| کد خبر: 253114 |

مسیر رفت فاز دو تهران شمال به عید می‌رسد؟

با تکمیل عملیات عمرانی منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، برنامه ریزی لازم انجام شده تا هرچه سریعتر خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال این مسیر که لازمه بهره برداری از مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه است انجام شود.

تین نیوز

با تکمیل عملیات عمرانی منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، برنامه ریزی لازم انجام شده تا هرچه سریعتر خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال این مسیر که لازمه بهره برداری از مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه است انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پروژه آزادراه تهران شمال در سال ۱۳۷۳ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تاکنون فاز اول و چهارم این محور آزادراهی افتتاح شده و در حال بهره برداری است.

پروز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به تازگی گفت که درحال حاضر عملیات عمرانی در منطقه ۲ آزادراه به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل شده و تنها خرید و نصب تجهیزات الکترومکانیکال این قطعه باقی مانده که اجرای آن مستلزم تامین منابع مالی است که بنا شده این تامین مالی توسط وزارت راه صورت گیرد.

همچنین مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اعلام بهره برداری از مسیر رفت این منطقه در کوتاه ترین زمان، از برنامه ریزی دولت برای جبران کمبود منابع این پروژه خبر داد و گفت: ما برای تامین منابع مالی این پروژه در دولت برنامه ریزی هایی داریم تا هر چه سریعتر کمبود منابع این پروژه جبران شود.

بذرپاش با اشاره به سیستم مانیتورینگ و کنترل آزادراه تهران شمال گفت: آزادراه تهران - شمال مجهز به سیستم کنترل و مانیتورینگ دقیقی است و بهره برداری از این آزادراه، کمک قابل توجهی به حذف نقاط حادثه خیز کشور که گردنه های جاده چالوس از جمله این نقاط حادثه خیز هستند، می کند.

در عین حال خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور  گفت که عملیات اجرایی باند شرقی (برگشت) نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود. پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران شمال باقی می ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده و به طول ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می شود.  

از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به عنوان طولانی ترین تونل کشور به طول بیش از شش کیلومتر به بهره برداری رسیده است.

در عین حال باند غربی منطقه دو آزادراه تهران شمال اکنون در مراحل پایان است و اعلام شده که با تامین به موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره برداری می شود. عملیات اجرایی باند شرقی نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.