| کد خبر: 258005 |

◄ قطار سریع السیر اصفهان تهران تا سه سال دیگر راه اندازی می شود؟

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه‌ و شهرسازی در استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح قطار سریع‌السیر تهران_قم_اصفهان گفت: با برطرف شدن موانع داخلی و مالی، این طرح در کمتر از سه سال آینده، قابل بهره‌برداری است.

تین نیوز

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان به اجرای طرح قطار سریع السیر تهران_قم_اصفهان اشاره کرده و گفته است؛ با برطرف شدن موانع داخلی و مالی، این طرح در کمتر از سه سال آینده، قابل بهره برداری است.

وزیر راه و شهرسازی امروز در ادامه سفر استانی به اصفهان و بازدید پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران اظهار کرد: نمی توان زمان مشخصی برای بهره برداری از این پروژه اعلام کرد، اما نکته با اهمیت این است که اکنون در دولت هیچ ابهامی برای پروژه قطار سریع السیر وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حوزه ریلی کشور باید با تکنولوژی های روز تجهیز شود. برای تأمین بودجه لازم برای این پروژه حتماً پیگیر خواهم بود. این هزینه انتخابی نیست و باید انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، بذرپاش افزود: ما نه تنها این پروژه را به طور کامل قبول داریم، بلکه توسعه خطوط ریلی پرسرعت سیاست ما در دولت بوده که در همین راستا در آستانه انعقاد قرارداد قطار پرسرعت تهران مشهد هستیم. یکپارچه سازی قطار سریع السیر مشهد-تهران با تهران-قم-اصفهان و بالعکس و سایر خطوط کشور برای تکمیل زنجیره کریدور مسافری پرسرعت در دستور کار دولت است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: رقم های سرمایه گذاری در این پروژه بسیار بزرگ است که از محل های مختلفی از جمله تهاتر و اسناد اعتباری با شرکای خارجی تأمین خواهد شد. توسعه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان سیاست قطعی دولت است و این کار را در دولت سیزدهم به اتمام خواهیم رساند.

بذرپاش گفت: برخی از دوستان ما در سایر بخش های دولت به سوددهی این پروژه ایراداتی وارد کرده اند، اما پیوستگی خطوط ریلی سریع السیر سیاست قطعی دولت است. تمدید ال سی که قبل توافق شده برای تأمین منابع مالی پروژه الزامی است. پیمانکاران خوبی در این پروژه مشغول بوده و مدیران استانی و استاندار نیز با جدیت پیگیر اجرای آن هستند.

سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اظهار کرد: پروژه هایی همچون قطار سریع السیر به لحاظ فناوری و بهبود تکنولوژی ارزشمند است. به نظر می رسد برای انجام این پروژه باید توجه داشته باشیم با احداث این پروژه ها جهش نسلی در حوزه ریلی خواهیم داشت.

وی افزود: تعداد مسافر مسیر تهران - اصفهان در سال ۱۴۰۱ نسبت به تهران-قم یا قم-اصفهان بیشتر بوده است که نشان می دهد این پروژه باید به طور کامل راه اندازی شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جلسات برگزار شده برای تکمیل این پروژه گفت: اقداماتی با هدف کاهش هزینه های پروژه انجام شد. در آبان ماه ۱۴۰۰ هزینه پروژه ۳۶ میلیارد یوان و ۱۲ میلیارد یوان هزینه های کارفرمایی برآورد شد. در سفر استانی رئیس جمهور نیز به این پروژه تاکید شد.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان  در بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اظهار کرد: ورود قطار سریع السیر به اصفهان از جمله مهم ترین دغدغه های جمهوری اسلامی ایران بوده است که از سال ۲۰۰۹ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به اصفهان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن را مکلف به تعیین تکلیف پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران کردند با این وجود به نظر می رسد در برخی از بخش های تصمیم گیری با اطلاعات غلط مسیر تصمیم گیری را با مانع مواجه کرده اند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: امکان بهره برداری از این پروژه در همین دولت وجود دارد که می تواند برگ زرینی بر خدمت رسانی دولت سیزدهم باشد.

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان نیز با اشاره به اجرای طرح قطار سریع السیر تهران_قم_اصفهان گفت: با برطرف شدن موانع داخلی و مالی، این طرح در کمتر از سه سال آینده، قابل بهره برداری است.

علیرضا صلواتی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه قطار سریع السیر اصفهان-قم-تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار اولیه مسیر قطار سریع السیر تهران_قم_اصفهان در سال ۸۹ تصویب شد و در حال حاضر در محدوده قم_اصفهان از مسیر حدود ۲۴۵ کیلومتری این پروژه، زیرسازی ۱۵۰ کیلومتر آن به پایان رسیده و آماده انجام روسازی و ریل گذاری است.

وی افزود: بخش عمده ۹۵ کیلومتر باقی مانده این طرح نیز انجام شده است و در صورتی که در تأمین اعتبارات و تمدید فاینانس ها مشکلی نداشته باشیم تا شش ماه آینده کل زیرسازی مسیر قم_اصفهان تکمیل خواهد شد و شاهد آغاز عملیات روسازی و ریل گذاری آن خواهیم بود.

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان تصریح کرد: ۵۰ درصد ساخت ابنیه فنی، ۶۰ درصد تونل ها و پل های این پروژه انجام شده است.

صلواتی تمدید اعتبار اسنادی را آخرین مانع برای اجرای این طرح دانست و تاکید کرد: با تمدید اعتبار اسنادی این طرح، پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مجری طرح های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان با اشاره به اینکه برآورد مالی برای اجرای این طرح ۳۶ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: با پیشرفت پروژه، اجرای این طرح در کل کشور در مسیر مشهد، شیراز و تبریز با هزینه ای بسیار کمتر و با تکنولوژی بومی شده اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند راه آهن 0 1

    الحمدالله با این اظهار نظر وزیر محترم یعنی چسباندن این خط به مشهد قطعا دیگر شاهن چنین پروژه ای نخواهیم بود 20 ساله همین تهران اصفهان را نمی توانیم انجام دهیم حالا تا مشهد هم قراره بره حالا سوال اصلی اینه که آقای صالحی هم نظر دادند چرا آقای خادمی که خود صاحب پروژه هستند نظری نمی دهند
    خدایا این مملکت را از حضور این مدیران نجات بده که فقط حرف بدون پشتوانه مطالعاتی میزنند و مدعی مدرک دکترا هستند

  • ناشناس 0 1

    ۳۰ سال هرکسی می اید همین را می گوید
    ۳سال نگو ۳۰۰سال بگو

  • كارشناس وزارت راه 0 1

    مسايل تهران اصفهان را هم نمي توانند حل كنند و صراحت در بيان مشكل ندارند و تقلاي بي فايده

  • حسین 0 0

    اتصال شهرک صنعتی شکوهیه قم به ایستگاه راه آهن گارمانوری