| کد خبر: 254196 |

◄ آغاز خانه تکانی در وزارت راه و شهرسازی از اردیبهشت ماه 1402

بنابر اخبار رسیده مهرداد بذرپاش دومین وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی پس از ۶ ماه بررسی شرایط موجود، تغییرات احتمالی خود را از اردیبهشت ماه در وزارت راه و آغاز می کند.

تین نیوز

بنابر اخبار رسیده مهرداد بذرپاش دومین وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی پس از ۶ ماه بررسی شرایط موجود، تغییرات احتمالی خود را از اردیبهشت ماه در وزارت راه و شهرسازی آغاز می کند.

به گزارش تین نیوز، مرحوم رستم قاسمی نخستین وزیر، گروهی از جوانان ستادهای آقای رئیسی را بدون هیچ گونه سابقه کار دولتی وارد وزارتخانه بزرگ راه و شهرسازی کرد و قرار بود مهمترین وعده رئیس دولت سیزدهم مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن (سالانه یک میلیون مسکن) را اجرایی کند.

مهرداد بذرپاش پس از بیماری و فوت مرحوم قاسمی و علیرغم استخاره بد، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم شد و قرار شد نابسامانی های موجود در وزارت راه را که از وزیر قبلی برجای مانده بود، اصلاح کند.

به نظر می رسد بذرپاش که به نسبت از تجربه خوبی در بدنه حاکمیتی جناح اصولگرا برخوردار است در ۶ ماهه گذشته با افراد مختلفی از درون وزارتخانه مشورت هایی گرفته و به خوبی از اوضاع نامناسب ستاد و مدیران وزارتخانه و خرابی های باند معروف به شیرازی ها و به خصوص وابستگان به قاسم مکارم آگاه شده است.

بر اساس شنیده ها بذرپاش تصمیم خود را برای ایجاد تغییرات در مدیران وزارتخانه بدین شرح گرفته است.

 علی احمدی دست راست جعفری مدیر کل سابق حوزه وزارتی از ۶ ماه پیش تا کنون سرپرست حوزه وزارتی است (حوزه وزارتی هنوز رسما در اختیار علی جعفری است). بر اساس شنیده ها محمدجواد جعفریان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار است به عنوان مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی جایگزین احمدی شود. وی حدود ده ماه در مسئولیت معاونت اسناد کتابخانه ملی فعالیت داشته است.

همچنین از مهدی کیایی مدیر کل سابق روابط عمومی قوه مقننه به عنوان رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی و رئیس شورای هماهنگی اطلاع رسانی و جایگزین قربانی که از بیش از پنج ماه پیش سرپرست روابط عمومی است، یاد می شود. مهمترین فعالیت مهدی کیایی ده سال مسئولیت روابط عمومی قوه مقننه در دوره های هشتم و نهم و دهم مجلس و بویؤه در دوران ریاست علی لاریجانی است و در 29 خرداد 1398 جای خود را به پدرام پاک آیین خود داد.

همچنین از ضیاءالدین نورالدینی معاون سابق بذرپاش در دیوان محاسبات نیز به عنوان جایگزین یزدانی در معاون پارلمانی وزارت راه یاد می شود. نورالدینی پس از انتصاب بذرپاش به وزارت راه واز طرف قالیباف به عنوان سرپرست دیوان محاسبات منصوب شد. وی معاون پارلمانی بذرپاش در دیوان بود و هرچند به دلیل حمایت بذرپاش از رئیس فعلی دیوان محاسبات اختلافاتی با وزیر راه پیدا کرده بود ولی بر اساس شنیده ها قرار است جایگزین یزدانی شود که گفته می شود نیروی منصوب قالیباف در وزارت راه و شهرسازی است. سیدضیاالدین نورالدینی دارای مدرک کارشناسی ارشد است، مشاور و مدیر کلی روابط عمومی وزارت نفت، عضو گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، معاون پارلمانی امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی، مشاور مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مدیرکل امور مجلس و تدوین طرح‌ها و لوایح دانشگاه آزاد اسلامی جزء سوابق وی می‌باشد. نورالدینی از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

