| کد خبر: 253287 |

◄ تناقضات گفتار و رفتار مدیرعامل راه آهن

قرار بود جلسه گفـت و گـــوی مدیرعامل با کارکنــان باشد ولی آنچه روی داد حدود بیش از 2 ساعت سخنرانی متکلم الوحده جناب مدیرعامل بود.

تین نیوز

در روز قبل از 9 اسفند، پیامکی برای کارکنان راه آهن ارسال شد مبنی بر اینکه، جلسه گفت و گوی مدیرعــامل راه آهن در حضور شورای مدیران با همکاران، در ساعت 11 نهم اسفند به صورت آنلاین (برخط) برگزار می شود و همکاران برای تماشای برخط می توانند به فلان نشانی مراجعه کنند.

همراهی کلمات جدید گفت و گوی «مدیرعامل با همکاران» با «تماشای آنلاین» این واقعه که یک سوی اجرای آن را، نیروی انسانی عنوان می کرد کنجکاو و تعجب بر انگیز بود. نیروی انسانی ای که در راه آهن، تقریبا هیچ گاه از سوی مدیران راه آهن به حساب نیامده اند به خصوص نیروهای عملیاتی.

پس از تاخیری، سیمای جناب مدیرعامل راه آهن بر قاب گوشی های همراه نشست و ایشان در ابتدا از حماسه خود و هیئت مدیره در  آیین نامه کیلومتراژ سخنانی گفت مانند اینکه، این حماسه با حضور همکاران و هیئت مدیره در حدود 20 جلسه، به نتیجه نشسته است و اینکه تفاوت میزان پرداختی کیلومتراژ بهمن ماه امسال با تیر ماه بیش از 50 درصد افزایش را نشان می دهد و همکاران باید سپاسگزار این موضوع باشند تا ما به ادامه این تغییرات دلگرم شویم (مثل اینکه در طی این مدت ، اصلا سپاسی از ایشان نشده بود).

در ادامه مقایسات آماری قبل و بعد از کرونا در حمل بار و مسافر را بیان نمود و بعد در ادامه بیان کردند می بایست در گذشته برای همکاران تجمیعی تصمیماتی گرفته می شده و این نیروها که بیش از یک دهه از خدماتشان در راه آهن استفاده می شود باید تاکنون تبدیل وضع می شده اند و یا راه آهن خود با آنها قرارداد می بسته است.

در ادامه از تنبلی کلیه مدیران گذشته ارشد راه آهن، در بی توجهی و عدم مطالبه تحقق درآمد یک درصد فروش نفت، برای راه آهن انتقاد و گلایه کرد و اینکه چرا این حکم قانون را تاکنون، کسی اجرا نکرده  و به حکمِ قانون، کسی تا کنون گــردن ننـهاده است.

مجدد به تشریح حماسه خود و هیئت مدیره عالی مقام راه آهن، در آیین نامه کیلومتراژ پرداخت و ...

اما این جلسه و بیانات مدیرعامل، دارای تضادها و تناقضاتی بود که بیان آن از باب دلسوزی و اهدنا الصراط المستقیم برای همه مان، تقدیم خوانندگان می شود هر چند رویه اکثرمدیران راه آهن از گذشته تا حال، بی توجهی و بی توجهی و بی توجهی  به این مسایل بوده  است(انشاالله که تغییر کنند).

اما بپردازیم به تضادها، تناقض های گفتار و رفتارِ جناب مدیرعامل و علامت تعجب های اذهانِ کارکنانِ مشتاقِ شنیدن سخنان جناب مدیر عامل راه آهن:

اول: قرار بود جلسه گفـت و گـــوی مدیر عامل با کارکنــان باشد ولی آنچه روی داد حدود بیش از 2 ساعت سخنرانی متکلم الوحده جناب مدیر عامل بود لذا بهتر بود که به جای پیامک گفت و گوی مدیر عامل با همکاران، پیامک سخنرانی مدیرعامل برای همکاران، همانند رویه سابق طی شده تاکنون زده می شد و با کارکنان همانند گذشته رفتار می شد نه اینکه در پیامک وعده ای اعلام شود اما در عمل اتفاق دیگری بیفتد.

دوم: ایشان در باب حماسه هیئت مدیره راه آهن، در موضوع تغییر و تصویبِ آیین نامه کیلومتراژ ، فرمودند که در بیست جلسه و با شنیدن نقطه نظرات همکاران ذینفع و با همراهی آنها این اتفاق روی داده است اما آنچه که ما می دانیم یک و یا دو جلسه با همکاران ذینفع جلسه برگزار شده و آن نیز نه برای شنیدن نظرات آنان، بلکه به منظور مطلع ساختن آنان، از اَبر تصمیماتِ اَبر مقاماتِ راه آهن، در ابرحماسه تصمیماتشان، در باب آیین نامه کیلومتراژ برای آنها که نقطه نظری هم برای کیلومتراژ، از همکاران پرسیده نشده است.

