| کد خبر: 255980 |

تاکید مسقط برای تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران

وزیر حمل ونقل، ارتباطات و فنّاوری اطلاعات عمان در راس هیاتی با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و در خصوص توسعه همکاری های لجستیکی و تجارت دریایی از طریق بنادر ایران گفت وگو کرد.

تین نیوز

وزیر حمل ونقل، ارتباطات و فنّاوری اطلاعات عمان در راس هیاتی با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و در خصوص توسعه همکاری های لجستیکی و تجارت دریایی از طریق بنادر ایران گفت وگو کرد.

◄ بازدید وزیر حمل و نقل کشور عمان از ظرفیت های بندر شهید رجایی

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز ، سعید بن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فنّاوری اطلاعات عمان در نشست با علی اکبر صفایی، بر تشکیل خط منظم کشتیرانی کانتینری بر توسعه سرمایه گذاری های بندری و تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در این نشست که نمایندگان بخش خصوصی و فدراسیون حمل ونقل و لجستیک ایران نیز حضور داشتند، با تشریح تصویر جامع همکاری های اقتصادی و تجاری منطقه ای طی دو سال گذشته، اظهار داشت:در مذاکرات صورت گرفته برای توسعه همکاری های ترانزیتی با کشورهای همسایه، در مرحله اجرایی سازی پروژه های مشخص و عملیاتی کردن موافقت نامه های امضا شده قرار داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد دولت، پروژه محور عمل کردن در تمام مذاکرات منطقه ای بوده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای راه اندازی و اتصال کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب، پروژه هایی چون تامین کشتی های تجاری به ویژه در دریای خزر، سرمایه گذاری در بنادر، افزایش ظرفیت های ریلی را در دست انجام و عملیاتی سازی دارد.

صفایی همچنین از از ایجاد خط منظم کانتینری بین بندرعباس در هرمزگان و بنادر عمان خبر داد و تردد شناورهای مسافری بین عمان و چابهار را یکی از مهم ترین موضوعات همکاری های دریایی بین تهران و مسقط برشمرد.

آمادگی بخش خصوصی عمان برای سرمایه گذاری لجستیکی در ایران

همچنین در این نشست سعید المعولی، وزیر حمل ونقل و ارتباطات عمان نیز توسعه حمل و نقل دریایی و سرمایه گذاری بین بندری؛ ایجاد خطوط کشتیرانی منظم و ایجاد بندر خشک و تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران را سه هدف محوری اش در سفر به تهران عنوان کرد.

وزیر حمل ونقل و ارتباطات عمان با تاکید بر عملیاتی کردن موافقت نامه عشق آباد و به فعلیت رساندن تجارت با کشورهای آسیای مرکزی به عنوان مهم ترین راهبرد دولت عمان در تجارت دریایی منطقه ای، از آمادگی بخش خصوصی این کشور برای سرمایه گذاری در حوزه های لجستیکی و پسکرانه ای در بنادر ایران خبر داد.

در این دیدار همچنین جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، علاوه ارتقای ظرفیت های تجاری بین تهران و مسقط، توسعه فعالیت های ترانزیتی و لجستیکی را مهم ترین اهداف سازمان بنادر عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر حمل ونقل، ارتباطات و فنّاوری اطلاعات عمان و هیئت همراه، پیشتر از ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی نیز بازدید کردند.
سعید المعولی در این بازدید، بندر شهید رجایی را بندر مجهز، فعال و بانشاط توصیف کرد و خواستار توسعه همکاری های آموزشی و سرمایه گذاری های بندری با ایران شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.