علاوه بر این براساس شنیده ها قرار است محمد علی زهره ای معاون اجرایی دیوان محاسبات که پیش از این معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و منابع نهاد ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد بود و از سوابق بسیاری در حوزه مالی و اداری برخوردار است، جایگزین ایمان اسلامیان از نیروهای نزدیک به سعید جلیلی در جبهه پایداری و همچنین از اعضای گروه موسوم به شیرازی های وزارت راه و شهرسازی شود، گروهی که از دوره مرحوم قاسمی وارد وزارت راه و شهرسازی شدند. افرادی از جمله قاسم مکارم شیرازی، علی جعفری، ایمان اسلامیان، محمدحسین نصرنیا رئیس مرکز نوسازی و توسعه منابع انسانی، که امور انتصابات را در دوره وزارت مرحوم قاسمی وزارتخانه را در دست گرفته بودند.

به نظر می رسد علی جعفری دست راست جلیلی و قائم مقام فعلی سازمان راهداری و مدیر کل سابق حوزه وزارتی دوره مرحوم قاسمی، هادی عباسی اصل معاون مسکن و ساختمان و داماد کوچک زاده نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، خانم فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری، سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی، علی اکبر صفایی رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت شهرهای جدید که گفته می شود از نیروهای قالیباف است از دیگر مدیرانی هستند شامل تغییرات اردیبهشت ماه هستند. بجز خانم صادق مالواجرد که منصوب محمد اسلامی وزیر اسبق راه و شهرسازی است، سایر افراد مذکور از منصوبین رستم قاسمی هستند. لازم به ذکر است که سعید چلندری در تاریخ 31 اردیبهشت 1401 به سرپرستی فرودگاه امام منصوب شده، و همچنان حکم وی سرپرستی شرکت شهر فرودگاهی امام می باشد!

بیشتر بخوانید:

- نگاهی به انتصابات رستم قاسمی در ستاد وزارت راه و شهرسازی

- معیار انتخاب معاونان وزارت راه و شهرسازی چیست؟

- نقش دستیار ویژه در انتصاب معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی

- شایعه بازداشت مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی

- « مهدی غضنفری » نیامده، رفت/ همه معاونان وزارت راه انتخاب شده اند؟

- کاندیداهای معاونت های وزارت راه برنامه خود را منتشر کنند

- اولویت های وزیر جدید راه و شهرسازی چه باید باشد؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 11 1

    عجیبه که فقط خیراله خادمی تکون نمیخوره

    • یک کارشناس 3 0

      چندان عجیب هم نیست.

  • صفی پور 26 1

    سلام.برای آقای وزیر در انجام تغییر و بهبود در بخشهای مختلف وزارت راه و شهرسازی آرزوی موفقیت داریم.شرکت فرودگاهها هم در دوره انتصابات قبلی آقای قاسمی ؛ هم در هیات مدیره و هم در رده معاونین شرکت دچار بی کفایتی بحران زایی شده است.امید داریم آقای وزیر نگرشی جدید و جدی در امر مدیریت این شرکت تخصصی داشته باشند.

    • عشق ایران 0 0

      شرکت فرودگاهها فقط یک ناجی دارد و آن هم مهندس مه آبادی. همه قبولش دارند و از یادگاران جنگ و جهاد هم هست.

    • ناشناس 0 0

      چقدر جای دکتر مه آبادي خالی است

  • ناشناس 20 1

    با لابی ها، ظاهرفریبی ها و ریخت و پاش هایی که توسط بعضی از مدیران مخصوصا در حوزه هوایی صورت میگیرد بعید بنظر میرسد تغییراتی صورت پذیرد.

