| کد خبر: 253393 |

ششمین مرحله از جهش عمرانی کلان شهر شیراز به خط ۳ مترو رسید

جهش عمرانی کلان شهر شیراز در ایستگاه ششم با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ پروژه بااعتبار ۵۷۲۸ میلیارد تومان شامل کلنگ زنی سه ایستگاه خط ۳ مترو و پروژه های منطقه ۷ شهرداری هم زمان با میلاد حضرت مهدی موعد(عج) در نیمه شعبان همراه بود.

تین نیوز

جهش عمرانی کلان شهر شیراز در ایستگاه ششم با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ پروژه بااعتبار ۵۷۲۸ میلیارد تومان شامل کلنگ زنی سه ایستگاه  خط ۳ مترو و پروژه های منطقه ۷ شهرداری ازجمله بوستان مجموعه تاریخی گردشگری قصر ابونصر هم زمان با میلاد حضرت مهدی موعد(عج) در نیمه شعبان همراه بود.

استاندار فارس گفت: تلاش مدیریت شهری شیراز در راستای امیدواری شهروندان و برای پیشرفت و آبادانی شهر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، شهردار شیراز  با اشاره به اینکه در منطقه ۷ شهرداری پروژه های متعددی برای بهره برداری و کلنگ زنی تعریف شده است، اظهار داشت: علاوه بر این ها امروز یک اتفاق ویژه در شیراز رقم می خورد و عملیات اجرایی سه ایستگاه خط سوم مترو از تقاطع بصیرت تا شهرک گلستان به طول ۱۰ کیلومتر آغاز می شود.

به گفته اسدی، مجموع اعتبار موردنیاز احداث این خط به همراه ایستگاه ها و دیگر عملیات عمرانی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان هست که با همکاری وزارت دفاع، قرارگاه خاتم الاوصیا(ص) و شرکت شمس عمران، این مهم عملیاتی می شود.

او همچنین از برگزاری جشنواره خوش حسابی در روز جمعه خبر داد و گفت: به منظور تشویق و قدردانی از شهروندانی که مسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کرده اند، این برنامه برگزار می شود.

شهردار شیراز گفت: روز یکشنبه ۲۳ اسفندماه نیز به مناسبت روز پاکبان از ۳۵۰۰ پاکبان تقدیر می شود .

مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی همزمان سه ایستگاه شهید چمران، میلاد و شهید بهشتی خط ٣مترو شیراز نیز بیان کرد: مطالعات مشاور این پروژه در بخش وضعیت مسافر و جمعیت، همانند یک رود است و اصل جمعیت در محور شمال غرب از قلات و گویم و دوکوهک تا تقاطع بصیرت تعریف شده است.

ادامه خط ٣ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا

اسدی ادامه داد: استاندار فارس اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه عمران شهر جدید صدرا قرار است، ادامه خط ٣ مترو از شهرک گلستان به شهر صدرا را آغاز کند که در این راستا تفاهم نامه ای منعقد خواهیم کرد.

شهردار شیراز با اشاره به نیاز حداقل ١٠ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خط ٣ مترو این کلان شهر به طول ۱۰ کیلومتر، عنوان کرد: همان گونه که در ادامه خط ۲ مترو شیراز با پیگیری استاندار فارس اعتبار موردنیاز ساخت ایستگاه مترو از میدان آزادی تا میدان کلبه سعدی از محل تهاتر نفت پیش بینی شد، نیاز است که بخشی از اعتبار خط ۳ هم با تهاتر وزارت نفت تعریف و پیش بینی شود.

اسدی با بیان اینکه اگرچه فاز یک خط ٢ مترو به بهره برداری رسیده اما اکنون با مشکل واگن مواجه هستیم، از استاندار فارس و نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا این مهم را در مرکز پیگیری کنند.

او خاطرنشان کرد: بخش کوچکی از تأمین مالی پروژه های مترو با فروش و انتشار اوراق مشارکت انجام می شود و در همین راستا مقررشده تا پیش از پایان سال جاری، مجوز انتشار و فروش اوراق مشارکت اخذ شود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اوج گرفتن توسعه شهرها و کلان شهرها به دلایل مختلف گفت: مسئولان با توجه به این توسعه باید زیرساخت ها را تأمین کنند تا شاهد رفع نیازها و برطرف شدن مشکلات پیش رو باشیم.

علی اکبر سلطانی با اشاره به توسعه خط یک مترو شیراز در محور شمالی غربی تصریح کرد: با توجه به سرریز جمعیت در محور شمال غرب و مطالبه مردمی، توسعه خط یک در دستور کار قرارگرفته تا در کنار تنها محور شریانی میرزای شیرازی توسط حمل ونقل عمومی مترو را شاهد باشیم.

سلطانی گریزی هم به خط ۲ مترو و حمل ونقل مسافر از جنوب کلان شهر شیراز به شمال زد و تصریح کرد: اتصال به خط یک منجر به شروع خدمات رسانی شمال به جنوب و شرق و غرب را با سفر ایمن برای شهروندان فراهم کرده است.

مسیر انتخاب شده برای مدیریت شهری مسیر آبادانی است

رئیس کمیته محرومیت زدایی و ساماندهی حاشیه نشینی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: مسیر انتخاب شده برای مدیریت شهری مسیر آبادانی است.

سیده مریم حسینی با اشاره به اینکه در تفکر مدیریت شهری باید به نشاط شهری توجه شود، گفت: برخی مناطق محروم و کمتر برخوردار شهر از فضای سبز محروم هستند، درحالی که فضای شهری در نشاط شهروندان تأثیر بسزایی دارد.

او با اشاره به تعریف پروژه های رفع محرومیت در ۴۰ محله شهر شیراز تصریح کرد: در سال جاری بااعتبار مشخص در ۴۰ محله محروم، پروژه های محرومیت زدایی آغاز شده است، اما نکته ای که قصد داریم در این پروژه ها، به آن توجه کنیم، مباحث توسعه فضای سبز است.

 نقش فضای سبز و بوستان ها در نشاط اجتماعی و شهروندان موضوعی است که حسینی به آن اشاره و بیان کرد: در پروژه های شهری با این دیدگاه می توان در کنار ارائه خدمات، نشاط را رقم زد.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۷ شهرداری از شهردار منطقه ۷ قدردانی کرد که با همدلی جوابگوی مردم در ارائه خدمات است.

خط ۳ مترو شیراز با ۸ ایستگاه طراحی شده است

رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: خط ۳ مترو شیراز به طول ۱۰ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ١٠ هزار میلیارد تومان با ۸ ایستگاه در مشخصات فنی خاص طراحی شده است.

امیر یقطین با بیان اینکه شیراز تنها کلان شهری است که عملیات اجرایی یک ایستگاه در زیر رودخانه توسط سازمان عمران را در دستور کار دارد، افزود: مابقی ایستگاه ها، توسط شرکت شمس عمران اجرایی خواهد شد.

او اعلام کرد: ایستگاه های خط ۳ مترو شیراز  در تقاطع بصیرت، میلاد، میدان صنایع ، دکتر حسابی، شهید بهشتی، آفرینش، ایستگاه بزین و ایستگاه گلستان پیش بینی شده است.

رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه این خط در طراحی که مشاور انجام داده در هر جهت و  در هر ساعت ١٨ هزار نفر مسافر را  جابجا خواهد کرد، گفت: این خط با این میزان جمعیت و نوع طراحی، یکی از پرترددترین خطوط مترو کشور محسوب خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.