سوم: ایشان مکرر از عدم توجه به حکم قانون برنامه ششم توسعه، در پرداخت حقوق یک درصدی راه آهن از درآمد نفت گلایه و ناراحتی ها ابراز نمودند و اینکه چرا قانون اجرا نشده است اما در مقابل، کارکنان متعجب بودند که ایشان با وجود اینکه این قدر دلِ پر دردی از این موضوع عدم رعایت قانون، توسط دیگران دارند خود در عمل به قانون،  در حوزه مربوط به خودشان، تره هم خُرد نمی کنند هم اکنون دو رای قطعی از سوی عالیترین  نهاد داوری اداری (هیئت عمومی دیوان عدالت اداری) در باطل و منسوخ بودن آیین نامه کیلومتراژ صادر شده است اما ایشان به جای تمکین و رعایت به حکم صریح قانون، راهی خلاف آن را، با بی توجهی تام و تمام دارند طی می کنند و تازه آیین نامه کیلومتراژ غیر قانونی را جزو دستاوردهای چشمگیر خود بر می شمارد (چرا ایشان آنچه را که برای خود می پسندند برای دیگران نمی پسندند ؟! اگر عمل به قانون خوب است برای همه باید خوب باشد).

چهارم: بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، باید آیین نامه مربوط به کیلومتراژ را که در مرداد ماه 1401 مورد تغییر و تصویب قرار داده اند به ذینفع ابلاغ می نموده اند اما اکنون بیش از هفت ماه است که این آیین نامه را بر خلاف حکم صریح قانون به هیچ ذینفعی ابلاغ ننموده اند ایشان وقتی در عمل، قانون برایشان بی ارزش است چرا از بی توجهی و رعایت نکردن قانون توسط دیگران گلایه و شکوه دارند و به قول معروف چیزی که عوض دارد آقای مدیر عامل، دیگر گلایه ندارد.

پنجم: می دانیم که مجلس به تازگی مصوب نموده که کارکنانی که بیش از دو سال است در خدمت دستگاه ها از طریق شرکت های خصوصی هستند باید من بعد، خود دستگاه ها با آنها، قرارداد امضا نمایند حال جناب مدیرعامل، روغن ریخته را نذر امام زاده کرده و در این باب سخن فرسایی ها می کنند. 

اما برادر گرامی! الان شما که ادعای شفافیت و خدمت دارید، لطف کنید کارنامه تان در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی را بیان می فرمودید تا بعد میزان صداقت شما در باب موضوع دیگر نیروهای شرکتی تجمیعی مشخص شود.

الان نیروهای ایثارگر شرکتی را که شما به موجب حکم قانون مصوب مجلس، مکلف بودید تبدیل وضع نمایید نکرده اید که آن عزیزان، مجبور به شکایت در دیوان عدالت اداری شده اند و پس از محکومیت واحد به اصطلاح حقوقی راه آهن، در احکام بدوی و تجدید نظر دیوان، مجددا با ایجاد سدی مبنی بر اینکه باید تعهد بدهند که از مشاغل فنی کنار رفته و نیروی خدماتی در فلان شهرستان بشوند را متوقف فرموده اید حال آیا نباید ترسید چه خوابی در آتی به کمک واحد حقوقی تان برای سایر نیروهای شرکتی دیده اید؟! 

آیاحضرت عالی می توانید کارنامه تان در این موضوع، با کارنامه نیروهای ایثارگر شرکت نفت مقایسه کنید؟ البته خوشحال می شویم بگویید این کارها نادرست، ناجوانمردانه بوده و با تمکین به قانون به سرعت اصلاح و جبران نمایید و ما را سیه روی نمایید. 

نتیجه اینکه، عملکرد دوره شما برای نیروهای ایثارگر شرکتی که هم حکم قانون مجلس را داشته اند و هم احکام قطعی الزام آور دیوان عدالت اداری را، قانون را اجرا نکرده اید حال سخن گفتن حماسی غیر منطبق با کردارتان در مورد نیروهای شرکتی تجمیعی، چه محلی از اعراب دارد؟! و خبر از چه وعده بی سرانجام دیگری می دهد؟

مطالب در مورد مدیران ارشد راه آهن و گفتار و کردارشان، بیش از این است اما فعلا سخن بیش از این در این باب موجبات سردرد بیشتر خوانندگان می شود و بماند برای آتی، لذا در پایان با ذکر معنی تناقض از لغت نامه و یک ضرب المثل مرتبط با عملکرد آقای مدیرعامل، سخن، به پایان می برم.