  • محمدی 2 1

    باسلام واقعا این وزارت خونه شده جای مافیای پول جمع کنها این هم از دولت محترم سید بزرگوار که دارن ایشان را هم گول زدن این مدیران کل دراستانها مافیای اصلی هستن برای پول جمع کردن حکومت صاحب زمان ع

  • رضا 5 0

    شک نکن به بعضی ها دست بزنه استیضاح میشه

  • محسن.ابراهیمی 4 10

    انصافا اقای بذرپاش تا الان در وزارت راه شهر سازی سنگ تمام گذاشت.چندین پروژه مسکن را افتتاح نمود،در صنعت هوایی چندین هواپیما مسافربری جدید به ناوگان هوایی کشور اضاف کرد در شرایط تحریم.در مسئله راه هم چندین کیلومتر راه شهری، بین شهری،روستایی در این مدت کوتاه که در راه شهرسازی قرار گرفت انجام شد..انشالله با حضور سیدضیاءالدین نورالدینی مدیری توانمند،کارآمد،پرتلاش در معاونت پارلمانی وزارت راه و شهر سازی و مدیران دلسوز انقلابی این نهاد برجسته در پیشرو خانه دار کردن مردم و رفاه و اسایش مردم بیش از پیش تلاش خواهند کرد.انشاءالله

    • یک کارشناس 10 2

      منظور شما اینه که اگر آقای بذرپاش نبود این پروژه ها افتتاح نمیشد و هواپیماها وارد نمی شد و در مورد راه ها و... کاری انجام نمی شد؟ یعنی حدود پنجاه هزار نفر پرسل وزارت راه و سازمان های تابعه فقط به وجود بذرپاش این چند کار کوچک را انجام داده اند؟؟ فکر نمیکنید این حرف یعنی توهین به مدیران و کارشناسان !؟ یعنی آنها بیکار و الاف هستند و حقوق می گیرند و هیچ کاری نمیکنند؟ به نظر من این بدترین دفاع از یک وزیر هست. و ضایع کردن کار صدها و هزاران نفر و ربط دادن به یک نفر!! اگر راست میگید بگویید اقای بذرپاش چه تصمیم مهمی گرفته و استراتژی ایشون چی هست و از آون دفاع کنید. نه مثل عوام در یک حوزه کارشناسی نظر دادن!!!

      معلوم میشه حمایت از آقای نورالدینی هم بر همین اساس ضعیف و سست است. من جای آقا نورالدینی بودم از امثال شما که بدون تخصص و دانش حرف میزنید تبری می جستم! چون باعث خراب کردن ایشون شده اید تا معرفی درست ایشون!!

    • ناشناس 3 1

      آخه معاون پارلمانی برای خانه دار شدن مردم چیکار می تونه بکنه ؟

  • ناشناس 2 0

    اقاجان‌ی ‌فکر اساسی‌ برا بافت‌فرسوده‌ها بکنید. شعار بسه. هرجا میریم‌ میگن‌ بخشنامه‌ای‌ برا ما صادر نشده‌ و هیچ‌ امتیازی‌ برا بافت‌ فرسوده‌ نداریم‌. شماها نمیتونید قیمت‌ مصالح‌ رو کنترل‌ کنید حداقل‌‌ مجوزهاشواسان‌‌ و از پولهای‌ الکی‌ که‌ بابت‌ مجوز ساخت‌ میگیرید کم‌کنید تا تشویقی‌ باشه‌ تا مردم‌ بتونند مسکن‌ نو بسازنند

  • شیدا 1 0

    باسلام.. پروژه496 واحدی فرهنگیان پرند را دریابید.... واریزی 400 و450 وام باسود 18 وقسط7 ملیون.... از عهده ی فرهنگیان بی یاور خارج است... به داد مظلوم برسید... آقای مهندس جعفری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کاملا در جریان است وکاری برای پایین آمدن قیمت انجام ندادند.... همه جا فریاد زدیم فایده ای نداشت. ستاد اجرایی فرمان امام ساخت ولی خیلی گران....

