| کد خبر: 249994 |

◄ اجرای بخشنامه تاریخ 14.04.1399 سازمان راهداری در بندرعباس از 26 آذر

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل جاده ای بندرعباس از اجرای بخشنامه تاریخ 14.04.1399 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تاریخ 26 آذر در این استان خبر داد.

تین نیوز

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل جاده ای بندرعباس از اجرای بخشنامه تاریخ 14.04.1399 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تاریخ 26 آذر در این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، در نامه ای که از سوی این انجمن به مدیران شرکت های حمل و نقل تحت پوشش انجمن ارسال شده، بر اجرای این بخشنامه تاکید شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا اجرای بخشنامه تاریخ 14.04.1399 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضروری است؟

تصویر نامه در ادامه آمده است:

IMG-20221214-WA0006

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عبداله خانعلی 0 0

    با سلام
    جناب آقای خیرمند ، با عرض پوزش ، جسارتا فکر میکنم در محاسبه دریافتی شرکت‌های حمل و نقلی دچار خطای محاسباتی شده آید ، باید خدمت جنابعالی و سایر همکاران و خوانندگان محترم این مقاله عرض کنم ، اگر هر کسی کمی عمیق تر و دقیق تر و کارشناسی به موضوع نرخ کارمزد یا کمیسیون دریافتی شرکت های حمل و نقلی داخلی از رانندگان نگاه کند متوجه عمق فاجعه و دلیل عدم توانایی راننده و کامیون دار در باز سازی و نوسازی ناوگان حمل کالای جاده‌ای خواهد شد ،

    دریافتی این شرکتها در ظاهر ده درصد از کل نا خالص کرایه حمل دریافتی راننده و کامیوندار است ،
    بدین معنا که شرکت حمل وقتی ده درصد از نا خالص کل کرایه نا دریافت می کند یعنی پنجاه درصد از خالص کرایه و صافی مانده راننده و کامیون دار را دریافت می‌کند بدون اینکه سرمایه‌ گذاری کرده باشد یا در خیلی مواقع حتی زحمتی برای گرفتن بار از صاحب کالا برای راننده کشیده باشد،

    به عبارت دیگر در هر کسب و کار اقتصادی حال خواه تولیدی یا صنعتی یا خدماتی باشد , حتی در بهترین اقتصاد های جهان، بخش اعظمی ( حدوداً بیش از 80 % ) از درآمد نا خالص بناچار می بایستی مجدداً به چرخه تولید برگردد تا اون دستگاه تولیدی یا صنعتی یا خدماتی اورهال شده تا بتواند مجددا باز تولید نماید ،
    حال بماند که در ایران همانطور که همگان اطلاع دارند بدلایل مختلف و تورم لحظه ای این درصد هزینه ها به مراتب بیشتر است و در بعضی از سرویس ها کرایه دریافتی هزینه های تحمیلی را هم پوشش نمی دهد،
    یعنی اگر قرار باشد که یک راننده یا کامیوندار با کامیونی بابت حمل محموله‌ ای که از نقطه A به نقطه B حمل می نماید مبلغ ده میلیون تومان دریافت نماید ، هشت میلیون تومان از این مبلغ را می بایستی بابت هزینه‌های اجباری هزینه کند ،
    پس در بهترین حالت مانده صافی این راننده و کامیون فقط بیست درصد یا دو میلیون تومان است ، وقتی شرکت حمل در ابتدای سفر و در هنگام صدور بارنامه یک میلیون تومان نقدا از راننده دریافت می کند ، در حقیقت پنجاه درصد از خالص مانده دریافتی راننده را برداشت می کند ،
    حال آنکه عملکرد شرکت‌های حمل و نقلی ارائه خدمات است ، بنابراین می بایستی برای خدمتی که شرکت حمل ارائه می کند نرخ مشخص و ثابتی تعریف و تعیین شود، نه اینکه خدمت شرکت حمل ( بارنامه نویسی) تابعی از نرخ کرایه حمل راننده و کامیون باشد، متشکرم

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    پایانه جدید بندرعباس شرکتهای حمل ونقل با پول رانندگان قصرهای مجلل بنا کرده اند و در بیرون از قصرهای حمل ونقل رانندگان حتی یک شیرآب هم در دسترس ندارند وشرکت بهره بردار حتی زباله ها را جمع آوری نمیکند .یک مرکز خرید ورستوران محدود دارد که جوابگوی ازدحام نیست.مسولاان وشرکت نگین باید بفکر بهداشت وتجهیزات بهداشتی ورفاهی باشد.تشکر از تین نیومجناب خیرمند وخانعلی ومتقین وسایر فعالین رسانه ای حمل ونقل.