| کد خبر: 252756 |

کمبود ناوگان در خطوط قطار شهری مشهد

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: یکی از معضلات در خطوط قطار شهری مشهد کمبود ناوگان در خط یک است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد گفت: یکی از معضلات در خطوط قطار شهری مشهد کمبود ناوگان در خط یک است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، مجتبی زمانیان وحیدی، ظهر یکشنبه در نشست خبری به کمبود ناوگان در خطوط قطار شهری به عنوان یکی از مشکلات مهم این حوزه اشاره و اظهار کرد: یکی از معضلات در قطار شهری کمبود ناوگان در خط یک است که مشاور آن را با ۱۲۰ دستگاه طراحی کرده، اما ۶۰ واگن در حال حاضر وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد با بیان اینکه اتصال خط یک مشهد به گلبهار و نیز خط سه قطار شهری ایجاب می کند که این ۶۰ دستگاه واگن را تأمین کنیم، افزود: تعدادی از تولیدکنندگان واگن اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم سال آینده انعقاد قرارداد داشته باشیم و بعد از آن به تدریج ظرف مدت ۳ تا ۴ سال، واگن ها را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما، تأمین قطعات یدکی و تجهیزات است که با توجه به تحریم ها به شدت محدودیت داریم اما از سال ۹۴ فرآیند مهندسی معکوس آغاز شده است، در همین رابطه با دو دانشگاه فردوسی مشهد و صنعتی شریف قرارداد همکاری بسته ایم و شرکت های دانش بنیان بومی و ملی نیز پای کار آمده اند.

زمانیان تاکید کرد: برای تمام قطعاتی که ساخته می شود تستهای استاندارد و لازم انجام و سپس تولید انبوه آن آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد از اورهال ۱۱ واگن خط یک قطار شهری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تعمیرات اساسی این واگن ها آغاز شده و طی چند روز آینده مراسم پایان اورهال واگن یازدهم را خواهیم داشت. البته این موضوع خللی در سرویس دهی به مردم ایجاد نکرده و فاصله زمانی خطوط طبق گذشته حفظ شده است.

وی در خصوص بهای خدمات هم گفت: طبق قانون یک سوم بهای تمام شده خدمات باید توسط شهروندان و دوسوم هم توسط دولت و شهرداری به صورت سوبسید باید پرداخت شود، بهای تمام شده هر سفر با قطار شهری بدون هزینه استهلاک امسال ۷ هزار و ۸۵۰ تومان است که هزار و ۲۰۰ تومان (معادل ۱۵ درصد) توسط مسافر و ۸۵ درصد الباقی به شکل سوبسید توسط شهرداری پرداخت می شود و هنوز در این سال دولت از این بابت هزینه ای پرداخت نکرده است.

زمانیان هزینه بلیت تک سفره برای قطار شهری را در سال ۱۴۰۲، بدون تغییر و همان ۲ هزار تومان سال جاری اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.