| کد خبر: 255843 |

طراحی زیست بوم نوآفرینی حمل ونقل و ظرفیت سازی بهره مندی از شرکت های دانش بنیان

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی از طراحی زیست بوم نوآفرینی و استارت آپی حوزه حمل و نقل کشور و نهایی شدن ان خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی از طراحی زیست بوم نوآفرینی و استارت آپی حوزه حمل و نقل کشور و نهایی شدن آن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ضرورت بهره مندی از ایده های نو در عرصه حمل ونقل به منظور افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، ارائه خدمات مطلوب و افزایش شفافیت گفت: در سال گذشته با توجه به نام گذاری صورت گرفته با عنوان "تولید؛ دانش بنیان – اشتغال آفرین" و نظر به اراده دولت مردمی در جهت توسعه ظرفیت اشتغال زایی و همچنین برنامه های وزارت راه و شهرسازی در استفاده از ظرفیت کارآفرینی و نخبگی در حوزه حمل ونقل، طراحی اجزای مختلف این زیست بوم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: اقدامات لازم در حال انجام است و تلاش می شود تا اواسط سال ۱۴۰۲ برنامه راهبردی ویژه پیاده سازی این زیست بوم نهایی شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی با اشاره به سوابق موضوع اضافه کرد: با توجه به ابلاغ سیاست رویش و تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به توسعه کسب وکارهای نوپا در حوزه ماموریتی وزارت راه و شهرسازی و در راستای پیاده سازی زیست بوم فناورانه این حوزه، سامانه نوآفرین (استارت آپ) حمل ونقل کشور در سال گذشته راه اندازی شد.

افندی زاده خاطر نشان کرد: این سامانه (https://mrud.ir/startup/registration) سه هدف مشخص را دنبال می کند. هدف اول شناسایی کلی صاحبان ایده (فرد، تیم و یا شرکت نوآفرین)، شتاب دهنده ها و سرمایه گذاران حوزه حمل ونقل به منظور برقراری تعاملات، ارتباطات و انجام اقدامات بعدی است.

وی هدف را دوم ثبت ایده های حوزه حمل ونقل به منظور تدارک حمایت های اثربخش دانست و افزود: هدف سوم که در حال حاضر از سوی سایر دستگاه ها نیز مورد پیگیری است و از اهمیت بالایی برخوردار است، اعلام چالش ها و موانع پیش رو در راه اندازی و فعالیت استارت آپ های حوزه حمل ونقل به منظور شناسایی و رفع آن ها است.

افندی زاده با اشاره به اینکه هدف مطلوب پیاده سازی زیست بوم نوآفرینی حمل ونقل کشور و بسترسازی بهره مندی از ایده های نو و ناب است، افزود: شناسایی بازیگران زیست بوم و تبیین نقش و کارکرد هر کدام مطابق با مطالعه مربوطه انجام شده و علاوه بر این ظرفیت های قانونی و سیاست های حمایتی در خصوص استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان احصاء و شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: در همین راستا بررسی مکانیزم های بهم رسانی عرضه و تقاضا در این زیست بوم و تبیین نیاز بازار حمل ونقل در حال انجام است.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: تدوین برنامه راهبردی این موضوع منطبق بر مطالعات دقیق در قالب گروه های کانونی مربوط به مولفه های مختلف توسعه زیست بوم در دستور کار قرار دارد که مقرر است پس از آن، برنامه اقدام عملیاتی و نقشه راه در سه بازه زمانی کوتاه، میان و بلندمدت برای پیاده سازی این زیست بوم برای وزارت راه و شهرسازی ترسیم شود.

افندی زاده در پایان گفت: لازمه پیاده سازی مطلوب زیست بوم نوآفرینی و دانش بنیان حمل و نقل کشور همگرایی و هماهنگی تمامی زیربخش های وزارت راه و شهرسازی و همکاری و تعامل نهادهای مربوطه نظیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.