  • مهدی رضایی 1 0

    سلام جناب آقای وزیر
    با عرض سلام وارادت بابت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن
    هم پروژه های که به اتمام رساندن واحتیاج به وام دارند هم بتونن از این وام استفاده کنن الان در حال حاضر یک خریدار مسکن بخواد اوراق مسکن بخره باید 100 میلیون تومان بده ولی اینجوری هم انبوه ساز میتونه بفروشه هم کمک به طرح یک میلیون مسکن در سال کمک میشه هم به مردم
    توان خرید اوراق ندارند
    خواهشا پیگیری کنید

  • باقری 1 0

    دو صد گفته چون نیم کردار نیست

  • محمد 2 0

    سلام علیکم
    ای کاش خانه تکانی در وزارت راه و شهرسازی از اسفند ۱۴۰۱ شروع می شد. جناب آقای بذرپاش به نظر من ادغام وزارت راه با وزارت مسکن و شهرسازی اشتباه بوده. سازمان ملی مسکن و سازمان‌ ثبت اسناد و املاک و سازمان امور اراضی باید باهم ادغام و تشکیل یک وزارتخانه می دادند. چرا جهت بهبود شرایط کسب و کار وزارتخانه شما نمره ضعیف دارد؟ برای پاسخ یک استعلام‌ از سازمان ملی مسکن جهت قانون تعیین تکلیف سازمان ثبت اسناد و املاک باید ۶۰ روز منتظر پاسخ وزارتخانه شما بمانیم چرا؟ آیا پایان امضاهای طلایی فرا نرسیده است؟

  • محسن.ابراهیمی 1 6

    جواب کاربر ،،یک کارشناس
    نظر حضرت عالی در مورد پرسنل زحمت کش بجاست.ولی اینجا هم مهم است چه کسی تصمیم بگیرد چه کاری انجام شود که به صلاح مردم باشد،عرض کردم جناب آقای بذرپاش در این مدت کوتاه سنگ تمام گذاشت با تصمیمات کارشناسی و بجا..پس اینجا باید نیروهای کارامد و انقلابی و دلسوز جای نیروهای ناکارامد رو بگیرن و سکان خانه دار کردن مردم و رفاه مردم و اسایش ملت را در دست بگیرن.در ضمن هر وزیر حق دارد نیروی توانمند و پر تلاش را در کنار خود داشته باشد تا اهداف خود را که حق ملت ایران است به عمل آورد.
    بیشتر از این سر دلی کارشناسی اشتباه نکن😂😂😂😂

  • ناشناس 2 1

    باسلام
    قطعا در وزارت راه وشهر سازی نیاز به تغییرات مدیریتی میباشد لیکن امیدوار هستیم تغییرات از بدنه دستگاهها و استفاده از نفرات برجسته فنی وبا تجربه باشد تجربه نشان داده که در سالهای اخیر انتصابات سیاسی جز ضرر نتیجه دیگری را عاید این بخش ها نکرده است خواهش ما از وزیر جدید بکار گیری تخصص در کنار تعهد است با وزن بیشتر تخصص زیرا انچه این وزارت خانه را در این شرایط سخت به جلو میراند تخصص است

  • ناشناس 10 0

    جناب وزیر
    واقعا گروه موسوم به شیرازی ها عامل ضعف و نارضایتی گسترده در وزارت راه و شهرسازی است. در همه امورات و نصب و انتصابات دخل و تصرف داشته اند. تا این گروه در مسند هستند، پیشرفتی در وزارتخانه و امورات مردم حاصل نمیشود. البته در این گروه نام حسین مذنب از قلم افتاده!!

  • اکبر 43 1

    هواشناسی و دریابید...خانم تاجبخش از مدیران زمان روحانی هنوز سرجاشه..

