◄ تناقضات گفتار و رفتار مدیرعامل راه آهن
قرار بود جلسه گفـت و گـــوی مدیرعامل با کارکنــان باشد ولی آنچه روی داد حدود بیش از 2 ساعت سخنرانی متکلم الوحده جناب مدیرعامل بود.
در روز قبل از 9 اسفند، پیامکی برای کارکنان راه آهن ارسال شد مبنی بر اینکه، جلسه گفت و گوی مدیرعــامل راه آهن در حضور شورای مدیران با همکاران، در ساعت 11 نهم اسفند به صورت آنلاین (برخط) برگزار می شود و همکاران برای تماشای برخط می توانند به فلان نشانی مراجعه کنند.
همراهی کلمات جدید گفت و گوی «مدیرعامل با همکاران» با «تماشای آنلاین» این واقعه که یک سوی اجرای آن را، نیروی انسانی عنوان می کرد کنجکاو و تعجب بر انگیز بود. نیروی انسانی ای که در راه آهن، تقریبا هیچ گاه از سوی مدیران راه آهن به حساب نیامده اند به خصوص نیروهای عملیاتی.
پس از تاخیری، سیمای جناب مدیرعامل راه آهن بر قاب گوشی های همراه نشست و ایشان در ابتدا از حماسه خود و هیئت مدیره در آیین نامه کیلومتراژ سخنانی گفت مانند اینکه، این حماسه با حضور همکاران و هیئت مدیره در حدود 20 جلسه، به نتیجه نشسته است و اینکه تفاوت میزان پرداختی کیلومتراژ بهمن ماه امسال با تیر ماه بیش از 50 درصد افزایش را نشان می دهد و همکاران باید سپاسگزار این موضوع باشند تا ما به ادامه این تغییرات دلگرم شویم (مثل اینکه در طی این مدت ، اصلا سپاسی از ایشان نشده بود).
در ادامه مقایسات آماری قبل و بعد از کرونا در حمل بار و مسافر را بیان نمود و بعد در ادامه بیان کردند می بایست در گذشته برای همکاران تجمیعی تصمیماتی گرفته می شده و این نیروها که بیش از یک دهه از خدماتشان در راه آهن استفاده می شود باید تاکنون تبدیل وضع می شده اند و یا راه آهن خود با آنها قرارداد می بسته است.
در ادامه از تنبلی کلیه مدیران گذشته ارشد راه آهن، در بی توجهی و عدم مطالبه تحقق درآمد یک درصد فروش نفت، برای راه آهن انتقاد و گلایه کرد و اینکه چرا این حکم قانون را تاکنون، کسی اجرا نکرده و به حکمِ قانون، کسی تا کنون گــردن ننـهاده است.
مجدد به تشریح حماسه خود و هیئت مدیره عالی مقام راه آهن، در آیین نامه کیلومتراژ پرداخت و ...
اما این جلسه و بیانات مدیرعامل، دارای تضادها و تناقضاتی بود که بیان آن از باب دلسوزی و اهدنا الصراط المستقیم برای همه مان، تقدیم خوانندگان می شود هر چند رویه اکثرمدیران راه آهن از گذشته تا حال، بی توجهی و بی توجهی و بی توجهی به این مسایل بوده است(انشاالله که تغییر کنند).
اما بپردازیم به تضادها، تناقض های گفتار و رفتارِ جناب مدیرعامل و علامت تعجب های اذهانِ کارکنانِ مشتاقِ شنیدن سخنان جناب مدیر عامل راه آهن:
اول: قرار بود جلسه گفـت و گـــوی مدیر عامل با کارکنــان باشد ولی آنچه روی داد حدود بیش از 2 ساعت سخنرانی متکلم الوحده جناب مدیر عامل بود لذا بهتر بود که به جای پیامک گفت و گوی مدیر عامل با همکاران، پیامک سخنرانی مدیرعامل برای همکاران، همانند رویه سابق طی شده تاکنون زده می شد و با کارکنان همانند گذشته رفتار می شد نه اینکه در پیامک وعده ای اعلام شود اما در عمل اتفاق دیگری بیفتد.
دوم: ایشان در باب حماسه هیئت مدیره راه آهن، در موضوع تغییر و تصویبِ آیین نامه کیلومتراژ ، فرمودند که در بیست جلسه و با شنیدن نقطه نظرات همکاران ذینفع و با همراهی آنها این اتفاق روی داده است اما آنچه که ما می دانیم یک و یا دو جلسه با همکاران ذینفع جلسه برگزار شده و آن نیز نه برای شنیدن نظرات آنان، بلکه به منظور مطلع ساختن آنان، از اَبر تصمیماتِ اَبر مقاماتِ راه آهن، در ابرحماسه تصمیماتشان، در باب آیین نامه کیلومتراژ برای آنها که نقطه نظری هم برای کیلومتراژ، از همکاران پرسیده نشده است.
