| کد خبر: 253001 |

جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

صنعت هوانوردی کشور در جایگاه بالایی از منظر ایمنی و امنیت قرار دارد

جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از برگزاری رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ سازمان هواپیمایی کشوری در روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه جاری خبر داد.

تین نیوز

جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از برگزاری رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ سازمان هواپیمایی کشوری در روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی لطفی جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از برگزاری رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ سازمان هواپیمایی کشوری در روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه سال جاری خبر داد.

لطفی گفت: فارغ از مؤلفه زمان در سرعت بالای ارسال مرسولات و مسافر توسط هواپیما، حمل و نقل هوایی یکی از ایمن ترین شبکه های حمل و نقل در دنیاست و این دو مؤلفه انگیزه ها را برای استفاده بیشتر از این صنعت ایجاد کرده است و صنعت هوانوردی کشورمان در جایگاه بالایی از منظر ایمنی و امنیت در سطح کشورهای عضو پیمان ایکائو و با جابه جایی حجم سالانه حدود ۳۰ میلیون مسافر نقش تعیین کننده ای در حوزه حمل ونقل هوایی برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه از اهداف ایکائو حفظ ایمنی و امنیت پروازهاست و تمامی افراد باید از بروز خطرات احتمالی این حوزه جلوگیری کنند، افزود: توسعه صنعت هواپیمایی در دهه های اخیر و به کار گیری فناوری ها، فرایندهای اجرایی و زیرساخت های جدید در این صنعت در کنار خلق فرصت های جدید خطراتی نیز در برداشته است که ایمنی فعالیت های این حوزه را تهدید می کند.

لطفی تصریح کرد: یکی از راه های کنترل و کاهش خطرات این صنعت، شناسایی و مدیریت عوامل ایجاد ریسک و مقابله با آنهاست بنابراین تمرین و برگزاری رزمایش راهکاری برای ایجاد آمادگی به منظور مواجه با ریسک های باقی مانده است.

جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، افزود: بنابراین با توجه به تهدیدات و مخاطرات موجود، اجرای برنامه های مؤثر مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران می تواند پیامدهای ناشی از حوادث حمل و نقل هوایی کالای خطرناک را کاهش دهد.

وی افزود: در این راستا، رزمایش پدافند پرتوی حامی ۱۴۰۱ سازمان هواپیمایی کشوری با سناریو سقوط هواپیمای حامل مواد خطرناک و به منظور آمادگی با شرایط اضطراری و مدیریت بحران ناشی از آن در منطقه شهرستان ری و توسط کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان هواپیمایی کشوری و با مشارکت قرارگاه پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرماندهی ویژه شهرستان ری، در روز چهارشنبه دهم اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

لطفی هدف از این رزمایش را شناسایی آسیب پذیری ها و کاهش اثرات آن ها و همچنین، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی، امدادی، نظامی، امنیتی و کارگروه ها و تیم های عملیاتی در مواجهه با سوانح هوایی عنوان کرد و گفت: ارزیابی و تعیین سطح میزان آمادگی و آگاهی کلیه واحدها و دستگاه های مشارکت کننده در مواجهه با شرایط اضطراری ناشی از حمل مواد خطرناک در صنعت هوایی و دستیابی به سرعت عمل مطلوب جهت حفظ جان کارکنان، مردم، محیط زیست، اسناد و مدارک، تجهیزات و تاسیسات و اموال در شرایط اضطراری از دیگر اهداف این رزمایش به شمار می رود.

جانشین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تصریح کرد: این رزمایش به منظور، نظام مند کردن تمامی فعالیت ها و آمادگی ها با اجرای رزمایش در سطح استان تهران و شهرستان ری، ارزیابی و تعیین میزان آمادگی و آگاهی دستگاه های مشارکت کننده در مواجهه با شرایط اضطراری، تعامل سازنده دستگاههای همکار با سازمان هواپیمایی کشوری در سوانح هوایی، تعامل تمامی دستگاههای اجرایی و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی منطقه جهت صیانت از جان و مال مردم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری وی با بیان اینکه رزمایش مذکور در دو مرحله دورمیزی و عملیاتی برگزار خواهد شد، افزود: ارتقاء سطح آموزش گروه های مقابله، اقدام برابر دستورالعمل های موجود و جلوگیری از اقدامات خودسرانه و عجولانه در مواجه با سوانح هوایی، آگاهی و آموزش کارکنان این صنعت، ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی، ارزیابی آئین نامه ها ،دستورالعمل ها و رویه ها و طرح های شرایط اضطراری مد نظر قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.