  • عباد 46 1

    جناب وزیر باسلام
    دیگه رییس سازمان هواشناسی چقدر باید خرابکاری داشته باشه تا عوض بشه صرفا وصل بودن خودش وشوهرش به وزیر اسبق راه کافیه مگه بذار خرابکاریاشو بگم شاید نشنیده باشی
    1- انتشار کلیپ نژاد پرستانه و مستهجن ایشون در خصوص لهجه تاجیکی
    2-انتشار کلیپها مسخره کردن دین واسلام ونو مسلمانی ومدیریت امام زمان
    3- انتشار کلیپ سخره آمیز در مورد بسیج وسپاه
    4- امحای اسناد دولتی در خصوص سیل ها
    5- خریدهای خانه های ویلایی خودش ومعاونین ومدیرکل حوزه ریاست در دوسال اخیر
    6- رانت خرید خودرو به تعداد 55 دستگاه برای خودش وخواهرش ومعاونینش وفرزندان شان با معرفی سازمان هواشناسی
    شبهه مالی فراوان در مناقصات به ارزش 350 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی
    مدیر دوره روحانی با ارتباط خاص با وزیر اسبق راه وهمچنین پرداخت رشوه به حلقه اطراف وزیر مرحوم
    بازم بگم .....

    • ناشناس 23 0

      دم حلقه شیرازی ها گرم که به هواشناسی هم رحم نکردند ! آخه این سازمان زپرتی چی داره از این هم شیتیل گرفتید !

  • فرهاد 5 1

    باسلام و احترام
    بنده خودم کارمند رسمی با سابقه 20سال وازطریق آزمون استخدام شدم بامدرک ارشد از علامه متاسفانه بی تدبیری و سوء مدیریت بیداد میکنه وزارت راه معروف به گدا راه پرسنل نخبه درستاد به اندازه کافی هستن چرا از بیرون آنهم بدون طی کردن مراحل استخدام با شرایط عادلانه برای عموم خدایی کاری ندارم آقای اسلامیان معاون توسعه مدیریت هرجایی که باشن کارهای اساسی و دقیقی انجام دادن چه درزمینه منابع انسانی و امورات مربوط به آن ازجمله رفاهیات و... اگه خلاف واقع مینویسم ازهمکاران عزیز اصلاح کنن با دلیل بنده خدا دیگه چکارکنه همه اختیارات دستش نبست وزارتخانه در دو دوره پرسنلش فهمیدن جزء بدنه دولت هستن اول در زمان آقای مهندس خرم دوم زمان آقای بذرپاش دربین کلیه وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی آخرین بودیم و هنوز هم هستیم هرچه این بنده خدا اسلامیان تلاش میکنن داره نتیجه میده و چون نتیجه میده به تجربه میگم این بنده خدا رو حذف میکنن آقای وزیر عزیز تورو خدا یک مقدار تحقیق کنید سیاسی برخورد نکنید بذارید این جوان با انگیزه در فضای مناسب کارشو به سرانجام برسونه

  • زهرا 1 0

    باسلام
    چرا ایشون نسبت به حکم قطعی مدیران استانی اقدامی نمیکنن طبق قانون تا ۴ ماه باید سرپرست باشن مدیران همه بلاتکلیف

    • فرزاد 0 2

      باسلام. این افراد که گفتین سابقه دارها نیستند. بحق هم اسم بردین. اما متاسفانه 3 مدیرکل قبلی باسابقه بودجه وزارتخانه دستگیر شدند!!اگر یکم تحقیق کنند مدیر فعلی هم مستحق دستگیری است! منافع شخصی و کار را در انحصار گرفتن و... از اتهامات جدی ایشان است. تورو خدا بیت المال رو قورت ندین. حق الناس مال شما نیست. مال کل مردم ایرانه. جلوی اینهمه وسوسه های پیمانکاران قیر و راه، فقط یک بچه مسلمون واقعی میتونه مقاومت کنه نه این مدیران آبکی!

