| کد خبر: 252986 |

◄ گام بلند فرودگاه هیترو برای کربن زدایی

سوخت پایدار هوانوردی (SAF)، شاه کلید کربن زدایی در صنعت هوانوردی خواهد بود.

تین نیوز

سوخت پایدار هوانوردی (SAF)، شاه کلید کربن زدایی در صنعت هوانوردی خواهد بود. 

به گزارش تین نیوز ، هم اکنون دو سال می شود که فرودگاه هیترو لندن طرح تشویقی سوخت پایدار هوانوردی را تحت عنوان «انقلاب سبز» به اجرا در آورده است. 

فرودگاه هیترو در سال 2022، برای اولین بار در جهان برنامه تشویقی SAF را راه اندازی کرد که هدف آن پوشش 50 درصد هزینه اضافی بود و باعث می شد سوخت برای خطوط هوایی مقرون به صرفه تر شود.

فرودگاه هیترو در این راستا اشاره می کند که به دلیل استقبال بیش از حد از این طرح، اکنون قصد دارد درصد عرضه را سه برابر کرده و به میزان حدودی 1.5 درصد برساند، به طوریکه این فرودگاه به یکی از بزرگترین کاربران SAF در جهان تبدیل شود. 

فرودگاه هیترو

لازم به ذکر است که شرکت کنندگان در این طرح عبارتند از شرکت های هواپیمایی ایرفرانس، کی ال ام، ویریجین آتلانتیک و یونایتد ایرلاینز. 

SAF، یک فناوری اثبات شده است که انتشار کربن را تا 70 درصد در مقایسه با مصرف سوخت جت های سنتی کاهش می دهد. این مدل سوخت را می توان از منابع مختلفی همچون ضایعات؛ چربی و روغن پخت و پز تهیه کرد.

فرودگاه هیترو در این رابطه مدعی است که SAF می تواند در هواپیماهای موجود جهان بدون اصلاح فنی کار کند، همچنین نظر به پیشرفت صنعت هوانوردی در تولید هواپیمای الکتریکی یا هیدروژنی که هنوز تا تجاری سازی فاصله دارند،  شاه کلید کربن زدایی در صنعت هوانوردی استفاده از این نوع سوخت خواهد بود. 

فرودگاه اول انگلستان مدعی است که با افق استفاده 11 درصدی تا سال 2030 میلادی، جریان تولید SAF را رهبری می کند. انتظار می رود که در سال 2023 میلادی، سوخت پایدار هوانوردی (SAF) بیش از 81 هزار تن CO2 را ذخیره کند. 

https://airport-world.com/heathrow-demonstrates-commitment-to-reducing-its-carbon-footprint/

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.