| کد خبر: 252229 |

شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها ضلع جدید مدل مفهومی جدید صنعت هوانوردی

معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین هم اندیشی فرصت ها و چالش های شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها، از شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها در تجهیز صنعت هوانوردی به عنوان ضلعی نو در مدل مفهومی جدید از صنعت هوایی یاد کرد.

تین نیوز

معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نخستین هم اندیشی فرصت ها و چالش های شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها، از شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها در تجهیز صنعت هوانوردی به عنوان ضلعی نو در مدل مفهومی جدید از صنعت هوایی یاد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حمیدرضا سیدی امروز(چهارشنبه، 20 بهمن 1401) در افتتاحیه نخستین هم اندیشی فرصت ها و چالش های هواپیمایی و فرودگاه ها که با حضور مقامات ارشد وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران شرکت های هواپیمایی و مدیران ارشد و کارشناسان صنعت هوانوردی برگزار شد، به ارایه مدل مفهومی جدید از صنعت هوایی پرداخت و گفت: تاکنون مدل مفهومی صنعت هوانوردی به مثابه یک مثلث بود که سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی در یک ضلع آن، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان ضلع زیرساختی و بنیادین این مثلث و در ضلع دیگر، شرکت های هواپیمایی و بهره برداران حضور داشتند اما من امروز می خواهم از مدل مفهومی جدید با چهار ضلع صحبت کنم.

وی با اشاره به اینکه در مدل مفهومی پیشین، تمامی تجهیزات و امکانات حتی یک لیوان آب هم از خارج وارد می شد، افزود: در مدل مفهومی چهار ضلعی جدید، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها قرار دارند و ما باید با توجه کافی به آنها، جایگاهشان را در این ضلع و این مدل جدید پایدار سازیم. راهکار آن نیز ارایه تعریف صحیح و ضابطه مند از روابط بین اجزای حاضر در این مدل است. البته این روابط ضابه مند هرگز نمی تواند یک طرفه باشد و باید طرفین به آن تعهد داشته باشند و تعهد نیز باعث ایجاد مسئولیت می شود.

وی ادامه داد: دستورالعمل های ما تمامی بر اساس کنوانسیون ها و مقررات و اسناد بین المللی است و لذا انتظار می رود نرخ واقعی صنعت در هر بخش به دست بیاید و همه نقش آفرینان صنعت کمک کنند تا این نرخ واقعی مشخص و تعیین شود و هیچکس به دنبال حذف نرخ دیگران و استقرار نظر خودش نباشد. این موضوع، ضرورت همکاری برای وضع قوانین و مقررات دائمی برای صنعت را یادآور می شود و ما به دنبال چنین چیزی هستیم.

سیدی سپس از دو وظیفه ساخت، توسعه و نگهداری فرودگاه ها و همچنبن ناوبری هوایی به عنوان دو وظیفه اصلی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نام برد و افزود: ایمنی نیز ماموریت نخست و اصلی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است و امروز مجموعه دستورالعمل ها، نظام نامه ها و مقررات هوانوردی شرکت را که نتیجه بررسی، تحقیق و کار کارشناسی متخصصان همکاران دفتر مقررات فرودگاهی شرکت است، در این هم اندیشی ارائه می کنم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دستورالعمل ها، نظام نامه ها و مقررات هوانوردی شرکت با انجام یک کار فشرده و کارگاهی به دست آمده است، ادامه داد: هر یک از مجلدات این مجموعه که شامل چندصد صفحه مطلب است، به عنوان اسناد حقوقی و فنی حوزه فرودگاهی و همچنین هوانوردی محسوب می شود که امروز برای گرفتن نظام نامه دریافت گواهینامه فرودگاهی تقدیم سازمان هواپیمایی کشوری می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ضمن تاکید مجدد بر مقوله ایمنی در صنعت هوانوردی گفت: در حوزه ایمنی، یک موضوع بسیار مهم به نام فرهنگ سازی وجود دارد. به این معنا که در مجموعه صنعت هوانوردی و فرودگاهی این فرهنگ جا بیفتد تا اگر هر کسی کوچکترین مشکلی را در فرودگاه ها مشاهده کرد، آن را برطرف سازد یا به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی آن را به حوزه مربوطه منعکس و منتقل سازد. این موضوع تاکنون مغفول مانده است و من از همه فعالان این عرصه می خواهم هرگونه مشکل یا کمبودی را گزارش کنند و آگاه باشند که ما هرگز از دریافت چنین گزارشاتی گله نخواهیم کرد.

ضرورت وجود مدیریت چندوجهی برای پایداری صنعت هوانوردی

در ادامه کاپیتان محمد محمدی بخش، معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری طی سخنانی  با اشاره به وضعیت متفاوت صنعت هوانوردی ایران با سایر کشورهای جهان به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، خواستار تلاش برای افزایش نرخ سرعت علمی صنعت هوانوردی در کشورمان با استفاده از حوزه های فناورانه و علمی شد.

وی گفت: ما بایستی یک صنعت هوانوردی کاملا متوازن و همراه داشته باشیم که خوشبختانه در هجده ماه گذشته این هماهنگی در صنعت هوانوردی به وجود آمده است.

محمدی بخش همچنین به وجود مشکلات و معضلاتی نظیر پاندمی کرونا، تحریم های اقتصادی و نوسانات اقتصادی و ارزی اشاره کرد و گفت: وجود چنین مشکلاتی، اعمال یک مدیریت چندوجهی در صنعت را می طلبد تا صنعت هوانوردی کشورمان با تمامی وجوهش پایدار باقی بماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.