| کد خبر: 254888 |

توجه به ابعاد اقتصادی در کنار تحلیل تقاضا در مکانیابی مراکز لجستیک

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی راه اندازی مراکز لجستیک را یکی از سیاست های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد زمینه مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی راه اندازی مراکز لجستیک را یکی از سیاست های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد زمینه مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: باید برنامه ریزی در طرح های مربوط با ایجاد مراکز لجستیک به دو رویکرد سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام شود. در این نشست بر کارشناسی و بررسی طرح های ایجاد مراکز لجستیک با توجه به زیرساختهای حمل و نقل، اسناد فرادستی ملی، منطقه ای و استانی تاکید شد.

افندی زاده در این جلسه با اشاره به اینکه رویکرد وزیر راه و شهرسازی و دولت سیزدهم رونق و توسعه مراکز لجستیک کشور است، گفت: قرار گرفتن مراکز لجستیک در محدوده مکان های جذب و تولید بار بر اهمیت و جذابیت این مراکز می افزاید و از جمله نکاتی است که برای انتخاب و جانمایی نقاط پیشنهادی به منظور ایجاد مراکز لجستیک ضرورت دارد.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی بر توجه به ابعاد اقتصادی در کنار تحلیل تقاضا در انتخاب گزینه بهینه مکان یابی مراکز لجستیک و تسهیل سرمایه گذاری در این مراکز تاکید کرد.

وی ضمن تأکید بر در نظر گرفتن ظرفیت ها و جذابیت های نقاط منتخب ایجاد مراکز لجستیک برای جذب سرمایه گذار خصوصی، اظهار کرد: اتصال به شبکه های حمل و نقل ریلی و جاده ای یکی از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب مکان برای ایجاد مراکز لجستیک مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: همچنین باید امکان سنجی اجرایی به منظور توسعه این مراکز در نظر گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید ضمن شناسایی موانع و ارائه راهکارها به دنبال جذب سرمایه ‎گذاری بخش خصوصی رفته و با رونق این مراکز تحولی را در حوزه لجستیک کشور ایجاد کنیم. هدفی که در این مسیر دنبال می شود ایجاد نظام جامع لجستیک در کشور در راستای موضوع کلیدی "رشد اقتصادی عدالت محور با رویکرد ارتقاء بهره وری با تأکید بر قطب های منطقه ای تولید و تجارت و ترانزیتی" است که بر مبنای سیاست های کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور تدوین شده است. این مهم باید در کنار توجه به مسایل هوشمند سازی حمل و نقل و نظام زنجیره تامین قرار گیرد تا بتواند نیازهای کشور را در راستای پیشرفت های شکل گرفته در حوزه هوشمند سازی با سرعت و کیفیت بهتری تامین کند.

در ادامه این جلسه با تشریح مطالعات جانمایی دهکده لجستیک استان قزوین، به اهمیت موضوع فرصت های سرمایه گذاری بالقوه در محل های پیشنهادی اشاره شد که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد دو پهنه از موارد پیشنهادی از منظر ابعاد اقتصادی مورد بررسی دقیق قرار گیرد و نتیجه به ستاد ارایه شود.

در بخش پایانی نشست، ضمن ارایه گزارش شرکت راه آهن ج.ا.ا و متقاضی سرمایه گذاری از مکانیابی دهکده لجستیک مشهد مقرر گردید به منظور هم افزایی و بهره گیری از توان بخش خصوصی نشست مشترکی بین مشاوران طرح با محوریت دبیرخانه ستاد برگزار شود.

در ادامه معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور، ضمن اشاره به ماموریت این ستاد درخصوص سیاست گذاری و تعیین خط مشی های لازم برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات برای راه اندازی و توسعه مراکز لجستیک به اهمیت این مراکز در ایجاد شکوفایی اقتصادی در استان ها پرداخت و راه اندازی مراکز لجستیک را یکی از سیاست های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد زمینه مساعد برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

هفتمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور با حضور شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور و نیز اعضای اصلی ستاد و سایر مدعوین در روز شنبه ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به منظور مروری بر اهم اقدامات ستاد مراکز لجستیک کشور در سال گذشته و تعیین راهبردهای آتی، جانمایی دهکده لجستیک قزوین و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای احداث مرکز لجستیک مشهد برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از اقدامات ستاد مراکز لجستیک کشور در سال ۱۴۰۱ و برنامه های آتی در راستای راهبردهای سال جاری ارایه شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.