| کد خبر: 250615 |

برای تامین قیر مورد نیاز با مشکلات جدی مواجهیم

با توجه به اینکه هر تن قیر در بورس ۱۱ میلیون تومان قیمت دارد، شهرداری سیدآباد برای تامین قیر مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه است.

تین نیوز

شهردار سیدآباد چناران از خاکی بودن ۸۰ درصد معابر شهری و ۱۰۰ درصد ضلع جنوبی این شهر خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، احسان ترمه در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری سیدآباد در تامین زیرساخت ها بوده است.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده پروژه عملیات آسفالت معابر شهر سیدآباد به متراژ ۱۱ هزار متر مربع محقق می شود، عنوان کرد: پروژه آسفالت شهر سیدآباد باید چند روز قبل محقق می شد که به دلیل بدقولی کارخانه آسفالت چناران، این عملیات عمرانی به زودی انجام می شود.

شهردار سیدآباد اظهار کرد: به دلیل اینکه قبلا توسعه شهر سیدآباد در ضلع جنوبی بود، طی چند سال اخیر ساخت و سازهای فاقد مجوز در این قسمت از شهر بسیار صورت گرفته است.

وی گفت: وجود ۳۵ درصد بافت متراکم محدوده تجاری شهر در ضلع جنوبی و به تبع ایجاد ۲۰ خیابان و معبر عملا موجب شده شهروندان در زمستان به دلیل تجمع آب های سطحی با مشکلات جدی مواجه شوند که برای رفع این معضل طرح مطالعاتی جمع آوری آب های سطحی انجام شد و به تایید رسید و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

شهردار سیدآباد عنوان کرد: همزمان با هفته دولت امسال آئین کلنگ زنی و بهره برداری از پنج پروژه انجام شد که اجرای آسفالت معابر ، طرح جمع آوری آب های سطحی، راه اندازی خانه کودک، خانه فرهنگ و... عناوین این طرح ها بود.

شهردار سیدآباد گفت: برای ارتقاء ایمنی جاده اصلی شهرستان، تامین روشنایی این محور با ۲ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته که از طریق وزارت راه و شهرسازی به زودی مناقصه آن برگزار خواهد شد و پس از معرفی پیمانکار، با مشارکت شهرداری روشنایی ۲.۵ کیلومتر از محدوده خدماتی شهر سیدآباد تامین می شود.

وی اضافه کرد: لاین کندروی جاده آسیایی نیاز به بهسازی و روکش کامل آسفالت قرار دارد.

ترمه گفت: با این سهمیه اندک قیری که به سیدآباد اختصاص می یابد، قطعا مشکلات مان رفع نمی شود. برای آسفالت تمام معابر نیاز به تخصیص قیر بیشتری داریم.

وی افزود: پارسال فقط ۹۲ تن قیر رایگان به شهر ۷۰۰۰ نفری تازه تاسیس سیدآباد اختصاص یافت که این میزان امسال به ۱۱۵ تن رسید. برای اجرای ۹۲ تن قیر که ۱۸۰۰ تن آسفالت می توان با آن احداث کرد، به ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیریت شهری سیدآباد بیان کرد: با توجه به اینکه هر تن قیر در بورس ۱۱ میلیون تومان قیمت دارد، شهرداری سیدآباد برای تامین قیر مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه است. از این رو نیاز است مسئولان استانی توجه جدی تری در تخصیص اعتبارات بیشتر به این شهر تازه تاسیس داشته باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آسفالت شهر آزاردهنده شده، تلاش می شود هر چه زودتر عملیات آسفالت اجرایی شود. البته با ۱۱ هزار متر مربعی که از معابر آسفالت خواهد شد، فقط مشکل بخشی از شهر رفع می شود.

سیدآباد چناران ۷۲۰۰ نفر جمعیت دارد و در ۶۰ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این شهر از توابع شهرستان چناران خراسان رضوی است که شهریور ماه ۱۴۰۰ از روستا به شهر ارتقا یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.