| کد خبر: 253138 |

◄ ۱۰ اولویت برتر خطوط هوایی در سال ۲۰۲۳

مدیر کل اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ اولویت برتر خطوط هوایی را در سال ۲۰۲۳ برشمرد.

تین نیوز

مدیر کل اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ اولویت برتر خطوط هوایی را در سال ۲۰۲۳ برشمرد.

به گزارش تین نیوز ، داریوش نیکنام کارشناس حمل و نقل هوایی، ۱۰ اولویت برتر خطوط هوایی را در سال ۲۰۲۳ به شرح زیر ذکر کرد.

 ۱- ایمنی: ایمنی مسافران و خدمه همچنان اولویت اصلی صنعت هواپیمایی در سال 2023 است، به ویژه با از سرگیری سفر در پی رفع  همه‌ گیری COVID-19.  حمل و نقل هوایی باید به اجرای اقدامات و پروتکل های ایمنی قوی برای تضمین سلامت و رفاه مسافران و کارکنان ادامه دهند.

 ۲- توسعه پایدار: با افزایش نگرانی‌ ها در مورد تغییرات آب و هوایی، صنعت حمل و نقل هوایی باید در سال 2023 الزامات توسعه پایدار را در اولویت قرار دهد. این شامل کاهش انتشار کربن، سرمایه‌ گذاری در سوخت‌ ها و فناوری‌ های جایگزین، و اجرای شیوه‌ های پایدارتر در سراسر زنجیره تامین است.

۳- تجربه مشتری: با افزایش رقابت و تغییر انتظارات مصرف‌ کنندگان، خطوط  هوایی باید در سال 2023 بر ارائه یک تجربه استثنایی برای مشتری تمرکز کنند. این شامل همه اقدامات از خدمات شخصی مسافران  گرفته تا سرگرمی‌ ها و امکانات رفاهی در پرواز است.

۴- تحول دیجیتال: خطوط هوایی باید در سال 2023 با تمرکز بر استفاده از فناوری برای بهبود کارایی عملیاتی، افزایش تجربه مشتری و کاهش هزینه‌ ها، به پذیرش تحول دیجیتال شامل به کارگیری هوش مصنوعی،  تحلیل داده ها، یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، امنیت سایبری و فناوری بلاک چین ادامه دهد.

۵- آموزش و توسعه کارکنان: شرکت های هواپیمایی به منظور رقابتی ماندن و سازگاری با روندهای در حال تغییر صنعت، باید آموزش و توسعه کارکنان را در سال 2023 در اولویت قرار دهند. این شامل ارائه آموزش مداوم و فرصت های ارتقای مهارت برای کارکنان در همه سطوح است.

۶- انعطاف پذیری مالی: صنعت خطوط هوایی به شدت تحت تاثیر همه گیری کووید-19 قرار گرفته است، و انعطاف پذیری مالی همچنان در اولویت اصلی سال 2023 خواهد بود. خطوط هوایی باید بر کاهش هزینه ها، مدیریت جریان نقدینگی و اجرای مدل های تجاری پایدار تمرکز کنند.

۷- مدیریت زنجیره تامین: با ادامه اختلالات زنجیره تامین جهانی که صنعت خطوط هوایی را تحت تاثیر قرار می دهد، مدیریت موثر زنجیره تامین در سال 2023 بسیار مهم خواهد بود. این شامل مدیریت موجودی کالا ، کاهش زمان تحویل و بهینه سازی روابط تامین کنندگان است.

۸- نوآوری: به منظور جلوتر ماندن از رقابت و تقویت نیروی محرکه  رشد، صنعت هواپیمایی باید در سال 2023 نوآوری را در اولویت قرار دهد. این شامل کشف فناوری های جدید، توسعه محصولات و خدمات جدید و آزمایش مدل های تجاری جدید است.

 ۹- همکاری و تشریک مساعی: با توجه به اینکه صنعت خطوط هوایی با چالش‌ های متعددی مواجه است، همکاری بین خطوط هوایی، شرکای تجاری  و تنظیم‌ کننده‌ ها در بخش حکمرانی دولت ها  در سال 2023 ضروری خواهد بود. این شامل همکاری با یکدیگر برای توسعه استانداردهای صنعت، به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ ها و رسیدگی به چالش‌ های مشترک است.

۱۰-  مدیریت بحران: صنعت هواپیمایی طی چند سال گذشته با بحران‌ های متعددی از بلایای طبیعی گرفته تا همه‌ گیری COVID-19 مواجه بوده است.  در سال 2023، خطوط هوایی باید به اولویت‌ بندی مدیریت بحران، از جمله توسعه برنامه‌های اضطراری جامع و اجرای استراتژی‌ های ارتباطی مؤثر به ویژه در ارتباط با تحولات بالقوه ژئوپولیتیکی  در  جهان  ادامه دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.