| کد خبر: 251079 |

مشکلات هواپیمایی آئروفلوت روسیه تقصیر ایرلاین های خارجی است

◄ بحران در هواپیمایی آئروفلوت روسیه

مدیر عامل آئروفلوت روسیه از دولت برای برقراری محدودیت برای ایرلاین های خارجی درخواست کمک کرد.

تین نیوز

 مدیر عامل آئروفلوت روسیه از دولت برای برقراری محدودیت برای ایرلاین های خارجی را درخواست کمک کرد.

به گزارش تین نیوز، هواپیمایی حامل پرچم آئروفلوت روسیه که مالکیت آن با دولت فدراتیو روسیه است، در شرایط سختی قرار دارد. در ماه های اخیر به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین شاهد انواع تحریم ها علیه روسیه بوده ایم. آئروفلوت نه تنها از نظر کشورهایی که مجوز پرواز به آنها را دارد بسیار محدود شده است، بلکه تحریم ها این شرکت را از خرید هواپیما و قطعات یدکی از ایالات متحده آمریکا و اروپا منع می کنند. این بدان معنی است که ناوگان این شرکت به طور فزاینده ای در حال زمین گیر شدن است.  

به نظر می رسد اکثر افراد اهل منطق، دلیل این وضعیت را به خاطر حمله روسیه به اوکراین می دانند، زیرا در صورتی که این جنگ اتفاق نمی افتاد هیچ کدام از این مسایل روی نمی داد. با این حال رویترز گزارش داده است که این جملات دیدگاه سرگئی الکساندروسکی (مدیر عامل آئروفلوت) نیست. در عوض الکساندروسکی از دولت روسیه می خواهد که برای حمایت از بخش هوانوردی داخلی این کشور، منافع خطوط هوایی روسیه و خارجی را متعادل کند، زیرا در حال حاضر، شرکت های هواپیمایی بین المللی فرصت ها و مزایای بیشتری دارند.  

مدیر عامل آئروفلوت مدعی است که خطوط هوایی مانند امارات و ترکیش ایرلانیز بیشترین سود را از وضعیت فعلی روسیه می برند، لذا او خواستار حمایت دولتی برای محافظت از صنعت هوانوردی داخلی روسیه است. 

دلیل موفقیت امارات و ترکیش در روسیه را به خاطر داشته باشید، آنها می توانند مسافران را بین روسیه و مقاصدی که خطوط هوایی روسیه نمی توانند پرواز کنند، جابجا کند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید بین روسیه و هر مکانی که ممنوعیت پرواز به آنها برقرار است (ایالات متحده، اتحادیه اروپا و غیره) پرواز کنید، باید با یک شرکت هواپیمایی غیر روسی پرواز کنید.

جای تعجب نیست که خطوط هوایی غیر روسی موفق تر از آئروفلوت هستند، زیرا آنها می توانند مسافران را از پایگاه های هوایی خود به مقاصدی که می خواهند انتقال دهند. در حال حاضر، مسیرهای بین المللی آئروفلوت ، نه تنها به دلیل تحریم های اعمال شده علیه پرواز ها از و به مقصد روسیه، بلکه به دلیل خطر باز پس گیری هواپیماها در خارج از کشور در آشفتگی کامل به سر می برد. زیرا شرکت های لیزینگ عمدتا در تلاش هستند هواپیماهای خود را پس بگیرند. 

مدیرعامل آئروفلوت از دولت روسیه می‌خواهد که محدودیت‌ هایی را علیه خطوط هوایی مانند هواپیمایی امارات و ترکیش ایرلانز که قصد پرواز به این کشور دارند اعمال کند.این در حالی است که آئروفلوت از نظر مقاصد پروازی و همچنین ناوگان پروازی بسیار محدود شده است. به نظر کارشناسان، ایجاد محدودیت برای شرکت های هواپیمایی خارجی راه حل نامناسبی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.