| کد خبر: 254984 |

◄ اقدام جدید ترکیه علیه حمل و نقل بین المللی ایران+ سند

ترکیه در اقدامی جدید علیه حمل و نقل بین المللی ایران، از جمعه پیش تا کنون از کامیون های ایرانی در هنگام خروج از این کشور مبالغی را به ازای میزان کیلومتری که هر کامیون در این کشور طی کرده، دریافت می کند.

تین نیوز

ترکیه در اقدامی جدید علیه حمل و نقل بین المللی ایران، از یکشنبه پیش تا کنون از کامیون های ایرانی در هنگام خروج از این کشور مبالغی را به ازای میزان کیلومتری که هر کامیون در  خاک این کشور طی کرده، دریافت می کند.

به گزارش تین نیوز ، اگرچه در این زمینه تا کنون نامه رسمی به ایران ارایه نشده که مبالغ دریافتی بر اساس چه فرمولی محاسبه می شود اما عملا ناوگان ایرانی هنگام خروج از مرز ترکیه، مجبور است مبالغ تعیین شده را پرداخت کرده و سپس وارد کشور شود.

بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد این اقدام ترکیه با هدف مقابله به مثل با ایران است که از ناوگان ترکیه ای هنگام ورود به ایران مابه التفاوت قیمت سوخت دریافت می کند.

اما این در شرایطی است دریافت مبلغ از ناوگان ترکیه توجیه داشته و دلیل آن ارزان بودن بیش از حد قیمت گازوئیل در ایران است چرا که قیمت سوخت گازوئیل در ایران 600 تومان اما در ترکیه این مبلغ معادل یک یورو چیزی معادل 50 تا 60 هزار تومان ایران است.

به نظر می رسد این اقدام ترکیه با توجه به شرایط فعلی کشور ما اتخاذ شده است که به دلیل مشکلات موجود در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و گرجستان امکان دسترسی ایران به مسیر ترانزیتی اروپا به عنوان مسیر جایگزین وجود ندارد و ایران در حال حاضر تنها از طریق کشور ترکیه می تواند به اروپا دسترسی پیدا کند.

پیش بینی فعالان حمل و نقلی از اقدام ترکیه این است که ایران در نهایت به دلیل شرایط موجود مجبور است به این خواسته کشور ترکیه تن بدهد .

فعالان حمل و نقلی در عین حال پیش بینی می کنند در صورتی که اخذ این مبالغ از ناوگان تایید و مستمر شود هزینه حمل و نقل برای صاحبان کالا با ناوگان ایرانی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و ترجیح صاجبان کالا حمل و نقل با ناوگان ترکیه ای خواهد بود، موضوعی که در نهایت به نابودی حمل و نقل بین امللی کشور منجر خواهد شد.

 

نامه+ترکیه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 1

    ساخت ریل کرمانشاه خسروی جز واجبات و الویت های کشور است اما به آن بی توجهی می شود این ریل را باید هر چه زودتر به مرز عراق برسانیم و همزمان دنبال احداث , توسعه و ارتقا و تعمیرات خطوط ریلی عراق هم باشیم و البته حل مشکلات امنیتی در سوریه خصوصا در مورد ادلب , برای ریل و آزادراه کرمانشاه تا لاذقیه و مدیترانه و البته ریل و آزادراه تبریز خواجه ورزقان نوردوز ایروان اگر جدی کار نکنیم واقعا به مشکلات بزرگی خواهیم خورد چون وضعیت روسیه نامشخص است و ترکیه و جمهوری آران همکار اسرائیل هستند .

  • ظفرعظیمی مهر 3 0

    طوری میفرمایید مدیران مجبورند به خواست ترکیه تن دهند انگار از جیب مدیران پول داده میشود که مقاومت کنند نه عزیزان مدیران حمل ونقل هرگز به فکر حمل ونقل نبودن ونیستند و فقط مسولیت حمل ونقل ورانندگان بی پناه را وسیله بالارفتن از آن می انند که پست وصندلی خود را بالا ببرند امروز ترانزیتهای ترکیه تمام جاده های ایران را جولان میدهند وگازوییل ملت ما را با باکهای چندهزارلیتری با لیتری ده هزارتومان از جایگاهداران خائن میخرند و از ایران خارج میکنند حمل ونقل رو به نابودی است و هیچ مدیری ککش نمیگزد مثلا کانون رانندگان داریم خیرسرمان.

  • علی تراب 0 0

    واقعا چرا هیچکس به این موضوعات به این مهمی رسیدگی نمیکند،چرا انقدر مشکلات هموطنانمان برای مسئولان این حوزه بی ارزش است،قوه قضائیه،سپاه،رهبر لطفا رسیدگی کنید تو رو قرآن.

    • رها 1 0

      داداش گلم آخه اگه به ایجو مشکلات و هزاران مشکل شبیه این و بدتر از این مورد رسیدگی شود. پس بعضی از مسعولین کی مجال پر کردن شکم پارشونو پر کنند. کی پولهای کلان بزنن توحساباشون. آخه قربونت برم اگه احساس وظیفه میکردند که الان حال روز ملت و مملکت که اینطوری نبود. با این وضعیت هم باز چیزی به نام خدمت به خلق الله نمیفهمند و نفهم خواهند ماند.

  • مرتضی اطفی 0 0

    سلام من راننده ترانزیت هستم از ترکیه به گرجستان بار میبرم ۱۲۰دلار پول خاک می‌گیرد

  • فریدون 0 0

    خوب ایران مگه چلاق است شما هم تن کیلو متر از ناوگان ترکیه بگیرید تا آنها بفهمند چه کار کنند