| کد خبر: 255505 |

جزییات تونل زیردریایی بین ایران و قطر

بحث احداث تونل میان قطر تا ایران به مقصد بندر دیر می تواند رشد تجاری و فرهنگی قابل توجهی میزان دو کشور داشته باشد.

تین نیوز

بحث احداث تونل میان قطر تا ایران به مقصد بندر دیر می تواند رشد تجاری و فرهنگی قابل توجهی میزان دو کشور داشته باشد. به خصوص پس از توافق ایران و با عربستان که منجر به گشایش روابط با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز شده است و می تواند به تکمیل طرح های تجاری و زیربنایی میان دو کشور بینجامد. اما گویا هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از انتخاب، عدنان موسی پور، عضو اتاق بازرگانی ایران و قطر، درباره احداث تونل میان ایران و قطر گفت: این تونل یک بحث خیلی قدیمی است و در مقاطع مختلف زنده شده است، منتهی تا جاییکه من اطلاع دارم هیچ گامی برای آن برداشته نشده است و تاکنون عملیات خاصی صورت نگرفته است. اگرچه این تونل اتفاق بسیار مهمی است و می تواند بر روابط ایران با منطقه تاثیر بگذارد. تا شش ماه پیش هم هیچ گامی برنداشته بودند. بخش خصوصی حداقل در این زمینه بی خبر است.

وی افزود: متولی این اقدام دو دولت ایران و قطر خواهند بود که باید در اجرا این پروژه سرمایه گذاری کنند و بخش خصوصی دخالتی در آن دارد.

موسی پور درباره افزایش میزان تبادلات تجاری ایران و قطر و فرصت های اقتصادی دو کشور گفت: ظرفیت های کشور قطر ظرفیت های صادراتی و تجاری و سرمایه گذاری مشترک است. دولت ها نیز در سطح کلان با هم همکاری دارند. اولویت ما در رابطه با قطر باید تعریف روابط مشترک و پروژه های این چنینی باشد. در چند وقت اخیر نیز میزان تجارت میان دو کشور تغییراتی را داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.