| کد خبر: 252728 |

زمین لرزه در فارس و احتمال فعالیت گسل لار

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن ارایه جزئیاتی از زلزله ۵.۲ استان فارس از وقوع یک پس لرزه با بزرگی ۳.۷ در اطراف مرکز زلزله خبر داد.

تین نیوز

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن ارایه جزئیاتی از زلزله ۵.۲ استان فارس از وقوع یک پس لرزه با بزرگی ۳.۷ در اطراف مرکز زلزله خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزئیات زلزله و همچنین تاثیر زلزله امروز با بزرگی ۵.۲ که در ساعت ۹:۳۵ در عمق  ۱۰ کیلومتری و به فاصله ۳۳ کیلومتری رویدر هرمزگان، ۵۰ کیلومتری فین هرمزگان و ۶۵ کیلومتری فدامی فارس و در فاصله ۹۶۸ کیلومتری تهران به وقوع پیوست را تشریح کرد.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به بزرگی زلزله و فاصله مراکز جمعیتی اطراف آن، تعداد ۲ شهر با جمعیتی معادل ۱۰ هزار و ۴۷۹ نفر و ۱۰۱ آبادی با جمعیتی معادل ۳۷ هزار و ۳۶۸ نفر تحت تاثیر این زلزله قرار گرفت.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تعداد کل جمعیت ساکن شامل شهری و روستائی در محدوده شدت محسوس زلزله ۵.۲  درز استان فارس  را ۴۷ هزار و ۸۶۵ نفر اعلام کرد.

وجود بیش از ۷ هزار واحد مسکونی فاقد اسکلت در محدوده ۵۵ کیلومتری مرکز زلزله

بیت اللهی گفت: تعداد جمعیت شهری و آبادی های در شعاع نیم درجه (حدود ۵۵ کیلومتری) معادل ۳۴ هزار و ۳۵۴ نفر و تعداد کل واحدهای مسکونی ۹ هزار و ۹۹ واحد بوده که از میان این تعداد از واحدهای مسکونی تعداد ۷ هزار و ۶۴۳ واحد فاقد اسکلت است.

احتمال فعالیت گسل لار

وی گسل مسبب زلزله ۵.۲ درز استان فارس را امداد گسل لار عنوان کرد و از وقوع یک پس لرزه با بزرگی ۳.۷ در محدوده رومرکز زلزله خبر داد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه ای که زلزله در آن به وقوع پیوست را منطقه ای لرزه خیز عنوان کرد و گفت: در مدت ۱۷ سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۳۵۶ زلزله با بزرگی ۲.۵ و بیشتر در منطقه به وقوع پیوست که از این تعداد، ۳۶ زمین لرزه بزرگی ۵ و بالاتر داشتند و ۲۲۷ زلزله با بزرگی ۴ تا ۵ ثبت شد.

بیت اللهی توصیه کرد: با توجه به لرزه خیزی بالای کشور در کل و همچنین پهنه رومرکزی و ریسک لرزه ای محدوده اطراف محل رخداد زلزله ارتقای کیفی ساخت و ساز و بویژه کیفیت واحدهای مسکونی شهری و روستائی ، یک ضرورت مستمر برای کشور لرزه خیز ایران است. بنابراین این مهم با اولویت مناطق با خطر بالای زلزله باید بطور پیوسته دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.