| کد خبر: 250368 |

زمان ثبت نام مشمولان حج ۱۴۰۲ اعلام شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام مشمولان حج ۱۴۰۲ از ۳۰ دی ماه آغاز می شود.

تین نیوز

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام مشمولان حج ۱۴۰۲ از ۳۰ دی ماه آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکبر رضایی در جلسه شورای مدیران سازمان حج و زیارت به تشریح اقدامات انجام شده حج ۱۴۰۲ پرداخت و افزود: امور مقدماتی حج ۱۴۰۲ آغاز شده و سیاست های کلی اعلام و ابلاغ شده که در حوزه مسکن نیز این مهم از سوی رییس سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.

او همچنین گفت: سهمیه اولیه استان ها در حج تمتع آتی مشخص شده و به بخش های مختلف برای پیش بینی های لازم، اعلام شده تا برنامه ریزی های مدنظر را انجام دهند.

معاون سازمان حج و زیارت افزود: برای نخستین بار فراخوان هتلداران صورت گرفته و به غیر از هتلدارانی که در گذشته همکاری داشته اند برخی هتل های جدید نیز به فهرست برنامه ریزی اسکان زائران اضافه شده است.

رضایی با اشاره به سفر استانی و گفت وگو با مجریان و کارگزاران، افزود: قرار بر این شد تا از هر استان یک نفر از کارگزاران با تجربه معرفی شود تا این افراد صاحب نظر و ایده در شورای مشورتی جای بگیرند و از نظرات آن ها برای بهبود کیفیت خدمت رسانی استفاده شود. در این راستا نخستین نشست شورای مشورتی هفته آینده برگزار می شود.

معاون سازمان حج و زیارت بیان کرد: امیدواریم همه بخش ها که کارهای مقدماتی خود را نیز آغاز کرده اند تا زمان شروع ثبت نام، برنامه ریزی های خود را نهایی کنند.

سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در این جلسه به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه حج پرداخت و گفت: همیشه بر خرد جمعی و مشورت تاکید کرده ایم؛ چراکه این اقدام تاثیرات بسزایی در رفع مسایل و نقایص به دنبال دارد.

او در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای حج تمتع آتی تاکید کرد و گفت: درخواست برگزاری شورای عالی حج را مطرح کرده و منتظر دستور مسؤولان هستیم.

سازمان حج و زیارت تا این لحظه به جز زمان ثبت نام مشمولان در کاروان ها، جزئیات دیگر درباره سهمیه حج ایران و همچنین هزینه حج ۱۴۰۲ را اعلام نکرده است. بنا بر اعلام قبلی این سازمان، رییس سازمان حج و زیارت در دی ماه سفری به عربستان خواهد داشت تا در این باره توافق ها را نهایی کند.  

شورای مدیران حج و زیارت همچنین به موضوع عتبات عالیات پرداخت. در همین رابطه، حجت الاسلام صحبت الله رحمانی، معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت به ارائه گزارشی از سفر اخیرش به عراق پرداخت و اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی به زوار را تبیین کرد.

او به نوسانات ارزی و تاثیر آن در نرخ تمام شده سفر عتبات اشاره کرد و افزود: در صورت اهتمام به حل این موضوع توان اعزام بیش از یک میلیون نفر زائر در طول یک سال را داریم.

رضایی، رییس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و همچنین در صورت تشکیل شورای عالی حج و مطرح شدن این موضوعات، مصوبات لازم برای حل این مسائل صادر شود و به دنبال آن اهداف مدنظر تحقق یابد.

سازمان حج و زیارت پیش تر نیز، همزمان با افزایش نرخ ارز در هفته های اخیر نسبت به تاثیر آن بر هزینه سفر عتبات عالیات و کاهش تقاضای زائران عتبات عراق هشدار داده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.