تناقض: عهد شکستن(اصطلاح منطقی) اختلاف دو قضیه است به حسب ایجاب و سلب چنانکه به اقتضای ذاتی صدق یکی مستلزم کذب دیگری گردد. مانند: زید انسان است. زید انسان نیست. 

و ضرب المثل:  یا چنـــان نمــای که هستــی                          یا چنــان بـاش کـه مـی‌نمـایـی

(همان گونه هم که در متن گفته شد خوشحال می شویم مدیرعامل راه آهن، به طور مستند، خلاف گفته های این وجیزه را به مدد مدیران ارشد بی مثال و انبوه کارشناسان خبره خود که در 17 طبقه ساختمان عباس آباد وی را همراهی می کنند بدهند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. هر چند به نظر می رسد و معمول است چون شان مقامات راه آهن، اجلِ بر کارکنانِ مادون است لذا آنها را لایق پاسخ نیز نمی شمارند).

 *یکی از کارکنان عملیاتی راه آهن

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی بابایی 7 20

    سلام
    من از تین نیوز میخوام فقط برای اینکه ثابت بشه مدیر واسه کیلومتراژ راست میگه و اصلا دروغ نیست بگرده و یک سند رسمی و نامه اداری که این فرمول و ایین نانه کیلومتر توش اومده باشه رو پیدا کنه و اینجا بزاره!
    هیچی نیست. همش یا رو هواست یا اینکه میدونند کارشون کاملا غیرقانونیه و نمیخان سند بدن دست مامورین!

  • عدالت 9 19

    عالی عالی عالی
    حق و حقیقت
    کوبنده و عالی

  • اکبری 8 17

    این مطلب رو راه آهن حتما باید جواب بده و الا مجرم است و نه متهم

  • ناشناس 10 9

    فساد کیلومتراژ مدیر عامل جوان پاکدست سابق را نیز قربانی کرد

    • ناشناس 3 1

      خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند

  • ناشناس 9 11

    الان در ناحیه ما چندین تن از همکاران ایثارگر شرکتی حکم نهایی از دیوان گرفته اند جلویشان اداره یک ردیف خدماتی در شهرستان دیگر گذاشته به علاوه یک تعهدنامه عدم مسموع بودن هر گونه شکایت در آتی ، جالبه مدارک آنها کاردانی کارشناسی و شاغل در شغل فنی لکوموتیورانی است اما باید ردیف دیپلم خدماتی را در شهرستان دیگر با اسقاط حق هر گونه شکایت از مدیر عامل عزیز راه آهن بدهند
    اقای مدیر عامل این رفتار درست و جوانمردانه است ؟

  • ناشناس 9 10

    قانون تا اونجا که به نفع و تایید کننده جایگاه مان باشد خوب است و بیشتر از اون اخه

  • مصطفی 8 4

    لعنت بر ظلم و بی عدالتی
    به خصوص وقتی که لباس قانون بر تن می کند 😏

    • ناشناس 8 4

      اتفاقا این ظلم و بی عدالتی لباس قانونی تنش نیست

  • ناشناس 15 9

    ما مدیر کل ها که برای تصویب آیین نامه اجرایی کیلومتراژ چندین بار ماموریت رفته ایم تهران .
    تایید می کنیم که آیین نامه ای هست اما هر وقت ابلاغ شد به این آدمای خواهیم داد
    #کارمند قدرنشناس

    • یک کارمند 3 11

      قطعا این آئین نامه برای شما آب و نان داشته که ازتان دعوت می کنند و حرفتان را می شنوند، ولی سخن سطوح مثلا اصلی عملیاتی ارزش شنیدن ندارد، همچنان که در سیستم فساد آمیز راه آهن، افراد سطح صفر ، باید کوبیده شوند.

