| کد خبر: 250160 |

تشکیل کارگروه آلودگی هوا با حضور دستگاه‌های مرتبط؛

تبدیل ۵۵۰ دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری و انژکتوری به موتورسیکلت برقی

حدود شش ماه پیش ۵۵۰ دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری و انژکتوری را به موتورسیکلت برقی با مقدمه اولویت برای کارمندان پست انجام شده که در یکی از شنبه‌ های امید و افتخار رونمایی از این موتورسیکلت‌ها انجام خواهد شد.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به برنامه شهرداری برای اضافه کردن 640 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تا پایان سال آینده با مشارکت وزارت کشور گفت: براساس تفاهم بین شهرداری، وزارت کشور و تولیدکنندگان داخلی، قیمت هر دستگاه اتوبوس بین 4 میلیارد و 800 میلیون تومان تا 5 میلیارد و 300 میلیون تومان است که از این مقدار شهرداری تهران 20 درصد و وزارت کشور 80 درصد مبلغ را می پردازد.

​به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، امروز دوشنبه در حاشیه آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین برنامه های شهرداری برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: متاسفانه سال هاست که معضل آلودگی هوا مردم تهران را آزار می دهد و ما تلاش می کنیم با تقویت حمل و نقل عمومی و برنامه ریزی برای کاهش تردد شهروندان با استفاده از وسایل نقلیه شخصی بتوانیم شرایط را به سمت کاهش تولید گازهای آلاینده و ذرات معلق مضر بر اثر تردد شهروندان در سطح شهر پیش ببریم. 

وی افزود: معضل آلودگی هوا صرفا ناشی از تردد وسایل نقلیه نیست و آلاینده های ثابتی هم در سطح شهر وجود دارد، اما سهم منابع متحرک در آلودگی هوای تهران بیشتر است و ما باید با توسعه حمل و نقل عمومی، تدبیری جدی برای کاهش میزان انتشار آلاینده های ناشی از تردد وسایل نقلیه داشته باشیم. 

شهردار تهران تاکید کرد: متاسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران هم در حوزه مترو و هم در حوزه های اتوبوس، مینی بوس، ون و تاکسی، فرسوده است و در تمام این حوزه ها دچار کمبود نیز هستیم. بنابراین به دنبال نوسازی و بازسازی این ناوگان براساس یک جدول زمانی هستیم تا هم بتوانیم خدمات حمل و نقل عمومی را رشد بدهیم و هم شرایط را برای کاهش آلودگی هوا فراهم کنیم. 

کمبود 2500 واگن در متروی تهران 

زاکانی درباره مساله تامین واگن های استیجاری برای متروی تهران گفت: مسئولان شرکت مترو در حال پیگیری و رایزنی برای واردات واگن های اجاره ای هستند، اما هنوز قراردادی در این زمینه بسته نشده است. 

شهردار تهران تاکید کرد: ما به شدت دچار کمبود واگن در متروی تهران هستیم و همین حالا برای رسیدن به نقطه مطلوب در سرویس دهی مترو به شهروندان، در خطوط هفت گانه مجموعا دچار کمبود 2500 واگن هستیم. 

وی افزود: در حال حاضر تنها حدود 1500 واگن در ناوگان متروی تهران در اختیار داریم که البته بخش عمده آنها فرسوده هستند. بنابراین نوسازی و بازسازی ناوگان متروی پایتخت به صورت ویژه در دستور کار شهرداری قرار دارد. 

بخش زیادی از اتوبوس ها دچار فرسودگی هستند 

زاکانی درباره برنامه های شهرداری برای بهبود وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران توضیح داد: اکنون حدود 2550 اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر تهران فعال هستند که البته سهم مینی بوس از این تعداد بسیار کمتر از اتوبوس است. همچنین بخش زیادی از اتوبوس ها نیز به دلیل فرسودگی دائما از چرخه فعالیت خارج می شوند. 

شهردار تهران ادامه داد: متاسفانه بیش از یک دهه است که توجه ویژه ای به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران انجام نشده است. البته خود ما سال گذشته 175 دستگاه اتوبوس را خریداری کردیم و امسال هم با کمک وزارت کشور، 152 دستگاه را به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه کردیم. 

وی در ادامه توضیح داد: شهرداری تهران تا کنون مبلغ مربوط به خرید 640 دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی را به وزارت کشور پرداخت کرده که از این مقدار فعلا 152 دستگاه تحویل شهرداری داده شده است و امیدواریم تا سال آینده سایر اتوبوس ها نیز به شهرداری تحویل داده شود. 

20 درصد هزینه خرید اتوبوس های جدید برعهده شهرداری است

زاکانی درباره قیمت اتوبوس های خریداری شده توسط شهرداری گفت: براساس تفاهم بین شهرداری ها، وزارت کشور و تولیدکنندگان داخلی، قیمت هر دستگاه اتوبوس بین 4 میلیارد و 800 میلیون تومان تا 5 میلیارد و 300 میلیون تومان است که از این مقدار شهرداری تهران 20 درصد و وزارت کشور 80 درصد مبلغ را می پردازد. 

شهردار تهران ادامه داد: اتوبوس هایی که به عنوان اتوبوس ملکی شهرداری تهران محسوب می شوند، مانند 175 دستگاه که سال گذشته شهرداری به تنهایی خریداری کرد، مبلغ آن به طور کامل توسط شهرداری پرداخت می شود، اما طرح اضافه کردن 640 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران با کمک وزارت کشور پیش می رود. 

وی افزود: شهرداری تهران اخیرا 630 دستگاه ون را نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه کرده است که اکنون در مسیر تحویل به افراد، واگذاری سند و دریافت پلاک قرار دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.