  • میلاد 0 0

    بزرگترین فسادها در زمان همین حلقه شیراز در وزارت اتفاق افتاد چه تعداد افرادی که برای مدیریت استان‌ها انتخاب شده بودن که با فساد همین حلقه و فروش پست ها به افرادی ضعیف باعث شدن وضعیت راه و شهرسازی الان به این شکل باشه اگه جناب بذرپاش یه تحقیقی بعمل بیارن مشخص میشه خیلی از پستهای استانی توسط همین حلقه با پول و رانت واگذار شد وخیلی از افراد کاردان حذف شدن

  • متقاض مسکن مهر ساری 0 0

    15 ساله خانه تکانی کردید . وزیر و معاونین عوض شد ند . ولی حتی یک مسول هن روی حرفش قولش نموند . اقای وزیر بذرپاش هم همون اول که امدند در باره مسکن مهر . تحویلش . قیمتش . حرفهای زد . و تمام شد . درست مانند کسیکه تبش زود عرق کرد . اخه ما مردم خانواده های که جشم براه تخویلیم . جه گناه ای کردیم . جز اعتماد به دولت گناه دیگه ای هم مرتکب شدیم . رحم داشته باشید . مروت داشته باشید . از هنون خدای که ادعا میکتید می مرستید از اع مظلوم نمیترسید .

  • بنکدار 0 0

    ظاهرا کار چهر پست مهم در هواپیمایی هم تقریبا نهایی شده است

    دکتر مهابادی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری
    دکتر باقریان مدیر عامل شهر فرودگاهی
    مهندس دهقان، مدیر عامل شرکت فرودگاهها
    کاپیتان قاسمی مدیر عامل هما. البته ظاهرا آقای قاسمی با شخص وزیر اختلاف دارد و هنوز انتخابش قطعی نیست.
    با توجه به هماهنگی تین چند مدیر به نطر می‌رسد که وزیر تصمیم هوشمندانه ای را برای تحول در صنعت هوایی گرفته است. چون این چند مدیر اغلب دارای کارنامه موفق بوده، اصولگرا و جانباز و انقلابی و بسیار خوشنام هستند و با هم هم یک تیم خوب را می‌سازند.

    • دانشی 0 0

      آقای تین نیوز، این خبر درست است؟ اگر این اتفاق بیافتد صنعت نه تنها نجات می یابد بلکه انقلاب میشود. آقای مهابادی برای سازمان بی نظیر است. متفکر، تحول گرا، نترس، بانفوذ، معتبر، سالم و انقلابی واقعی. آمدن ایشون به راس،صنعت، سازمان هواپیمایی کشوری را به آقایی برمی‌گرداند. البته من فکر نمی‌کنم که مافیای صنعت و ماهان اجازه چنین اتفاقی را بدهد اما اگر دکتر بذرپاش بتواند این ایده را اجرایی کند نامش برای همیشه در هواپیمایی می درخشد. همینطور آقای باقریان و دهقان هم افراد سالم و دانایی هستند. قاسمی را نمی شناسم ولی باید از خود هما بیاورند.
      تین لطفا از صحت این خبر، اطلاعات بدهید

    • ناشناس 0 0

      عالی عالی عالی است. مخصوصا دکتر مهابادی

    • ناشناس 0 0

      چقدر تیم قوی و چه انتخاب هوشمندانه ای

    • تین نیوز 0 0

      تین نیوز: مخاطب ارجمند، با سلام و تشکر از توجه شما. لطفا به تیتر و تاریخ خبر دقت کنید. خبر مربوط به سال گذشته است.

  • یک دلسوخته سهم نخواه 0 0

    آقای وزیر لطفا بررسی کنید که کدام مدیران هواپیمایی موفق ترین عملکرد را داشته اند اگر سالم و انقلابی هستند همان‌ها را بیاورید که یک فکری به حال این صنعت بحران زده بکنند. امثال محمدی بخش و چلندری و نخجوان‌ها هیچ ثمری برای صنعت نداشته و ندارند.