    • علی 1 2

      ان شالله که مدیر کل نباشید این چه ادبیاتیه به کار میبرید

  • یدالله 3 1

    سلام ، مدیرعامل فساد ستیز ، فرمودند منم همانند شما مشهدی م قانونگرا، انشالله با نعمت ارا دیوان عدالت اداری که به رویت مدیرعامل عزیز رسیده است فساد ستیزی شون با اجرا قانون ببینیم

    • از مدیران و مشاوران 9 3

      درست فهمیده اید شما ، آقای مدیر عامل ، دکتر صالحی شخصی قانون گرا هستند و حتما چون یک جای کار ایراد داشته است با فداکاری در این موضع قرار دارند
      برخی اوقات برخی افراد هوچی گر می خواهند باج گیری کنند و باید یک مدیر در جا و موضع خودش محکم بایستد و بزند توی دهن آنها ،البته کمک اشخاصی همچون شما در این کوبیدن توی دهن افراد پر مدعای هوچی گر مثل نویسنده این مطلب بسیار مفید فایده است

  • سید جواد 2 10

    بسیار شیوا و اغراق.متاسفانه مدیر جوان به جای هموار کردن این راه و رساندن راه آهن و کارکنانش به جایگاه واقعیشان این راه را راهی جهت رسیدن به پله های ترقی خودش میداند..

    • یک مدیر راه آهن 12 3

      شما خیلی بی انصافی که این گونه ذهن خوانی می کنید آیا سندی هم برای این حرفتان دارید

  • ناشناس 3 10

    این مدیر عامل محترم ، فقط نبال کار نمایشی هست و تمام اگه قانون نمایشی بشه انجام میده و الا قانون رو قبول نداره

  • پرت و پلاگو 0 5

    سلام
    اینکه کسی متوجه شود که صنعت با مسائل بنیادی روبرو است و اینکه آیین نامه کیلومتراژ نباید اکثر وقت هیات مدیره راه آهن را به خود اختصاص میداد، نیاز به درک صنعت و محیط دارد که برای یک فرد تازه از راه رسیده حداقل چند سال زمان می برد که باید منتظر کسب تجربه عزیزان بود.
    ولیکن یک اشکال کوچک بوجود می آید، مسائل عمیق تر می شود و فرصت ها از بین می رود!

  • ج قمری 0 0

    تسامح و تساهل مدیر عامل در برخورد شدید با این سخنان باطل ، متاسفانه باعث شده که این افراد هر روز گستاخ تر بشوند و از حسن اخلاق مدیرعامل محترم سو استفاده ها کنند البته صبر راهبردی جناب مدیرعامل و هیات مدیره ی معزز راه آهن هم پایانی دارد

  • ناشناس 0 0

    مدیران راه آهن ، سیاست هندوانه در بسته را دارند تا کسی بگوید اینجا این ایراد است و به جایی شکایت کند می گویند می دانی قطار می خوابد می دانی سانحه می شود و با این ترس نمایی ها کار خود را پیش می برند
    اما موفقیت ورای این لو لو نمایی ها و این بی قانونی ها است و باید بر دهان کسی که مخالف قانون رفتار می کند کوبید

  • ناشناس 2 3

    جالب است راه آهن پاسخ هم نمی دهد
    نه به چرایی اجرای آیین نامه کیلومتراژ کماکان و
    نه عدم ابلاغ آیین نامه در بیش از هفت ماه

  • فرداد فرهودی 9 2

    باسلام
    برادر عزیزی که این مطلب را به نگارش در آورده اند به نظر میرسد که یک طرفه به قاضی رفته اند اگر بی طرفانه به موضوع نگاه می کردند شاید بهتر بود، از سوی دیگر نشر چنین مطالب یک طرفه هم در سایت خبری به نظر خیلی شایسته نیست بطور کلی اگر بخواهیم موضوعی که مطرح شده را نقد کنیم اینست دوستان آیا از محدودیت های مدیر عامل راه آهن در خصوص اجرائی کردن احکام مورد اشاره با خبرهستند؟ قطعا برای اجرای این گونه احکام بایستی فرایند هائی طی شود که همگی می بایست فرهم باشند معمولا مراجع قضایی حکم می دهند که لزوما هم حکم درستی شاید نباشد اما مرجع قضائی نحوه اجرای حکم را هموار نمی کند برای اجرای حکم نیاز به مجوز از دستگاههای دیگری است در نظر داشته باشید که راه آهن شرکت دولتی است نه خصوصی ولذا تابع دستورالعمل های دولت است مجلس هم اگر حکمی صادر کند بایستی دستور العمل های اجرائی آنرا هم ابلاغ کند که خیلی از زمانها این کار را نمی کند وبرای دستگاه دولتی و مدیر عمل آن تنها یک مشکل ایجاد می کند قطعا با شخصیتی که از دکتر صالحی سراغ داریم می دانیم که ایشان در حوزه پرسنلی دارای تفکری مثبت هستند اما ما وشما در جایگاه ایشان نیستیم ومحدودیت ها را شاید نمی دانیم و ایشان هم شاید صلاح نمی بینند که بعضی موارد را بطور عام مطرح کنند زیرا این امکان وجود دارد که مانعی باشد برای فرایند حل مشکل که احتمالا ایشان شروع کرده باشند ولذا به نظر میرسد که ابراز مطالبات به این صورت یک طرفه نمی تواند خیلی مفید باشد وشاید هم بی انصافی به مجموعه مدیریتی باشد که سعی می کند توان خود را برای حل مشکلات به کار گیرد قطعا راضی نگه داشتن کلیه عوامل در کوتاه مدت امکان پذیر نیت وبهتر است فرصتی را برای این موضوع در نظر گرفت در نهایت اینکه مشکلات راه آهن از سنوات گذشته موجود بوده و حل همه مشکلات و تصمیمات غلط سنوات گذشته هم زمانبر است وهم نیاز به همراهی دارد این را به عنوان یک راه آهنی با 30 سال سابقه عرض کردم و بایستی عرض کنم فعلا هم بنده در بدنه راه آهن حضور ندارم.

