| کد خبر: 253541 |

۳۴۰۰ واحد بوم گردی آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند

رئیس هیئت مدیره جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران گفت: ۳۴۰۰ واحد بوم گردی دارای مجوز، در نورو ۱۴۰۲، آماده میزبانی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران گفت: ۳۴۰۰ واحد بوم گردی دارای مجوز، در نورو ۱۴۰۲، آماده میزبانی و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری آنا، یاور عبیری رئیس هیئت مدیره جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران گفت: بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۳۴۰۰ واحد بوم گردی در سراسر کشور فعال است که بیشترین تعداد بوم گردی ها مربوط به استان مازندران است. برنامه ریزی ها برای میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی انجام شده و در نوروز ۱۴۰۲، بوم گردی ها آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران را دارند.

رئیس هیئت مدیره جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران، اضافه کرد: هر واحد بوم گردی به طور میانگین گنجایش پذیرش ۱۵ تا ۲۰ مسافر را در هر شب دارد. خوشبختانه بوم گردی ها مورد استقبال و علاقه مردم و گردشگران قرار گرفته و پیش بینی می کنیم در نوروز امسال ظرفیت پذیرش واحدهای بوم گردی تا حدود زیادی کامل شود.

عبیری در ادامه گفت: با توجه به فرا رسیدن نوروز، نظارت دقیق بر نحوه قیمت گذاری و نرخ نامه ابلاغی انجام می شود و هیچ واحد بوم گردی حق افزایش خودسرانه قیمت را در نوروز امسال ندارد.

او گفت: از مدت ها پیش نرخ نامه جدید به واحدهای بوم گردی ابلاغ شده و متصدیان بوم گردی ملزم به رعایت این نرخ نامه هستند و هیچ واحد بوم گردی حق  افزایش قیمت و تخلف از نرخ نامه ابلاغی را ندارد.

رئیس هیئت مدیره جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران درباره قیمت های برخی از بوم گردی ها که در فضای مجازی تبلیغ می کنند، افزود: عمده این بوم گردی ها فاقد مجوز هستند. درخواست ما از شهروندان و گردشگران این است که در صورت مشاهده فعالیت بوم گردی فاقد مجوز و یا در صورت پرداخت مبلغی بیش از نرخ نامه ابلاغی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۹ اطلاع دهند.

او گفت: در هر استان ادارت کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز جامعه اقامتگاه های بوم گردی استان آماده دریافت شکایات احتمالی گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.