| کد خبر: 250098 |

در نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مطرح شد؛

تاکید برهم‌ افزایی همه بخش‌ های مرتبط با افزایش ترانزیت

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بر همکاری و هم افزایی همه بخش های مرتبط با افزایش ترانزیت تاکید کرد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بر همکاری و هم افزایی همه بخش های مرتبط با افزایش ترانزیت تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور ضمن تبریک روز حمل ونقل به همه فعالان این حوزه اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هرچه بیشتر امور حمل ونقل در کشور باشیم چرا که امروزه حمل و نقل در همه شقوق می تواند یکی از مهم ترین عوامل توسعه زیرساختی اقتصاد کشور محسوب شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت حمل ونقلی از همه فعالان این صنعت خواست که با تمام توان در این نمایشگاه شرکت کرده و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

افندی زاده با اشاره به دستور جلسه امروز مبنی بر گزارش ۸ ماهه حجم ترانزیت عبوری از کشور، آسیب شناسی در خصوص دستیابی به هدف حجم ترانزیت تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ و ارائه برنامه جهت تحقق آن ها در بخش جاده ای، ریلی و دریایی خاطر نشان کرد: احکام دائمی و برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و تلاش شده همه احکام مورد نیاز ترانزیت و حمل ونقل در این برنامه ها پیش بینی شود.

وی همچنین به طرح جامع حمل ونقل کشور اشاره کرد که در حال تدوین است و تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در چند ماه گذشته ایران توافقنامه هایی با روسیه برای ترانزیت ۱۰ میلیون تنی منعقد کرده و همچنین ۱۵ میلیون تن با کشورهای روسیه و آذربایجان(سه جانبه) و ۲۰ میلیون تن با کشورهای آسیای مرکزی برای ترانزیت کالا منعقد کرده است(دوجانبه) که امیدواریم با ایجاد زمینه مساعد در ایران تحقق یابد.

در پایان و پس از طرح مشکلات سازمان ها و بخش های مختلف فعال در حوزه ترانزیت ، مقرر شد کارگروه روانسازی ترانزیت هر هفته تشکیل شود و شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، ارائه راهکارهای مناسب در جهت تحقق اهداف سال ۱۴۰۱ را در دستور کار خود قرار دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.