| کد خبر: 255556 |

قطار سریع السیر تهران مشهد در شُرف عقد قرارداد

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون مقدمات عملیات اجرای قطار سریع السیر تهران - مشهد فراهم شده و در شُرف عقد قرارداد با کشور چین است.

تین نیوز

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون مقدمات عملیات اجرای قطار سریع السیر تهران - مشهد فراهم شده و در شُرف عقد قرارداد با کشور چین است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، یعقوبعلی نظری در ارتباط ویدیویی با سفیر ایران در چین اظهار کرد: در سفر بهمن ماه سال گذشته رییس جمهور به چین، سندهای مختلفی برای توسعه همکاری بیشتر به امضا رسید. در این راستا چین در ساخت قطار سریع السیر مشارکت دارد.

وی افزود: هم اکنون مقدمات عملیات اجرای قطار سریع السیر تهران مشهد فراهم شده و در شُرف عقد قرارداد با کشور چین است.

نظری ادامه داد: توجه به زمینه های فراهم شده برای ارتباط بیشتر با شُرکای چینی به ویژه ترانزیت اقتصادی و سرمایه گذاری، لازم است تا موضوعات مختلف مرور و شرایط بهتر از پیش فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: با استان هایی در چین که رابطه مستقیم و بیشتری با خراسان رضوی دارند، می توان روابط خاص برقرار کرد. همچنین با شرکت های چینی که معرفی شوند می توانیم ارتباطات موضوعی و جغرافیایی برای روابط بیشتر برقرار کنیم.

مگا پروژه قطار سریع السیر مشهد- تهران از ابتدای دهه ۹۰ مطرح شد و در دولت گذشته جای خود را به پروژه برقی سازی خط آهن مشهد-تهران داد اما سرمایه گذاری چینی ها به دلیل تحریم ها به نتیجه نرسید. با روی کار آمدن دولت سیزدهم، پروژه قطار سریع السیر مشهد- تهران مجدد کلید خورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 4

    نیاز فعلی کشور
    برقی کردن خطوط است و نه قطار سریع السیر

  • ناشناس 2 0

    الان در واردات دو قطعه ساده مترو قطارهایش از چین مانده اند !

    حالا قطار سریع السیر میزنند ، که توجیه اقتصادی ندارد .


    به بدنه کارشناسی و مدیریت وزارت راه دولت رئیسی کم کم اطمینان ما در حال کاهش هست نوع تصمیمات عقلانی نیست .




    الان یک گزارش کارشناسی توجیه اقتصادی راه اهن سریع السیر منتشر نشده ، دولتی که در یارانه دارو های اساسی مانده ، حقوق بازنشستگان ، یارانه نهاده های دامی ،

    چگونه یارانه بلیط های قطار سریع السیر خواهد داد؟ قطار سریع السیر که بیشتر حالت نمادین دارد ، ایران از درآمد های باری ترانزیتی محروم خواهد کرد . بیشتر هزینه لوکس هست تا استفاده کاربردی.


    بنظر من مجلس باید جلوی فاینانس این طرح را بگیرد ، چون بضرر منافع ملی کشورمان هست.

  • ناشناس 2 1

    آقای استاندار ! شما را به همون امام رضا قسم رواست که شما دنبال قطار سریع السیر باشید ولی در جای دیگر این کشور مردم با گرگر تردد کنند ؟ به نظرت همون امام رضا راضی به اینکار هست ؟ فقط می خوای اسمت دهن به دهن بچرخه که فلان کار را کرد برای پست دیگه ؟ واقعا این پست و صندلی چقدر می ارزد ؟ من مطمئن هستم که اینکار شدنی نیست ولی امثال شما توان کشور را تلف می کنید و همین خبرها هم بعد از انجام نشدن کار حمل بر ناتوانی شما تلقی خواهد شد . یعنی یک سال میری صدر اخبار بعد سال دیگه یه جور دیگه میری صدر اخبار به عنوان یک وعده عمل نشده مثل هزاران وعده عمل نشده دیگر .

  • شهریار 2 1

    امیدوارم با سرعت بالای ۳۰۰ عملیاتی بشه

  • سعید 2 0

    آیا در کشوری که مدیر عامل راه آهنش هر روز سه بار از کمبود لکوموتیو ناله میکنه درسته که بره دنبال سریع السیر مشهد؟ سریع السیر اصفهان رو تا کجا پیش بردید که حالا هوس سریع السیر مشهد کردین؟

  • سعید قصابیان 1 1

    سلام. من در مقاله ای در مجله صنعت حمل و نقل( شماره 392/ بهمن 1401) با عنوان " سراب قطار پر سرعت " نشان داده ام که قطار سریع السیر فقط یک سراب است و اسباب هدر دادن منابع کشور.به هواداران سریع السیر مشهد توصیه میکنم آنرا بخوانند و بیش از این آب در هاون نکوبند.

  • سید مرتضی ناصریان 0 0

    قطعا تصمیم غلط و نامناسب با شرایط اقتصادی کشور است. قبلاً مقاله در این رابطه منتشر کرده ام.