| کد خبر: 253076 |

◄ قطار، گزینه اول انتخاب مردم در برنامه ریزی سفر نیست

هم اکنون به دلیل ضعف و عقب ماندگی مفرط کشور در خدمات ریلی در بخش مسافری، گزینه اول انتخاب از دیدگاه مردم در برنامه ریزی سفر قطار نیست.

تین نیوز

هم اکنون به دلیل ضعف و عقب ماندگی مفرط کشور در خدمات ریلی در بخش مسافری، گزینه اول انتخاب از دیدگاه مردم در برنامه ریزی سفر قطار نیست.

به گزارش تین نیوز ، این مطلب را یک کارشناس ریلی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت و افزود: متوسط سرعت سیر پایین، کیفیت بعضا پایین سرویس دهی و خرابی ها و توقف های ناخواسته و ... ریشه های این امر هستند.

او گفت: جغرافیای کشور ایران تقریبا دایره ای به شعاع 800 کیلومتر است. در این جغرافیا سرعت 0ای 250 تا 350 کیلومتر قطارهای سریع السیر امروزی تا حد بالایی می توانند جذابیت کافی را در مقایسه با جاده و هواپیما ایجاد نمایند و سهم جدیدی از بازار را علاوه بر وضعیت فعلی مسافران سنتی راه آهن برای خود تعریف کنند.

این کارشناسان حمل و نقل ریلی عنوان کرد:  وجود پنهان سالانه بیش از 50 میلیارد دلار یارانه بنزین و گازوئیل در حمل و نقل جاده ای، هر گونه مقایسه سود و زیان در پروژه های قطار سریع السیر غیر واقعی می نماید.

وی افرود: یکی از موثرترین شیوه های ایجابی اصلاح الگوی مسافرت از جاده به ریل، در دسترس قرار گرفتن خدمات با کیفیت و سریع با قیمت متناسب با احداث قطار سریع السیر می باشد. در این صورت زمینه برای اصلاح نرخ سوخت و نجات کشور از این گرفتاری خانمانسوز که ثروت ملی ما را به هدر می دهد فراهم شده و تبعات اجتماعی بسیار کمتری متصور خواهد بود.

این کاربر تین نیوز ادامه داد: بومی سازی به درستی روش به جا و بنظر ناگزیر برای قطار سریع السیر است تا بتوان آن را در سطح وسیع با قیمت مناسب اجرا و فواید آنرا از حیث صرفه جویی در ثروت بابت کاهش مصارف سوخت و نیز کاهش صدمات جانی جاده ای و هزینه های نگهداری جاده ها در کشور ملموس نمود.

او تاکید کرد: ولی مقدمه این کار اولویت دهی به این طرح و تمرکز و برنامه ریزی در ارکان مرتبط در کشور داشته و قاعدتا به طور تدریجی و در طی اجری چند پروژه با همکاری کشورهای صاحب فناوری قطار سریع قابل دستیابی است و به طور دفعی نمی توان کل زنجیره قطار سریع را بومی سازی نمود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نظر این کارشناس ریلی، در مورد مسیر تهران-مشهد صحیح نیست