    • ناشناس 9 3

      حرف حساب

    • نویسنده 0 0

      با اهدای سلام حضور محترم جناب آقای فرهودی
      1- در ابتدا لازم می دانم از اینکه نقدی بر این مطلب ارایه شده نوشته اید سپاسگذاری کنم هر چند باید مقام مسئول پاسخ می داد هر چند ما نیز امیدی نداشتیم.
      2- روزهای پایانی سال بود و فرصت پاسخگویی نیز اندک ، لذا از اینکه دیر پاسخ می دهم نیز عذر می خواهم.
      3- البته صداقت نیز حکم می کند که این حقیر نیز صریح نوشته شما را پاسخ دهم به دور از تکلفات رایج .
      4- آنچه که برداشت کردم از متن جناب عالی این بود که شما اصلا متن را به خوبی مطالعه نکرده اید و لذا به قول معروف مطلب ارایه شده توسط حضرتعالی قبل از نقد است و بی ارتباط به موضوع می باشد .
      5- جانِ کــــــلام مطلبـــــی که اینجانب نوشته بودم ودر عنوانِ آن هم آمده، این است که چرا مدیر عامل فعلی ، آقای دکتــــــــــــــــــــــــر سیــــــــــــد میعــــــــــــــــــــاد صــــــــــــــــــــــــــــــــالحــــــــــــــــی در گفتار چیزی می گویند و در عمل کاملا مخالف و متناقض با آن گفته عمل می کنند .
      6- شما در انتقاداتان به نوشته اینجانب ، اصلا استدلالِ قابل اعتنایی نیاورده بودید که استنادی حداقلی هم در آن به چشم نمی خورد و مرسوم هم هست که نباید به مطالب غیر مستند و فاقد استدلال پاسخی داد اما چه کنیم گفتیم حضرت مدیرعامل سکنی گزیده در 17 طبقه ساختمان معظم راه آهن در عباس آباد ،با کلی کارشناس خبره ،هواییِ همین مطلب بی بنیاد شود .
      7- اگر بپذیریم که ایشان دارای ملاحظاتی موقتی هستند پس زبان در کام گرفتن بهترین کار است چه نیازی است به گفتن چیزی که هنوز در اجرا هیچ اتفاقی نیفتاده یا اقدام به بمباران کارکنان زیر مجموعه ، با سخنانِ متضادِ با رفتار و ملاحظات خود کنیم .
      8- مشکل مدیر عامل فعلی ، نداشتن بودجه و امکانات و یا به قول شما نبود آیین نامه های اجرایی نیست
      9- حال به چند موضوع مجدد اشاره می کنم شرکت نفت دولتی است شرکت راه آهن هم دولتی است شرکت نفت در سال گذشته آمار چند هزار تایی از ایثارگران را تبدیل وضعیت کرد حال راه آهن چرا نکرده است و چرا راه آهن برای ایثارگرانی که دو مرحله به دیوان عدالت اداری شکایت برده اند و راه آهن را مجبور به تمکین کرده اند به مدد واحد به اصطلاح حقوقی ، احکامی را برای ایشان تدارک دیده که قید تبدیل وضعیت را بزنند .
      10- آقای صالحی ادعا می کند که آیین نامه کیلومتراژ نگارشش به سختی آپولو هوا کردن است خوب الان حدود 8 ماه است که آیین نامه ای برای کارکنان ابلاغ نشده در حالیکه مصوب شده و در حال اجرا است (مگر می شود آیین نامه ابلاغ نشود ولی اجرایی بشود) و هر ماهه هم به طور شفاهی قولِ ادعای ابلاغ آن را در این ماه آتی دارند ولی هنوز این ماه آتی نرسیده است
      11- عدم ابلاغ آیین نامه مصوبی که اجرا هم می شود مخالف حکم صریح قانون و جـــــــــــــــــــــــــــــــــرم است شما می فرماید ایشان ملاحظاتی دارد با این استدلال تمام مجرمان از هر پیگردی معاف هستند چون قطعا آنها نیز ملاحظاتی دارند .
      12- از همه بدتر آن بخش از قانون که مزایایی را برای ما در نظر گرفته خوب است و بَه بَه است و آن قسمت که تکالیفی بر عهده ی ما گذاشته اَخ است و تُف است و هر کسی گفت به وی بهتان بزنیم و بگوییم بی انصاف است و فلان و فلان .
      13- در این نظام کسی بالاتر از امام خمینی رحمه الله علیه نداشته ایم در برابر قانون شکنی یکی از معروفترین و پرقدرت ترین مسئولان وقت که می گفت من قانون را قبول ندارم گفت غلط می کنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد و عاقبت آن مسئول متخلف هم عبرت انگیز شد
      14- به نظرم فعلا همین قدر کافی و گویا باشد تا شایدکسی سندی یا پاسخی متقن به جای پرداختن های پوچ ارایه کند .

