| کد خبر: 255263 |

افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان الزامی است

افتتاح آزادراه شیراز به اصفهان الزامی است و نباید بهره برداری از قطعات ششگانه آماده معطل یک قطعه بماند.

تین نیوز

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که تاخیر بیشتر در بهره برداری از بخش های تکمیل شده آزادراه شیراز اصفهان ، جایز نیست و شیرینی این پروژه را به کام مردم تلخ خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، جعفر قادری، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی وضعیت آزادراه شیراز - اصفهان که با حضور معاون وزیردفاع، استاندار فارس و برخی مدیران ملی و استانی و شماری از نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: با اندک اهتمام و هزینه می توان قطعات شش گانه این پروژه را ظرف مدت 2 تا 3 ماه آینده، زیر ترافیک بُرد.

 قادری خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند که قطعات آماده این پروژه، به بهره برداری رسیده و از مستهلک شدن این سرمایه گذاری پیشگیری شود.

او با بیان اینکه در ابتدا این پروژه در 6 قطعه طراحی شده بود و قطعه هفتم بعدا به آن اضافه شد، گفت: قطعه هفتم هنوز قرارداد هم ندارد؛ لذا نباید بهره برداری از قطعات ششگانه آماده معطل یک قطعه بماند.

قادری از سرمایه گذار پروژه تقاضا کرد که بیش از این مردم را در انتظار افتتاح این پروژه نگذارد و گفت: با بهره برداری از جاده اصلی تنگ خیاره به لپویی و استفاده از مسیر موجود بیضا-شیراز، مشکل آماده نبودن قطعه هفتم تا حدودی مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد که این امکان وجود دارد که قطعه هفتم این پروژه که 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طی چند ماه آینده آماده بهره برداری شده و نگرانی از تخلیه خودروها را کاملا رفع کند.

قادری با رد ضرورت همزمانی افتتاح قطعات ششگانه و قطعه هفتم، گفت: اگر این استدلال درست باشد، باید افتتاح آزادراه را به تکمیل قطعه شروع نشده ۸ موکول کرد که در اینصورت همزمان با افتتاح آزادراه باید برای بخش های مستهلک شده پروژه چاره ای اندیشید.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از این پروژه باعث صرفه جویی ۳۵۰۰ میلیارد تومان در سال می شود، گفت: تدبیر ایجاب می کند که پروژه های قابل تفکیک نظیر آزادراه، بزرگراه و ...فازبندی شده و هر قطعه و فاز آماده به بهره برداری برسد.

قادری همچنین یادآور شد که قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان، ابتدا بخشی از قطعه اول آزادراه شیراز- بوشهر بود که به درخواست وزارت دفاع به عنوان قطعه ۸ آزادراه شیراز- اصفهان تعریف شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این ابراهیم عزیزی دیگر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، مخالفت خود با آنچه او بهره برداری عجولانه از آزاد راه شیراز-اصفهان عنوان می کند، اعلام کرده بود.

پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، بزرگترین پروژه آزادراهی کشور به شمار می رود که تاثیرات فراوانی در کاهش هزینه حمل و نقل، سوخت، مدت زمان سفر و همچنین ایجاد یک کریدور امن زمینی برای اتصال شمال و جنوب، خواهد داشت.

احداث این آزاد را بیش از یازده سال قبل، کلید خورد و بارها مسئولان وعده افتتاح آن را دادند که آخرین مورد آن، بهره برداری در نوروز یا سه ماهه اول سال 1402 بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عبداله کیامرثی 5 1

    سلام این آزادراه قبل از اینکه مستهلک شود فازهای آماده آن باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد

  • H 3 8

    این نماینده درکی از مشکلات ناشی از ترافیک برای مردم مخصوصا ساکنان گویم را ندارد. دلیلی، ندارد وقتی ورودی ازادی راهی هنوز مشخص نیست به مردم بگوییم شما پنجاه کیلومتر از خروجی شمال غرب شیراز بروید تا برسید به اتوبانی که بهش میگن ازاد راه شیراز به سمت اصفهان. شما پنجاه کیلومتر از یه جاده باریک که نه اسفالت درستی دارد نه خط کشی درستی دارد و همیشه خدا پر ترافیک هست عبور کنید تا برسید به ازاد راه تا دل فلان نماینده خوش باشد. در زمان هیمن نماینده راه اهن ناقص شیراز تهران افتتاح ببخشید افتضاح شد. حالا باز موقع انتخابات داره میشه اینها میخوان خودشون نشان بدهند.
    در ضمن بکار بردن اصطلاح آزاد راه شیراز اصفهان کاملا غلط، و اشتباه هست بهتر است بگوییم ازاد راه شیراز ایزدخواست. چون این ازاد راه اصلا ربطی به اصفهان ندارد. ابتدا و انتهای این آزاد راه کاملا در خاک پاک استان پهناور و زرخیز و سرافراز فارس هست.
    الکی به اصفهان نچسبونیدش.

    • ناشناس 0 1

      دوست عزیز منافع گویم اولویت دارد یا کل ایران؟

  • هلیا 3 0

    فعلا که این آزادراه شده محل چرای دام و رفت و آمد گله های بز و گوسفند !!!

  • مصلح 0 2

    انتهای آزادراه از تنگ خیاره تا شیراز معضلی درست میکند که شیرینی افتتاح آزاد راه را تلخ میکند . باید قطعه هفت هم به بهره‌برداری برسد ، والا مشکل ده چندان میشود .

  • ابراهیم 0 0

    آزادراه فعلا شده قتلگاه برای مردم هرچنروزشاهدتصادفات وفوت هموطنانمان می شویم کسی هم پاسخگونیست

  • سعید 2 0

    تا دزدی‌ها کامل نشود،این پروژه افتتاح نمیشود

  • حسین 1 1

    سلام اگه افتتاح بشه گویم شهرک گلستان میشه ترافیک که هیچ راه خروجی نداره اول فکر اینجاش بکنن بعد افتتاح کنن

  • ناشناس 0 0

    هوشنگ ازادراه شیراز به اصفهان و بگن شیراز به یزدخواست!

  • ناشناس 3 0

    خاک توسرتون با این مدیریتون

  • امید 0 0

    این آزاد راه هیچ وقت افتتاح نمیشه چون نمایندگان آباده و سعادت شهر و صفا شهر و مرودشت جلو پیشرفت این برنامه را گرفته اند چون شهرشون از رونق می افته

  • روزگار غریب 0 0

    جل الخالق.......
    این کله و اون کله این آزاد راه آماده نیست،میخواهند وسط اونا افتتاح کنند،هر روز هم شاهد تصادفات و مرگ و میر هموطنانمون باشیم
    به نظر من تمام این مسئولین رو جمع کنیم یه جا و با بودجه های ملی شکمشون رو سیر کنیم و دست به جایی نزنند و کاری نکنند خیلی بهتر هستش و حداقل سر درد نداریم،اگه یک هزارم سود این لگن های آدمکش را خرج جاده های کشور میکردند وضعیت این چنین نبود

  • منصور 0 0

    انقدر ها که تعریفشو میکنند تاثیر گذار نیست ولی خوبه اگه پولشو از مردم نگیرند .آخه ایرانی وکار خوب محاله!