| کد خبر: 250241 |

◄ خرید هواپیماهای ATR هوشمندانه بود اما از نوع هوش منفی و سیاه

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل گفته است: خرید هواپیما در دوره برجام به خصوص ATR هوشمندانه نبود.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل گفته است: خرید هواپیما در دوره برجام به خصوص ATR هوشمندانه نبود.

به گزارش تین نیوز، محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده است: اولویتی نداشت با توجه به اقیلم و شرایط مان بعد از برجام، ATR بخریم. 

او افزوده است: حتی قطعات هواپیماهای برجامی و آمبولانس هم به ما نمی‌ دهند. 

ببینید/ روایت وزیر دوره اصلاحات از حاشیه های خرید هواپیماهای برج

در واکنش به این اظهارات محمدی بخش، یکی از کارشناسان صنعت هوانوردی در جمع فعالان این حوزه در شبکه های اجتماعی نوشت: خرید ATR ها ( شاهپرک ها ) اتفاقا خیلی هم هوشمندانه بود منتهی از نوع هوش های سیاه.

وی افزود: می دانید این خرید هوشمندانه و رندانه و نابجا برای ملت ایران چقدر آب خورد؟ 13*28.000.000=364.000.000 دلار ناقابل.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد فرشیدی 1 0

    هواپیمای ATR در نوع خود یکی از هواپیماهای بسیار خوب و کارآمد منطقه ای است و رقم پرداختی 28 میلیون دلار برای هر فروند در مقایسه با قیمتی که برای خرید دیگر هواپیماهای دست دوم ایرلاین های خصوصی از سوی واسطه های سازمان فاکتور شده است، بسیار مناسب تر است اما از ابتدا به دلیل آنکه ایران ایر سالها بود که از هواپیماهای سبک ( کامیوتر) در ناوگان خود استفاده نمیکرد، خرید 13 فروند شاپرک خوش پرواز برای استفاده در مسیرهای استانی مورد انتقاد قرار گرفت و حتی مدیرعامل آسمان نیز این نوع هواپیما را مناسب برای خطوط پروازی آسمان میدانست. البته تغییر مدیریت هما هم باعث شد تا مدیران تازه وارد تحت تاثیر همین تفکرات و القائات غیر منطقی قرار گیرند و اظهارات نا امید کننده ای در باره ATR های موجود ایراد کنند.
    ایران ایر برای استفاده بهینه و اقتصادی از شاپرک های خود باید همان تز مدیریت هما در زمان خرید ATR ها را انجام دهد یعنی تاسیس یک شرکت بهره بردار درون سازمانی در هما برای پروازهای کوتاه برد استانی و بیس قرار دادن این هواپیماها در چند مرکز استان مناسب مانند بندرعباس، اصفهان، شیراز، یزد، مشهد و ... برای پوشش های منطقه ای با پرسنل عملیاتی جدا از بدنه کنونی هما