| کد خبر: 254614 |

پرونده سفرهای دریایی نوروز 1402 هرمزگان بسته شد؛

◄ جابجایی بیش ازچهار میلیون مسافر و گردشگر دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پرونده سفرهای دریایی ویژه نوروز 1402 این استان با جابجایی بیش از چهار میلیون مسافر و گردشگر دریایی و امداد رسانی به ۳۰۳ نفر هموطن شامگاه سه شنبه 15 فروردین ماه بسته شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پرونده سفرهای دریایی ویژه نوروز 1402 این استان با جابجایی بیش از چهار میلیون مسافر و گردشگر دریایی و امداد رسانی به ۳۰۳ نفر هموطن شامگاه سه شنبه 15 فروردین ماه بسته شد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حسین عباس نژاد" ضمن قدردانی از تلاش های دست اندرکاران سفرهای دریایی ویژه نوروز 1402 که سفرهایی ایمن و بدون حادثه را رقم زدند، اظهار کرد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ تا پایان روز 15 فروردین ماه، چهار میلیون و 64 هزار و 936 مسافر و گردشگر از طریق بنادر مسافری و مراکز گردشگری در جزایر و سواحل این استان دیدن کردند. 

وی با اشاره به افزایش 12 درصدی آمار جابه جایی مسافران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: از این تعداد خدمات سفر دریایی، سه میلیون و 412 هزار و 526 نفر مسافر و 652 هزار و 410 نفر گردشگر بودند.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان تصریح کرد: همچنین طی این مدت 669 هزار و 106 دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شدند که در این بخش نیز 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید. 

به گفته عباس نژاد؛ با انجام ۱۴ ماموریت اعلام اضطرار و اقدام عملیاتی هفت فروند شناور ناجی و همیاران در آب های استان ۳۰۳ مسافر و گردشگر از شرایط اضطرار نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه داشت، 35 تیم همیار ناجی و 24 تیم غواصی و نجات غریق در بنادر مسافری و مراکز گردشگری استقرار و فعالیت داشتند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: در این بازه زمانی 39 فروند شناور مسافری در مرکز استان با ظرفیت حمل چهار هزارو 336 نفر مسافر و همچنین 22 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل 880 دستگاه خودرو در مسیر پل و لافت و بالعکس استفاده شد. 

وی به تعداد شناورهای فعال دربنادر غرب استان در مسیرهای چهارگانه ( بندرلنگه – چارک – آفتاب به کیش و بلعکس) نیز اشاره ای کرد و گفت: 22 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی 950 دستگاه خودرو و 22 فروند شناور مسافری با ظرفیت جابجایی یک هزار و 300 مسافر در بنادر یاد شده فعالیت داشتند.

 عباس نژاد اضافه کرد: بهره گیری از توانمندی 220 نیروی امداد و نجات، هفت فروند شناور ناجی، یک فروند قایق RIBو یک فروند شناور پایش و پشتیبان از دیگر فعالیت های اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در امر جستجو و نجات دریایی در نوروز 1402 بود .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.