    • ناشناس 0 0

      خوب است ایشان به ادعای خودشان راه آهنی نیستند این قدر جواب دادند و زمین را به آسمان بافتند اگر راه آهنی مسول شاغل می بودند یک قطار متراژی باری ، فقط باید برای حمل کاغذ جوابیه ایشان اختصاص داده می شد

    • ناشناس 2 6

      بی سند و مدرک آقای فرهودی نشاید استدلال ساختن

    • ناشناس 1 11

      با اهدای سلام حضور محترم جناب آقای فرهودی
      1- در ابتدا لازم می دانم از اینکه نقدی بر این مطلب ارایه شده نوشته اید سپاسگذاری کنم هر چند باید مقام مسئول پاسخ می داد هر چند ما نیز امیدی نداشتیم.
      2- روزهای پایانی سال بود و فرصت پاسخگویی نیز اندک ، لذا از اینکه دیر پاسخ می دهم نیز عذر می خواهم.
      3- البته صداقت نیز حکم می کند که این حقیر نیز صریح نوشته شما را پاسخ دهم به دور از تکلفات رایج .
      4- آنچه که برداشت کردم از متن جناب عالی این بود که شما اصلا متن را به خوبی مطالعه نکرده اید و لذا به قول معروف مطلب ارایه شده توسط حضرتعالی قبل از نقد است و بی ارتباط به موضوع می باشد .
      5- جانِ کــــــلام مطلبـــــی که اینجانب نوشته بودم ودر عنوانِ آن هم آمده، این است که چرا مدیر عامل فعلی ، آقای دکتــــــــــــــــــــــــر سیــــــــــــد میعــــــــــــــــــــاد صــــــــــــــــــــــــــــــــالحــــــــــــــــی در گفتار چیزی می گویند و در عمل کاملا مخالف و متناقض با آن گفته عمل می کنند . ( اسم مدیر عامل ، بزرگ نوشته شد چون اعمال و رفتار نمایشی باب دل ایشان است و رفتار و سکنات نمایشی بزرگتر ، مطلوب تر ایشان است.)
      6- شما در انتقاداتان به نوشته اینجانب ، اصلا استدلالِ قابل اعتنایی نیاورده بودید که استنادی حداقلی هم در آن به چشم نمی خورد و مرسوم هم هست که نباید به مطالب غیر مستند و فاقد استدلال پاسخی داد اما چه کنیم گفتیم حضرت مدیرعامل سکنی گزیده در 17 طبقه ساختمان معظم راه آهن در عباس آباد ،با کلی کارشناس خبره ،هواییِ همین مطلب بی بنیاد شود .
      7- اگر بپذیریم که ایشان دارای ملاحظاتی موقتی هستند پس زبان در کام گرفتن بهترین کار است چه نیازی است به گفتن چیزی که هنوز در اجرا هیچ اتفاقی نیفتاده یا اقدام به بمباران کارکنان زیر مجموعه ، با سخنانِ متضادِ با رفتار و ملاحظات خود کنیم .
      8- مشکل مدیر عامل فعلی ، نداشتن بودجه و امکانات و یا به قول شما نبود آیین نامه های اجرایی نیست مشکل ایشان دورویی ... همراه دوز بالایی از اقدامات نمایشی است که عاقبتِ پریشانی را هم برای ایشان با اصرار بر این رویکرد غلط رقم خواهد زد .(همانگونه که برای گذشتگانِ این روشِ نادرست ، سرنوشت شوم رقم خورده است )
      9- حال به چند موضوع مجدد اشاره می کنم شرکت نفت دولتی است شرکت راه آهن هم دولتی است شرکت نفت در سال گذشته آمار چند هزار تایی از ایثارگران را تبدیل وضعیت کرد حال راه آهن چرا نکرده است و چرا راه آهن برای ایثارگرانی که دو مرحله به دیوان عدالت اداری شکایت برده اند و راه آهن را مجبور به تمکین کرده اند به مدد واحد به اصطلاح حقوقی ..، احکامی را برای ایشان تدارک دیده که قید تبدیل وضعیت را بزنند .
