| کد خبر: 249767 |

پایانی بر انحصار ایرباس و بوئینگ؛

اولین هواپیمای مسافربری چین تحویل داده شد

اولین هواپیمای مسافربری ساخت چین با نام COMAC C919 به یک شرکت هواپیمایی فرستاده شد و اولین پرواز خود را انجام داد.

تین نیوز

اولین هواپیمای مسافربری ساخت چین با نام COMAC C919 به یک شرکت هواپیمایی فرستاده شد و اولین پرواز خود را انجام داد.

به گزارش تین نیوز ، اولین هواپیمای  COMAC C919  چین به اولین مشتری خود، یعنی شرکت هواپیمایی   China Eastern Airlines (CEA)  تحویل داده شد و به آسمان ها رفت. C919 اولین هواپیمای مسافربری ساخت چین است که مطابق استانداردهای بین المللی ساخته شده و می تواند به رقابت با ایرباس و بوئینگ برود.

هواپیمای C919 در روز تحویل اولین پرواز خود را انجام داد و از فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای به فرودگاه بین المللی هونگ کیائو شانگهای رفت. این محصول حالا رسماً به عنوان عضوی از ناوگان هوایی شرکت CEA محسوب می شود و قرار است از  بهار 2023  پروازهای تجاری خود را شروع کند.

هواپیمای COMAC C919 قادر به حمل  164 مسافر  در دو کلاس مختلف است؛ 8 صندلی برای کلاس بیزنس و 156 صندلی برای کلاس اکونومی اختصاص داده شده. صندلی های وسط در کلاس اکونومی 1.5 سانتی متر عریض تر از صندلی های کناری هستند تا مسافران احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

هواپیمای COMAC C919

هواپیمای مسافربری C919 چین به رقابت با ایرباس و بوئینگ می رود

این هواپیما طراحی ایرودینامیک و سیستم پیشران پیشرفته ای دارد و در ساخت آن از مواد باکیفیت استفاده شده است. مهندسان چینی می گویند انتشار آلودگی های کربنی در C919 کمتر شده و مصرف سوخت آن بهینه تر است. تولید این هواپیما از آن جهت اهمیت دارد که حقوق مالکیت معنوی آن در اختیار خود چین است.

چین همواره در حال تقویت حضور خود در بازار هواپیماهای باریک پیکر بوده و امیدوار است که بتواند رقابت جدی تری با  ایرباس و بوئینگ  داشته باشد. ساخت C919 از سال 2008 شروع شد، اما در طول این سال ها اطلاعات کمی از آن منتشر شد. پیش تر چندین ماه قبل در خبری گفتیم که این هواپیما توانسته است یک پرواز آزمایشی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

C919 یک هواپیمای دو موتوره است که با توجه به پیکربندی های خاص خود می تواند در هر پرواز بین 4000 تا 5500 کیلومتر مسافت را طی کند. شرکت COMAC امیدوار است که تا سال  2035  بتواند  یک سوم  بازار هواپیماهای باریک پیکر چین و یک پنجم بازار هواپیماهای جهان را در اختیار بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    مرده شور چین وهواپیماشو ببره😬😬

    • ناشناس 0 0

      نه تو دانشمندی انیشتینی خیای حالیته