سوم: ایشان مکرر از عدم توجه به حکم قانون برنامه ششم توسعه، در پرداخت حقوق یک درصدی راه آهن از درآمد نفت گلایه و ناراحتی ها ابراز نمودند و اینکه چرا قانون اجرا نشده است اما در مقابل، کارکنان متعجب بودند که ایشان با وجود اینکه این قدر دلِ پر دردی از این موضوع عدم رعایت قانون، توسط دیگران دارند خود در عمل به قانون، در حوزه مربوط به خودشان، تره هم خُرد نمی کنند هم اکنون دو رای قطعی از سوی عالیترین نهاد داوری اداری (هیئت عمومی دیوان عدالت اداری) در باطل و منسوخ بودن آیین نامه کیلومتراژ صادر شده است اما ایشان به جای تمکین و رعایت به حکم صریح قانون، راهی خلاف آن را، با بی توجهی تام و تمام دارند طی می کنند و تازه آیین نامه کیلومتراژ غیر قانونی را جزو دستاوردهای چشمگیر خود بر می شمارد (چرا ایشان آنچه را که برای خود می پسندند برای دیگران نمی پسندند ؟! اگر عمل به قانون خوب است برای همه باید خوب باشد).
چهارم: بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، باید آیین نامه مربوط به کیلومتراژ را که در مرداد ماه 1401 مورد تغییر و تصویب قرار داده اند به ذینفع ابلاغ می نموده اند اما اکنون بیش از هفت ماه است که این آیین نامه را بر خلاف حکم صریح قانون به هیچ ذینفعی ابلاغ ننموده اند ایشان وقتی در عمل، قانون برایشان بی ارزش است چرا از بی توجهی و رعایت نکردن قانون توسط دیگران گلایه و شکوه دارند و به قول معروف چیزی که عوض دارد آقای مدیر عامل، دیگر گلایه ندارد.
پنجم: می دانیم که مجلس به تازگی مصوب نموده که کارکنانی که بیش از دو سال است در خدمت دستگاه ها از طریق شرکت های خصوصی هستند باید من بعد، خود دستگاه ها با آنها، قرارداد امضا نمایند حال جناب مدیرعامل، روغن ریخته را نذر امام زاده کرده و در این باب سخن فرسایی ها می کنند.
اما برادر گرامی! الان شما که ادعای شفافیت و خدمت دارید، لطف کنید کارنامه تان در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی را بیان می فرمودید تا بعد میزان صداقت شما در باب موضوع دیگر نیروهای شرکتی تجمیعی مشخص شود.
الان نیروهای ایثارگر شرکتی را که شما به موجب حکم قانون مصوب مجلس، مکلف بودید تبدیل وضع نمایید نکرده اید که آن عزیزان، مجبور به شکایت در دیوان عدالت اداری شده اند و پس از محکومیت واحد به اصطلاح حقوقی راه آهن، در احکام بدوی و تجدید نظر دیوان، مجددا با ایجاد سدی مبنی بر اینکه باید تعهد بدهند که از مشاغل فنی کنار رفته و نیروی خدماتی در فلان شهرستان بشوند را متوقف فرموده اید حال آیا نباید ترسید چه خوابی در آتی به کمک واحد حقوقی تان برای سایر نیروهای شرکتی دیده اید؟!
آیاحضرت عالی می توانید کارنامه تان در این موضوع، با کارنامه نیروهای ایثارگر شرکت نفت مقایسه کنید؟ البته خوشحال می شویم بگویید این کارها نادرست، ناجوانمردانه بوده و با تمکین به قانون به سرعت اصلاح و جبران نمایید و ما را سیه روی نمایید.
نتیجه اینکه، عملکرد دوره شما برای نیروهای ایثارگر شرکتی که هم حکم قانون مجلس را داشته اند و هم احکام قطعی الزام آور دیوان عدالت اداری را، قانون را اجرا نکرده اید حال سخن گفتن حماسی غیر منطبق با کردارتان در مورد نیروهای شرکتی تجمیعی، چه محلی از اعراب دارد؟! و خبر از چه وعده بی سرانجام دیگری می دهد؟
مطالب در مورد مدیران ارشد راه آهن و گفتار و کردارشان، بیش از این است اما فعلا سخن بیش از این در این باب موجبات سردرد بیشتر خوانندگان می شود و بماند برای آتی، لذا در پایان با ذکر معنی تناقض از لغت نامه و یک ضرب المثل مرتبط با عملکرد آقای مدیرعامل، سخن، به پایان می برم.
تناقض: عهد شکستن(اصطلاح منطقی) اختلاف دو قضیه است به حسب ایجاب و سلب چنانکه به اقتضای ذاتی صدق یکی مستلزم کذب دیگری گردد. مانند: زید انسان است. زید انسان نیست.
و ضرب المثل: یا چنـــان نمــای که هستــی یا چنــان بـاش کـه مـینمـایـی
(همان گونه هم که در متن گفته شد خوشحال می شویم مدیرعامل راه آهن، به طور مستند، خلاف گفته های این وجیزه را به مدد مدیران ارشد بی مثال و انبوه کارشناسان خبره خود که در 17 طبقه ساختمان عباس آباد وی را همراهی می کنند بدهند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. هر چند به نظر می رسد و معمول است چون شان مقامات راه آهن، اجلِ بر کارکنانِ مادون است لذا آنها را لایق پاسخ نیز نمی شمارند).
*یکی از کارکنان عملیاتی راه آهن
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.