      10- آقای صالحی ادعا می کند که آیین نامه کیلومتراژ نگارشش به سختی آپولو هوا کردن است خوب الان حدود 8 ماه است که آیین نامه ای برای کارکنان ابلاغ نشده در حالیکه مصوب شده و در حال اجرا است (مگر می شود آیین نامه ابلاغ نشود ولی اجرایی بشود)پس این دکتـــــــــــــرای پر ادعـــــــــای پر طمطــــــــــــــــــــــراق که قطار نمی تواند آن را بکشد برای چه وقتی به درد می خورد و هر ماهه هم به طور شفاهی قولِ ادعای ابلاغ آن را در این ماه آتی دارند ولی هنوز این ماه آتی نرسیده است یا همه سرکاریم یا اینکه این دکترا ... است و برای لای جرز هم به درد نمی خورد .
      11- عدم ابلاغ آیین نامه مصوبی که اجرا هم می شود مخالف حکم صریح قانون و جـــــــــــــــــــــــــــــــــرم است شما می فرماید ایشان ملاحظاتی دارد با این استدلال تمام مجرمان از هر پیگردی معاف هستند چون قطعا آنها نیز ملاحظاتی دارند .
      12- از همه بدتر آن بخش از قانون که مزایایی را برای ما در نظر گرفته خوب است و بَه بَه است و آن قسمت که تکالیفی بر عهده ی ما گذاشته اَخ است و تُف است و هر کسی گفت به وی بهتان بزنیم و بگوییم بی انصاف است و فلان و فلان .
      13- در این نظام کسی بالاتر از امام خمینی رحمه الله علیه نداشته ایم در برابر قانون شکنی یکی از معروفترین و پرقدرت ترین مسئولان وقت که می گفت من قانون را قبول ندارم گفت غلط می کنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد و عاقبت آن مسئول متخلف هم عبرت انگیز شد شاید این نو به عرصه رسیده هم عبرت بگیرد و برگردد شاید د د دد د...
      14- به نظرم فعلا همین قدر کافی و گویا باشد تا شایدکسی سندی یا پاسخی متقن به جای پرداختن های پوچ ارایه کند .
      در پایان باید گفت اینکه بی سند و استدلال از اشتباهات مقامی دفاع کردن بر شنونده و خواننده واجب می شود که جانب احتیاط و روابط پنهانی طرفین را داشته باشد

  • ناشناس 3 5

    دکتر صالحی قریب یک و نیم سال است تشریف آوردید
    تنها خروجی تان یک آیین نامه غیر رسمی کیلومتراژ است غیر قانونی است
    اخلاص تان را بیشتر کنید که وقت در حال اتمام است و زمان حساب کشی نزدیکتر

    • ناشناس 1 5

      دکتر از بومرنگ اعمالش هراسی ندارد می خواد قانونی باشه یا غیر قانونی
      هر چند بومرنگ دماغ پر باد و پر ادعایش رو هدف گرفته باشه

  • ناشناس 4 3

    یا مدیر عامل راه آهن خیلی بی خیاله
    یا خیلی جگر داره
    یا نمی فهمه
    که حتی پاسخی و دفاعی نمیده
    البته ترکیبی از اینها هم شاید باشه

    • ناشناس 5 1

      به نظرت ایشون اینقدر بیکاره که بیاد اینجا رو بخوونه؟؟

    • همکارت 1 3

      نه به نظرم به شدت مشغول خرابکاری و گند زدن به همه چیز هست، وقت نداره. ولی یکی مثل شما رو گذاشته تند تند بیای ازش تعریف کنی

