| کد خبر: 255692 |

دستورالعمل عملیات حج شرکت فرودگاه ها ابلاغ شد

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، دستورالعمل اقدامات لازم در فرودگاه ها برای اجرای عملیات حج 1402 و آمادگی شروع فصل ترافیک بالای پروازی و اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

تین نیوز

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، دستورالعمل اقدامات لازم در فرودگاه ها برای اجرای عملیات حج 1402 و آمادگی شروع فصل ترافیک بالای پروازی و اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد حبیب اللهی دستورالعمل عملیات حج شرکت فرودگاه ها به شرح ذیل است:

1- تشکیل ستاد خدمت رسانی ویژه عملیات حج تمتع در فرودگاه و برنامه ریزی برای ارائه خدمات شایسته به مسافران و حجاج بیت الله الحرام.

2- انجام اقدامات لازم برای ارائه مناسب سرویس های هوانوردی و فرودگاهی

3- بررسی وضعیت پارکینگ ها، پله برقی ها، آسانسورهای حمل بار و مسافر.

4- زیباسازی و آراستگی ترمینال ها، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی و اماکن محل های تردد مسافران و ساماندهی مسیرهای دسترسی به فرودگاه و رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر و تابلوهای راهنمای مسافران.

5- انجام هماهنگی لازم با سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، گمرک و گذرنامه به منظور برقراری امنیت و نظم و تسهیل امور مسافران و زائران.

7- انجام هماهنگی لازم با مسئولان شرکت های هواپیمایی و هندلینگ کننده به منظور برنامه ریزی پروازهای فوق العاده، حضور نماینده شرکت های هواپیمایی در ترمینال ها برای پاسخگویی لازم و به موقع در موارد تاخیر و ارائه خدمات مناسب به مسافران یا رعایت دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری.

8- انجام هماهنگی های لازم با بانک های مستقر در فرودگاه، اورژانس، تاکسیرانی و برقراری نظم و امنیت و روان سازی ترافیک داخلی فرودگاه و ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران و مسافران.

9-  نظارت و کنترل ویژه به نرخ فروش غرفه ها، فروشگاه ها، رستوران و تاکسیرانی مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بازاریابی و سرمایه گذاری 

10- هماهنگی لازم با مسئولان پلیس راهور و پیگیری جدی به منظور پیش بینی و تمهیدات موارد ترافیکی در محدوده فرودگاه.

11- ایجاد نظام پاسخگویی مناسب 24 ساعته برای مشایعین و راه اندازی سیستم "از من بپرس" به ویژه برای کمک به افراد توان خواه و اطلاع رسانی و راهنمایی به مسافران و حجاج بیت الله الحرام.

12- نصب منشور حقوق مسافر در ترمینال ها و در محل های مناسب فرودگاه و در دید عموم و قراردادن آن همراه با اعلام سامانه مرکزی برای اظهار نظر و بیان مسائل توسط زائران و تاکید بر پاسخگویی فوری مسئولان مرتبط.

13- حضور الزامی مدیر یا معاون فرودگاه در ایام عملیات حج به عنوان جانشین در محل خدمت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.