| کد خبر: 252990 |

هلال‌احمر: بالگرد «میل ـ۱۷» ظرفیت جابجایی ۲۴ نفر را دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ‌در ارتباط با دلایل سقوط بالگرد وزیر ورزش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بالگرد "میل ـ۱۷" ظرفیت جابه‌جایی ۲۴ نفر را دارد.

تین نیوز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ‌در ارتباط با دلایل سقوط بالگرد وزیر ورزش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بالگرد "میل ـ۱۷" ظرفیت جابه‌جایی ۲۴ نفر را دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با گزارش یکی از نشریات کشور درباره تعداد سرنشینان بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را ارائه کرد.

فلاح با بیان اینکه گزارشی غیرکارشناسی و نادرست با عنوان "حضور 18 نفر در بالگرد حامل وزیر ورزش که برای 4 نفر ظرفیت داشت!" گفت: این گزارش در تاریخ هفتم اسفندماه 1401 منتشر شده که به موضوع سقوط هلی‌کوپتر حامل وزیر ورزش و جوانان پرداخته است.

وی با ابراز اینکه ظرفیت اعلام‌شده برای بالگرد براساس ادعای این رسانه به‌هیچ‌وجه صحیح نیست و نویسنده سعی کرده است ظرفیت این نوع بالگرد را که با یک جست‌وجوی ساده اینترنتی قابل دستیابی است به‌عنوان یافته‌های مهم از منبع مطلع ناشناس معرفی کند، گفت: واقعیت این است که بر اساس گفته کاپیتان امیر جلالیان، مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری نوید جمعیت هلال احمر درباره ظرفیت این نوع بالگرد از ظرفیت نسبتاً بالایی برای جابه‌جایی مسافر برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه بالگرد حامل وزیر ورزش "میل‌ـ‌17" بود، افزود: این بالگرد با چیدمان صندلی مسافری و با لحاظ نمودن کادر پروازی قابلیت جابه‌جایی 24 نفر را داراست.

وی با اشاره به اینکه در بخشی از این گزارش مجدداً با استناد به گفته‌های همان منبع مطلع، آمده است: "بالگرد امدادی برای انتقال پزشک و کادر اورژانس استفاده می‌شود و نهایتاً برای 3 الی 4 نفر ظرفیت دارد."، به‌خلاف ادعای مطرح‌شده در این گزارش تأکید می‌شود که کاربرد بالگرد‌های هلال احمر صرفاً برای انتقال اورژانسی نیست به‌طوری‌که امکانات اورژانسی مانند ست احیا و یا کادر اورژانس داخل این نوع بالگردهای هلال احمر وجود ندارد.

فلاح تأکید کرد: این نوع از بالگردهای هلال احمر امدادی است و اصولاً با بالگردهای اورژانس و حمل بیمار فرق دارد و عمدتاً برای انتقال اقلام تدارکاتی و جابه‌جایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با یادآوری اینکه "در قسمتی از این گزارش به این موضوع می‌پردازد که بالگرد از کرمان به‌سمت شهر رابر می‌رود و آنجا به‌خاطر مشکلی فنی که پیش آمده بود، فرود می‌آید"، گفت: این اطلاعات مطرح‌شده نیز واقعیت ندارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اضافه کرد: این بالگرد بر‌اساس برنامه پروازی یک بار از کرمان به شهر رابر پرواز کرده و سپس به‌سمت بافت ادامه مسیر داشته است که متأسفانه هنگام فرود در بافت دچار حادثه می‌شود و به‌هیچ‌وجه هنگام نشست و برخاست در شهرهای کرمان  و رابر، هیچ‌گونه موردی از مشکل فنی در آن مشاهده و یا گزارش نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    هلیکوپتر تا به چمن نزدیک شد شروع کرد و باید جعبه سیاه رو چک کرد.الکی که اسمش نگذاشتن میل