| کد خبر: 255406 |

حمل و نقل عمومی رایگان اشتباه است

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هزینه ای که برای حمل ونقل عمومی از مردم دریافت می شود ۱۰ درصد بهاء تمام شده است اما رایگان شدن هزینه حمل و نقل عمومی به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

تین نیوز

ایمان فرهمندی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص کاهش قیمت بلیت مترو و اتوبوس اظهار کرد: در خصوص افزایش هزینه بلیت مترو و اتوبوس ما تصمیمی عادی گرفتیم و نرخ خدمات را افزایش دادیم که این تصمیم همیشه اعتراضات مردمی را به دنبال دارد.

به گزارش تین نیوز، فرهمندی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم نامگذاری کردند، مصوبه جدیدی دادیم و ۵ عنوان منابع از جمله نرخ بلیت اتوبوس و قطار، دوچرخه های اشتراکی، روزبازارها و شب بازارها و خدمات عمومی آرامستان ها را کاهش دادیم تا بار تورمی را از دوش مردم به خصوص دهک های پایین برداریم و هزینه آن ها را با منابع دیگر شهرداری جبران کنیم.

کاهش قیمت بلیت به دلیل اعتراضات مردم نبود 

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ما در این زمینه عقب نشینی نکردیم و به دلیل شرایط اجتماعی و اعتراضات این تصمیم را نگرفتیم، اگر اینگونه بود که باید هر سال بعد از افزایش هزینه بلیت دوباره آن را کاهش می دادیم. ما تصمیم درستی گرفته بودیم و بعد به دلیل شرایط ایجاد شده تصمیم درست دیگری گرفتیم که این تصمیم خوب و قابل دفاع است. 

فرهمندی در خصوص طرح رایگان کردن حمل ونقل عمومی در مشهد عنوان کرد: این موضوع صرفا در چند مصاحبه رسانه ای عنوان شده و تا امروز هیچ طرح و سند رسمی راجع به این مسائل ارائه نشده که این اتفاق چگونه انجام و جایگزین منابع از کجا تامین می شود و توجیهات فنی طرح چیست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اضافه کرد: هزینه ای که برای حمل ونقل عمومی از مردم دریافت می شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در اتوبوسرانی کمبود و فرسودگی ناوگان است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه تامین حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید با حمایت دولت است که در حال پیگیری هستیم. تاکنون تعداد محدودی از تعهد دولت محقق شده است.

این عضو شورای شهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال به مرور ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از این محل اضافه کنیم. اگر لازم باشد از منابع داخلی شهرداری نیز استفاده می کنیم. اگر امسال این تعداد اضافه شود، تاحدودی می ‎تواند وضعیت خدمات رسانی را بهبود ببخشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.