| کد خبر: 253160 |

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛

بهره برداری از ظرفیت باری ایستگاه راه آهن ارومیه تا پایان سال ۱۴۰۱

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کنارگذر ارومیه ۸۵ کیلومتر بود و مطالعات اولیه این طرح انجام شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کنارگذر ارومیه ۸۵ کیلومتر بود و مطالعات اولیه این طرح انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه اظهار داشت: طرح کنارگذر شرقی شهر ارومیه موجب رفع مشکلات ترافیکی شهر شده و تلاش می شود که طی سال آینده عملیات اجرایی طرح آغاز گردد.

وی ادامه داد: اتصال یکپارچه ورودی و خروجی شهر ارومیه، کاهش زمان سفر و کاهش ترافیک درون شهری از مهمترین مزایای اجرای پروژه احداث کمربندی شهر ارومیه به شمار می رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت باری ایستگاه راه آهن ارومیه بیان کرد: تکمیل ایستگاه های راه آهن با جدیت دنبال می شود و تا پایان سال جاری از ظرفیت باری ایستگاه راه آهن ارومیه بهره برداری می شود.

حمزه لو اظهار داشت: فراهم سازی زمینه حمل ونقل باری در ایستگاه راه آهن ارومیه در توسعه پایانه های مرزی استان و کاهش هزینه های حمل و نقل جاده ای نقش ویژه ای دارد.

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن ارومیه نیز بیان کرد: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت های تجاری با کشورهای همجوار است و می توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

وی با اشاره به اینکه وجود یک هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است، بیان کرد: در این راستا توسعه راه های استان و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در اولویت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به روند اجرای کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، گفت: از مجموع کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان به طول ۵٣۶ کیلومتر تاکنون ۴٧٠ کیلومتر تقریبا ۸۵ درصد از این گذرگاه بین المللی زیربار ترافیک رفته است.

حمزه لو افزود: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت های حمل و نقل در پایانه های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش های اقتصادی به شمار می رود.

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی اظهار داشت: هدف ما ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی  برای آذربایجان غربی است و تاکنون ۱۷۰ هزار خانوار ثبت نام کرده اند که از این بین ۳۲ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی واجد شرایط بوده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های راهسازی در حوزه شهرستان ارومیه، گفت: بزرگراه ارومیه - تبریز از مهمترین پروژه های ارومیه بوده که اجرای طرح با جدیت دنبال می شود.

حمزه لو افزود: پروژه بهسازی و تعریض محور ارومیه - جارچیلو و شهرک صنعتی از دیگر پروژه های این شهرستان است که تا کنون هفت کیلومتر این محور زیربار ترافیک رفته است و تلاش می شود طرح تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه ارومیه - سرو، اظهار داشت: مرز سرو یکی از مهم ترین مبادی تبادلات اقتصادی و تجاری در منطقه به شمار می رود و در تلاش هستیم با توسعه این محور و رفع موانع موجود زمینه برای جذب سرمایه گذاران و تجار فراهم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به ایجاد شهر جدید گلمان، افزود: این شهر ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی به ظرفیت جمعیت پذیری ۱۸۰ هزار نفر را دارد و در حال حاضر ۱۰ هزار نفر ساکن این شهر هستند.

حمزه لو با اشاره به اینکه مشکلی از بابت تامین زمین برای استقرار دستگاه های خدمات رسان در شهر جدید گلمان وجود ندارد، گفت: ساماندهی خدمات رسانی در این شهر نیازمند همکاری بیش از پیش دستگاه های خدمات رسان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح جامع شهر ارومیه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق حدود یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد.

حمزه لو اظهار داشت: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است.

وی با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده ی شهری گفت: لازم به ذکر است؛ با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده ی شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود، ساماندهی می شود و همچنین بسیاری از اراضی، متعلق به ۴۶ شرکت تعاونی با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده ی شهری الحاق شد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.