رسیده باشد که وزیر محترم به شرایط راه آهن ورود کنند و جلوی این حجم بچه بازی در مدیریت را بگیرند ونسبت به تعویض مدیر نا کار آمدی چون شما هم فکری بکنند
    نصحیت من وامثال من به شما اینست که خود با سری بالا از مجموعه ای که شما را نمی خواهد بروید اینگونه شاید بتوانید نقطه مثبتی در اذهان کارکنان راه آهن بجا بگذارید
    لطفا راه آهن را نابود نکنید اینجا خانه ما است و شما تنها یک ره گذر هستید

    • ناشناس 9 55

      بی ادب شما هستی با این طرز نوشتنت!

    • ناشناس 49 3

      یک عزیزی میگفت در سومین ماه ریاست میعاد صالحی بر راه آهن، دوستی از نهاد ریاست جمهوری قصد داشت گزارشی از وضعیت راه آهن برای حاج آقای رئیسی تهیه کند تا بدانند اوضاع بخش حمل و نقل ریلی چطور است. با من تماس گرفت و پرسید فلانی از جانب شما به عنوان یک کارشناس این بخش، چه چیزی در گزارش بنویسیم که منصفانه باشد؟

      این بنده خدا گفته بوده:

      از طرف ما بنویسید که: «ما از خیر رشد بخش حمل و نقل کشور گذشتیم، شما لطف کنید قرآن را نجات دهید.»


      انصافا الان میتوان فهمید که مفهوم آن حرف چه بوده است.
      آقای کارمند راه آهن خدا خیرت دهد که خیلی مودبانه حرف دل خیلی از کارکنان را نوشتی.

  • دوستار راه آهن 45 3

    باسلام
    آقای دکتر صالحی شما نه در میان پرسنل پذیرفته هستید وجایگاه دارید و نه در میان مدیران خود بطوری که بیشتر مدیران شما منتظر لحظه رفتن شما از راه آهن هستندالبته خب برای جایگاه خودشان قطعا جلوی شما طوری رفتار می کنندکه شما بهترینی و این فضای چاپلوسی متاسفانه بر کشور حاکم است ودر حال از بین بردن کشور .
    پس بهتره است که کمتر به حواشی بپردازید و به متن توجه کنید اینکه همش در خصوص گذشته حرف بزنید اما برای حال وآینده برنامه نداشته باشید فقط فرافکنی است
    جامعه بزرگ راه آهن شما ودوستان شما را قبول ندارد ونمی خواهد
    پس مقاوت نکنید و بروید تا وزیر راحتر بتواند برای مجموعه راه آهن تصمیم بگیرد
    جوان هستی برادر اما باور کن به نفع خودت وآینده خودت خواهد بود
    راه آهن شرایطی دارد که می تواند آدمها را از صحنه سیاست محو کند به آقایی نگاه کن وعبرت بگیر با یک سانحه کلا از ضحنه سیاست پاک شد
    و با شرایط فعلی راه آهن وقوع یک سانحه مرگبار دیگر دور از ذهن نیست