  • ali 0 4

    این وضیت مختص دوره آقای صالی نیست و کمایش( بجز تا حدی در دوران دکتر آقایی) وجود داشته است! راه آهن در میان همه شقوق وزارت راه _ به سر راهی محسوب می شود! این ی قانون نانوشته است...آقای صالحی مقصر همه آچه امرو ر ما می گذرد نیست_ بنده کارشناس خبره ی راه آهن هستم! شما را به مناظره در هر مکان و زمانی که خواستید دعوت می کنم! حقوق و دریافتی ام هم از آبدارچی مدیر کل راه آهن تهران کمتر است! نه مجیز گویی کسی را کرده ام نه حتی حقوق مدرک تحیلی واقعی !! غیر جعلی ام را تا امروز از راه آ]هن گرفته ام که بخواهم از صالحی تعریف کنم و تمجید ...بنده قطعا یقین دارم که تنها کسی که درد راه آ]هن را می دانست گر راه آهنی می ماند دکتر سید آقایی بود( منهای بسیاری از مشاورین و نزدیکانش) یعنی دکتر آقایی راه آهنی ترین دانشگاهی ایران است در زمینه رفاه کارکنان هم بسیار نلاش کرد...آقایی منهای بسیاری ازمعاونین و مشاورینش البته

    • ناشناس 2 2

      سلام جناب ali ، کارشناس خبره راه آهن
      با تشکر از پیشنهاد مناظره تان ،
      جهت مناظره لطفا شماره تلفن اتاق تان یا یک شماره تلفن دیگر اعلام فرمایید تا هماهنگی مناظره انجام شود

    • ناشناس 3 1

      شما که از آقای صالحی دفاعی نکردین در چه موضوعی می خواهید مناظره کنید عملکرد آقای آقایی !؟

    • ali 1 3

      جناب ناشناس گرامی
      بند اسم خودم را نوشتم و شغلم را هم
      ولی چطور شماره تلفنم را ب کسی که خوش می گوید ناشناس است! بدهم تلفن بگذارید تماس می گیرم

    • نویسنده متن تناقضات مدیر عامل 2 3

      سلام
      من یکی از کارکنان عملیاتی و نگارنده متن هستم حق بدهید من از کجا بتوانم کارشناس ریلی که اسمش ali است را پیدا کنم .
      باید یک نشانی بدهید که بشود با شما تماس گرفته شود .
      البته اگر همچنان تمایل به مناظره دارید و الا اگر فقط حرفی زده اید و خواسته اید حرفی زده باشید اشکالی ندارد .
      انتظار گذاشتن شماره تماس یا یک راه ارتباطی، برای شما که طرح مناظره را مطرح کردید و به اصطلاح هل من مبارز طلبیدید از بدیهات است .
      خلاصه اینجانب جهت مناظره با شما اعلام آمادگی می نمایم راه ارتباطی اعلام فرمایید در خدمت تان هستم اگر کماکان بر ادعایتان پای می فشرید و الا خدا نگهدارتان
      دنیا پر از است از کسانی که در ادعا مانده اند انشاالله شما در ادعا نمانید .

    • نویسنده متن تناقضات مدیر عامل 2 4

      سلام
      من یکی از کارکنان عملیاتی و نگارنده این متن هستم حق بدهید من از کجا بتوانم کارشناس خبره ریلی که اسمش ali است را برای مناظره پیدا کنم .
      باید یک نشانی بدهید که بشود با شما تماس گرفته شود .
      البته اگر همچنان تمایل به مناظره دارید و الا اگر فقط حرفی زده اید و خواسته اید حرفی زده باشید اشکالی ندارد .
      انتظار گذاشتن شماره تماس یا یک راه ارتباطی، برای شما که طرح مناظره را مطرح کردید و به اصطلاح هل من مبارز طلبیدید از بدیهات است .
      خلاصه اینجانب جهت مناظره با شما اعلام آمادگی می نمایم لطفا یک راه ارتباطی اعلام فرمایید در خدمت تان هستم اگر کماکان بر ادعایتان پای می فشرید و الا خدا نگهدارتان .
      دنیا پر از است از کسانی که در ادعا مانده اند انشاالله شما در ادعا نمانید .

    • ناشناس 0 0

      طرف یک ali گفته ادعا کرده من اسمم رو گفتم
      پس منم al هستم بگرد پیدام کن

  • ناشناس 1 6

    متاسفانه تا فاجعه ای پیش نیاید دستگاههای نظارتی ورود نمی کنند به دروغگویی های مدیر عامل

  • مجتبی کاروری نسب 0 0

    بعنوان یک ایثارگر با ۱۷سال سابقه کارشرکتی در راه اهن ، از مدیرعامل یک سئوال دارم که چرا قانون تبدیل وضعیت را اجرا نمیکنید؟؟ مگه دم از قانون مداری نمیزتید؟؟ اقای میعادصالحی چه نفعی در اجرا نکردنه قانون تبدیل وضعیت ایثارگران دارید؟