| کد خبر: 255322 |

برج میلاد کج شدنی نیست

افرادی که اعلام می کردند برج کج می شود برج کج شدنی نیست و تاثیر این گود پرخطر ناظر بر برج نیست و سازه های پیرامونی برج را تحت تاثیر قرار می داد.

تین نیوز

شهردار تهران بر لزوم بهره گیری دولت از ظرفیت شوراها و شهرداری ها در حل معضلات کشور تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در آئین بهره برداری از ایستگاه مترو علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ متروی تهران و در قالب پنجاه و سومین پویش امید و افتخار گفت: افتخار داریم ایستگاهی که مزین به نام علامه جعفری است را افتتاح کنیم که قطعا برکات ویژه ای برای منطقه و کل شهر تهران خواهد داشت و همچنین امیدواریم در مسیر این علامه قدمی برداریم.

وی افزود: امروز نهم اردیبهشت ماه روز شوراها است که این روز را به اعضای شورای شهر تهران تبریک می گویم. یکی از ویژگی هایی که در کشور مغفول مانده و نیازمند بازتعریف است موضوع شوراها، شهرداری ها و مدیریت شهری است. توجه به امر شورا و تاکید بر بهره مندی از ظرفیت های مختلف حول محور شوراها و همچنین تاکید قانون اساسی به ویژگی های مورد انتظار شوراها برای شوراها جایگاه رفیعی را رقم زده که البته به دلیل تأخیر حدود دو دهه ای در تشکیل شوراها بسیاری از وظایف آنها از سوی دستگاه های مختلف جایگزین شده؛ لذا نیازمند بررسی مجدد برای بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت شوراها در حوزه های خدمت رسانی هستیم.

شهردار تهران تاکید کرد: تقویت شوراها و شهرداری ها می تواند ظرفیت خدمتگذاری در کشور را بالا ببرد و رضایتمندی را افزایش دهد. این خدمت امید و پیشرفت را برای جامعه به ارمغان می آورد. بر همین اساس مسئولین کشور باید قدر شوراها و شهرداری ها را بدانند تا بهتر به مردم خدمت کنند.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه شورای شهر تهران امسال اهتمام ویژه ای برای تحقق اهداف حوزه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است، افزود: امروز نوع مسافرت های شهری با خودروی شخصی است و بیش از ۷۰ درصد مردم از خودروی شخصی استفاده می کنند که این موضوع ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی را به همراه دارد و مشکلات بزرگی را برای شهر رقم می زند و فرصت های شهروندان از بین می رود. سهم حمل و نقل عمومی در حال حاضر ۳۰ درصد است که کفاف لازم را نمی دهد. لذا امسال شورای شهر اهتمام جدی به حوزه حمل و نقل عمومی دارد و فردا نیز کلیت موضوع حمل و نقل عمومی در تهران را برای شورا و مردم در صحن علنی بازگو می کنم.

وی ادامه داد: ناظر به مترو با تحرک جدی صورت گرفته و امسال تلاش ما این است که دو برابر سال گذشته افتتاح تونل های عبوری داشته باشیم. یعنی سال گذشته ۱۱ کیلومتر بوده که امسال به ۲۲ کیلومتر برسانیم و ۱۳ ایستگاه را نیز افتتاح کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم خط ۹ و ۱۰ را آغاز کنیم و تکلیف خطوط ۸ و ۱۱ را هم مشخص کنیم. مقرر بوده سهم مترو در حمل و نقل عمومی ۳۰ درصد باشد که حکایت از لزوم اهتمام ویژه ای در این حوزه دارد. در خط ۴ مترو دو توسعه غربی و شرقی داریم که امروز در بخش غربی ایستگاه علامه جعفری مورد بهره برداری قرار گرفت و این می تواند تاثیر حدود ۳۰ درصدی در مسافرگیری مترو داشته باشد.

به گزارش ایسنا، زاکانی در پایان مراسم بهره برداری از ایستگاه علامه جعفری در جمع خبرنگاران نیز گفت: ایستگاه علامه جعفری با هزینه ۱۴۰۰ میلیارد تومانی ظرف یک سال گذشته آماده بهره برداری شده که در منطقه ۵ قرار دارد. در ادامه مسیر توسعه غربی خط ۴ یک ایستگاه تا پایان سال جاری و یک ایستگاه نیز در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد. در حال حاضر در این ایستگاه چهار آسانسور فعال است و پله برقی های یک ورودی که به بهره برداری رسیده فعال است. این ورودی با پنج پله برقی به بهره برداری رسیده است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اعلام نتیجه بررسی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران اظهار کرد: فردا در صحن علنی خبرهای خوبی را اعلام خواهم کرد.

وی در رابطه با گود پرخطر برج میلاد و تاثیر آن بر روی برج میلاد نیز گفت: صحبتی از سابق در رابطه با گود برج میلاد بود که بر روی سازه های پیرامونی برج اثرگذار است. این گود به عنوان یک گود پرخطر از سال گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفت و عملیات ایمن سازی آن آغاز شد و بالغ بر ۷۰ درصد کار به اتمام رسیده اما افرادی که اعلام می کردند برج کج می شود برج کج شدنی نیست و تاثیر این گود پرخطر ناظر بر برج نیست و سازه های پیرامونی برج را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.