| کد خبر: 250081 |

آغاز عملیات آسفالت ۵ کیلومتر از قطعه چهارم بزرگراه زابل- زاهدان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت ۵ کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت ۵ کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازسیستان وبلوچستان، مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طول قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان ۱۷ کیلومتر است که تاکنون ۱۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسید و در حال حاضر عملیات آسفالت پنج کیلومتر ادامه این مسیر بعد از اتمام مراحل زیر سازی آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت باند دوم در این قطعه ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و جهت تکمیل و اتمام آن نیز به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اداره کل همزمان با ساخت قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان قطعه سه این مسیر را نیز به طول ۲۷ کیلومتر به همراه پل شیله در دستورکار قرار داد که پیش بینی می شود در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز تا پایان سالجاری ۱۵ کیلومتر از این محور آماده بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه مسیر ارتباطی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و  توسعه سیستان و بلوچستان دارد، گفت: با پیگیری های این اداره کل در افزایش اعتبارات ساخت بزرگراه از سال ۹۷ تاکنون در این محور مهم ارتباطی استان ۴۲ کیلومتر بزرگراه به همراه پل نهراب به بهره برداری رسیده است.

پارسی با بیان اینکه از مجموع ۲۰۰ کیلومتر محور زابل- زاهدان تاکنون ۱۳۵ کیلومتر آن دو بانده شده است، افزود: این اداره بنا دارد در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات ساخت قطعه دو به عنوان تنها قطعه باقی مانده این مسیر بطول ۳۱ کیلومتر را تا پایان سالجاری آغاز کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.