| کد خبر: 247864 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

صدور بیش از ۱۸ هزار کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان/ بهره‌برداری از یک مرکز معاینه فنی در شهرستان سراوان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور بیش از ۱۸ هزار کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان و بهره برداری از یک مرکز معاینه فنی در شهرستان سراوان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور بیش از ۱۸ هزار کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان و بهره برداری از یک مرکز معاینه فنی در شهرستان سراوان خبر داد.

ایوب کرد،  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد مراکز معاینه فنی حوزه تحت پوشش این اداره کل را تشریح کرد و گفت: تا کنون ۱۸ هزارو ۷۵۹ کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی و برچسب معاینه فنی صادر شده است که از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۶ قبولی مرتبه اول، دو هزار و ۲۲۳ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و دو هزار و ۴۴۰ عدد ناوگان نیز از تست های مراکز معاینه فنی رد شدند. 

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را شاهد هستیم، عنوان کرد: در این مراکز با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده ها و حفظ محیط زیست، کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، موارد ایمنی خودرو و آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، چرخ ها، تست های آلاینده، کیلومتر شمار و تست نور انجام می شود.

کُرد از فعالیت چهار مرکز معاینه فنی در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد و اظهار کرد: در زاهدان دو مرکز و در خاش و زابل نیز هر کدام یک مرکز در حال خدمت رسانی هستند و جهت رفاه حال رانندگان یک مرکز معاینه فنی در شهرستان سراوان آماده بهره برداری است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نظارت بر مراکز معاینه فنی را به صورت دوره ای خواند و گفت: نظارت بر این مراکز توسط کارگروه نظارت بر معاینه فنی استان شامل ادارات محیط زیست، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود و همه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.